Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Unnskyld vg-overskriften, men :/.... På vei, 15 min for sein, til jobb idag holdt jeg vel godt 110 på motorveien.... Rett før jeg skulle kjøre av kom en bil opp på siden av meg i ytterfeltet, og jeg syntes jeg så en liten blitz fyre av... Var dette fotodokumentasjon fra piltos side, eller var det siste rest av REM-søvn som kicka inn? Klarer ikke helt å bestemme meg for om det var en blitz, eller om jeg rører.. Er det noen som vet om dette praktiseres av politiet - eller er det vanlig at man faktisk blir helt og holdent stoppet, og får forelegg på direkten? Setter pris på tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det er bare fotobokser som kan ta bilde av deg uten å stoppe deg. Ser en polititjenestemann at du kjører for fort mens de også har bil er de forpliktet til å stoppe deg. Og hva kan et bilde med et fotoapparat gjøre uten at det viser farten din? Sikker på at det ikke bare var sola eller lyskaster som blinket i et vindu eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Det er bare fotobokser som kan ta bilde av deg uten å stoppe deg. Ser en polititjenestemann at du kjører for fort mens de også har bil er de forpliktet til å stoppe deg. Og hva kan et bilde med et fotoapparat gjøre uten at det viser farten din? Sikker på at det ikke bare var sola eller lyskaster som blinket i et vindu eller noe sånt? 6721670[/snapback] Er godt mulig at det bare var en lyskaster/lys eller ett eller annet som blinket, men det VIRKET for meg som om det var en blitz... Men kan godt være meg som er en smule paranoid PS: Dog kan det jo være mulig at de var ute på et annet oppdrag, så at jeg kjørte for fort, videofilmet meg, og deretter bare tok et bilde for å dokumentere hvem som faktisk kjørte bilen. Kan være greit hvis bileigeren skulle nekte for å ha kjørt akkurat der og da... Jaja. Time will show. Endret 22. august 2006 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Skal politiet ta deg må de måle farten din og ta deg på stedet. Tror ikke du har noe særlig å frykte Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) De tok ikke bilde og de filmet ikke. Hvorfor lage så mye oppstyr rundt en som kjører for fort? De hadde bare satt på blålysa og stoppa deg på stedet... Du veit det er mange bygninger som har vinduer retta mot hovedveien. Når lyset reflekteres direkte gjennom vinduet og til deg vil du se et sterkt lys. Når du kjører i 110 forbi et vindu med riktig vinkel i forhold til sola ser du et sterkt men kortvarig blink. I sidesynet kan du ha oppfattet dette som en mulig blitz... hvis det var lyst ute tror jeg ikke du hadde sett noe "flash" i sidesynet pga en blitz uansett. Endret 22. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå