dynaBel Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 jeg har et sett med altec lansing 621 http://www.avault.com/hardware/print_revie...iew=altec621ult jeg irriterer meg over en blaffre lyd som kommer når bassen slår. det er ikke pga at jeg spiller for høyt, men det kommer fra bassporten der det sitter et gitter på innsiden som på en måte deler luftstrømmen og klapper den sammen igjen. så er mitt spørsmål: kan jeg fjerne gitteret uten at det skal ha noe og si på lyden i ettertid(altec kan jo ha en grunn til og montere gitteret i porten) Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det er der for å forhindre at ting kommer seg inn i kassen... Har ingenting med lyden og kan godt fjernes hvis du ikke har unger i huset. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Tviler på att fjernig av gitteret har så stor virkning. Blåselydene kommer av att luften har for stor fart gjennom porten, og dermed skaper turbulens. For å ungå blåselyder, må bassrefleksporten dimensjoneres i forhold til basselement og kasse. Port med stort areal gir mindre blåselyder. For å ungå blåselyder i høytalerne dine kan du putte litt "vatt", skummgummi, eller en (ull)sokk i porten. Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 ok da river jeg vekk gitteret afor småunger tviler jeg for at det kommer til. og være på hybelen takk for svar Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du kan også prøve å fylle bassporten med sugerør. Kapp de til i samme lengde som røret og fyll opp. Bassen blir litt mer kontrollert, verdt et forsøk. Sugerør er ingen stor investering. Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 no more gitter i bassporten Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 no more gitter i bassporten 6725070[/snapback] Men hjalp det? Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 ja tror det hjalp. men fikk ikke kjørt den max siden vi hadde besøk. er på flyttefot så suben er pakket ned Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 har prøvd den nå og det ble mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå