Navido Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Hei alle sammen Jeg trenger en bærbar til skolestart. Her er mine kriterier. -Rask Cpu og hovedkortog minst 1gb ram - Ultra stille.( de som har vært borti macbook pro eller en g4 vet hva jeg snakker om). Viktig at vifta nesten aldri går. - God lyd i høytalerne. - 15,4 tommer eller 14 tommer wide. - Gode taster - God oppløsning på skjerm (Ikke glossy) Trenger ikke å ha beste grafikkort, bare noe ålreit. Viktigst at den er rask. Hmm.da har jeg tatt med de viktigste tror jeg. Har noen noe å anbefale og hvorfor anbefaler dere nettopp den? begrunnelse. Takk takk Endret 22. august 2006 av Navido Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 En hp nx/nc eller lenevo/ibm hadde passet utmerket til deg, og ikke Core Duo så lenge du ikke trenger no bedre arbeidskraft enn å se på HD filmer på 1080i, eventuelt 1.73ghz-2ghz. Jeg ser iaffal ikke hensikten med dual-core på laptoper så lenge dem bruker mer batteri og strøm samt at dem blir endel varmere enn vanlig Pentium-M som holder massevis til multimedia og litt spill. De som spiller hverdag på en laptop vil kanskje ha en pc til rundt 20k med kraftig skjermkort som gf6800-7800 for å få maks fps. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Core duo bruker vel både mindre strøm og lager mindre varme enn pentium M? Ihvertfall er dette tilfelle for kommende Core 2 Duo... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Core duo bruker vel både mindre strøm og lager mindre varme enn pentium M? Ihvertfall er dette tilfelle for kommende Core 2 Duo... 6722001[/snapback] Det er det samme med core duo. Sitter på en core duo 2Ghz nå og den er ikke litt varm. Den bruker ikke noe mer strøm enn en pentium M heller. Endret 22. august 2006 av Silencer91 Lenke til kommentar
Navido Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Core duo bruker vel både mindre strøm og lager mindre varme enn pentium M? Ihvertfall er dette tilfelle for kommende Core 2 Duo... 6722001[/snapback] Det er det samme med core duo. Sitter på en core duo 2Ghz nå og den er ikke litt varm. Den bruker ikke noe mer strøm enn en pentium M heller. 6722044[/snapback] Den nye turion cpuen fra athlon skal være kjent for å utvikle lite varme hvis jeg ikke hørte helt feil? Vil helst ikke ha noen pentium M prosessor takk. Uff..ja pris..den glemte jeg..max 10 000 kr Endret 22. august 2006 av Navido Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) gamle Core Duo har en bruks watt på 89, bruk strømmåler så ser du det. Ellers så finnes det ULV av 1.5-1.6ghz som skal bruke gjennomsnitt 20w og dette er ikke kalkulert med resten av systeme. Det har kommet diverse lav effect Core Duo etter den første lansering men dem er sjeldent å se. Her er et par tester med Clas Ohlson sin strøm måler (batteriene er tatt ut): Mac Book Pro 15" Core Duo 2ghz, 1gb ram, 100gb hdd, ati x1600: 110watts gjennomsnittlig i bruk ved booting og mens den kjører i windows. Acer TravelMate 8204WLMi 15.4", Core Duo 2ghz, 2gb ram, 120 hdd, ati x1600, 80watt Dell Insp 9300 17", PM 2.13Ghz, 1gb ram, 80 hdd, Geforce 6800go, 50w HP NX8220 15.4", PM 2.13Ghz, 1gb ram, 80 hdd, ati x600, 44w Jeg tror dette forklarer litt, særlig med den Dell Insp 9300 med 17" og geforce 6800go Endret 22. august 2006 av XiFF Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hvist den strøm måleren sitter før "laderen" så er det HELT feil målinger da virkningsgraden på trafoene i de forskjellige pcene er veldig froskjellig. Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Så du mener at strømmålere som sitter foran laderene/ stikk kontaktene er helt ubrukelige? jeg syns dem stemmer ganske bra overens med å måle lyslamper og andre elektroniske ting som universial batteri eliminator med regulerbart volt. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 De forskjellige strømforsyningene har forskjellig virkingngsgrad, så JA den metoden din er etter min mening FULSTENDIG ubrukelig da den måler både pces og strømfrosyningens totale effekt bruk, hadde det vært samme strømfroyning men froskjellige pcer kunne det fungert som en dårlig pekepinne, men det er ikke de samme strømforyingene. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Hmmm...vet ikke om jeg fikk fram tråden slik jeg ville, hehehehhe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå