Bjarnez Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Kan en cd-rom stå på tvers? jeg skal bygge meg en mini-pc og den tar mindre plass hvis den står på tvers av horisontalplanet. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Da må du vel ha lignende cdrom spillere som står i f.eks. bærbare. De bør iallefall ha den festemekanismen til cden Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 det har jeg ikke. Går det ikke ann å legge en vanlig cd-rom på tvers?? harddisken kan jo ligge på tvers så det burde ikke være no prob. vet ikke om det er mange bevegelige deler. Noen som har peil? Lenke til kommentar
asle Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 mener på dette skal gå uten å kunne garantere noe fot cd blir klemt av en spindel på hver side når den er i spilleren Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Ja, den kan stå på tvers, men det må være Slot in typen. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 09:03, skrev Pronto:Ja, den kan stå på tvers, men det må være Slot in typen. uhm.. NEI! det MÅ ikke være slot in, funker helt greit med en vanlig tray også (testet og funket fint!) det kan selvsagt variere noe fra modell til modell, men generelt skal det gå greit, lykke til :smile: edit: skriveleif _________________ [ Denne Melding var redigert av: xthal på 2002-10-25 09:17 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det går fint å ha CD-rom'er på høykant. Det står forresten i mange av produsentenes spesifikasjoner om de kan settes på høykant. Forskjellen på de som kan og de som ikke kan settes på høykant er noen små haker på CD-skuffa som sørger for at CD'n ikke detter ut når du vil ha ut CD'n. Du kan enkelt sjekke dette ved å se på CD-skuffa og evt. legge ned PC'n og sette inn en CD og teste. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 kan huske at det på noen cdroms er noen klipser som du kan knipse ut, slik at du kan ha den på høykant, men det er vel neppe tilfellet , for da hadde du sett det, ellers vil jeg anbefale en slot-in Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det går på de uten haker også, men vær j***** forsiktig når du tar ut CD'en da. Har ødelagt et par plater slik jeg :smile: (koffertpc'en min) Men det lønner seg sikkert med slot in for slike tilfeller. Uansett, hvis du skal ha en vanlig tray for et slikt formål vil jeg anbefale å skjekke etter ting som holder CD'en på plass Tresprit Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 d er en tray og den har små hakk for å holde pcen på plass. har allerede bestemt meg for å ha den på tvers, men takk for svar. skal legge ut bilder når prosjektet mitt er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå