bfisk Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Har nå hatt "my fair share" med ebay og måten de behandler informasjon på. Her er historien: Registrerte meg på ebay for noen uker siden, for å by på en del forskjellige ting. Tenkte alt var i sin skjønneste orden; helt til jeg mottok en mail om "welcome as a seller". Jeg har da aldri solgt noe? Ikke har jeg registrert noe mer enn høyst nødvendig, jeg er bare en som kikker rundt, byr litt, og aldri vinner, egentlig. Tenkte ikke noe mer over det. Noen dager etter det fikk jeg en mail som sa at jeg hadde byttet epostadresse på ebay? Hva? Forsøkte og logge inn, og det gikk ikke. Fikk tatt kontakt med ebay, og vi fikk løst problemet; noen har kommet seg inn på min konto, registrert seg som selger, og lagt ut en hel haug (flere titalls) items for salg. Jeg ble forskrekket, men lot det passere; byttet passord og trodde nå saken var ute av verden. Helt til jeg fortsatte å motta mailer, flere dager etter det, som informerte meg om at det var lagt til forskjellige kredittkort og debetkort til kontoen min. Hva i alle...? Fikk igjen kontaktet live service, men de mente det ikke var noe å bry seg om; jeg fikk jo bare slette dem igjen. Imidlertid er ikke mitt poeng at de er der; det er at noen må ha lagt dem til. Noen bruker fremdeles kontoen min. Kundeservicemannen forsto seg ikke på dette resonnementet, og jeg valgte derfor å låse/slette hele kontoen. Gikk gjennom en lengre prosess, og fikk til slutt beskjed om at alt var nå låst, og sperret permanent for 180 dager, før alt ble helt slettet. Nå måtte jeg da få sove om natta... Helt til i dag. I dag mottok jeg igjen mailer som sa at det var aktivitet på kontoen. Og riktig - jeg kunne logge meg inn, og i "my messages" lå kopier av mailene... Er nå på med kundeservice, vi får se hva i alle dager dette er. Det er en jævlig ekkel følelse at andre roter rundt på internett, på en "anerkjent" side, med en konto som inneholder min personinformasjon, og at jeg ikke klarer å stoppe det... Edit: Enda en kundeservicefyr som mener at det ikke har vært "unauthorized activity" på kontoen min. Da lurer jeg på hvorfor jeg får emailer et døgn etter at jeg stengte kontoen, og ikke har vært logget på en gang, som sier at jeg har lagt inn kontoinformasjon "on file". Får spørsmål om jeg er sikker på at jeg ikke har gjort det... Edit2: De forsøker å roe meg ned med at mine kontodetaljer ikke er i fare, fordi jeg aldri har gitt dem bort. True. Men det er jo også det jeg har skjønt hele tiden. Problemet ligger i at noen utgir seg for å være meg, og gjør ting i mitt navn. Det er ikke akseptabelt. Edit3: Har nå fått dem til å suspendere kontoen, slik at den eneste måten å låse den opp igjen på er ved at de ringer meg. Vi får håpe det går; skjønt jeg bir ikke overrasket om det rakner igjen. Edit4: Totalt med ventetid på chat, chat og alt sammen, tipper jeg har brukt omtrent 3 timer foran skjermen på å forsøke å løse dette til nå. Crap, altså. Endret 22. august 2006 av bfisk Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Er det ikke mulig å få skiftet på den "personlige informasjonen" for kontoen din da? I verste fall så kan du vel skifte all info'en der inne til noe kødd, lage deg en ny mail og evt. ny konto? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Oppdatering etter at de suspenderte kontoen: det går fremdeles an å logge inn, men ikke endre informasjon. Likevel får jeg mailer fra ebay, som også kommer i "my messages" om at jeg har endret noe debet-informasjon. Får va 1 i døgnet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå