Gå til innhold

k800i, ekstern antenne... 900mzh?

Anbefalte innlegg

Hei.

sitter å ser litt på ekstern antenne til mobilen min.. har bestillt en k800i.

saken er at på hytta så har vi dååårlig dekning.. dvs, nesten ingen i det hele tatt... så jeg tenkte å kjøpe noe greier å prøve for å se om vi får dekning.

men jeg skjønner meg ikke helt på dette... har sett på om det ville være en løsning å kjøpe denne kabelen : HCE - 12 for å få kobla telefonen til en antenne.. feks en som jeg fant på Biltema, bare copy/paste inn 31-172 (art-nr) inn øverst til høyre, så kommer riktig antenneopp... (hvis dette ikke funker velg TEKNIKK -> MOBILTELEFON -> ANTENNER, og et lite stykke ned der finnes retningsantenne for mobiltelefon...

Da har jeg en løsning til ca 500 som antagentligvis vil funke... eller vil den det?? på antennekabelen står det at denne MÅ brukes med passende bilholder.. og da koster dette plutselig 200 til..

eller er det et annet alternativ som er bedre?

det jeg også stusser over er at det står at denne antennen er for 900Mzh gsm mobiltelefon... sikkert veldig dumt å spørre. men betyr det at siden telefonen har:

Networks

GSM 900

GSM 1800

GSM 1900

UMTS

at jeg kan kjøre denne? eller har jeg tatt feil?

Endret av j_hammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe... fant ut mer bare med å surfe litt mer på nettet... :)

fant følgende på http://www.clasohlson.no/

DEtte står om HCE-12 kabelen....

Adapterkabel HCE-12, passer alle originale SonyEricsson telefonholdere. FME-kontakt (hann) gjør at alle våre antenner lett kan brukes.

da regner jeg lett med at antennene de har der kan brukes... og der øvers finner jeg den jeg viste til i sted..

dette står om YAGI retningsstyrt antenne:

Retningsantenne for mobiltelefoner. Forsterkning 10dB. YAGI Brukes der det kan være vanskeløig å få kontakt mellom senderen og telefonen, f.eks i bolig, hytte, campingvogn, båt etc. Leveres komplett med antennefeste for maks. 50 mm rør og 10 m lavresistanskabel med FME-kontakt (adapterkabel mellom FME-kontakt og din telefon kreves).

så da er jeg på ca 650kr. men fortsatt ingenting om at det MÅ være bilholder på denne..

Hvor mye forsterkning er 10 dB?? kan jeg sette på ytterlige forsterkninger??

det som er genialt er at en 5 meter lang kabel mellom HCE-12 og Yagi antennen koster 79 kr...

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt slik utstyr på hytta og det fungerer glimrende. Du trenger ikke noe bilholder nei.

Det du trenger er det retningsstyrte antennen. Så trenger du en adapter som du kobler på ledningen fra antennen og inn på telefonen.. Søk på art nr: 22-387 på biltema !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...