Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke spille video overhode

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppgradert skjermkort til et 7600 gs AGP som fungerer utmerket til spill, men jeg greier ikke å se DVD film eller annen film som mpeg etc.

Maskinen blir treg og låser seg. dette gjelder kun film.

Kan noen hjelpe, det fungerte utmerket med mitt gamle fx 5700

maskinvaren er amd athlon 3000+ og 1024 mb, og den holder seg kjølig

:no:

Endret av Håkon03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk at du lagde en post om akkurat dette. Var på vei til å starte en helt lik tråd nå nettopp.

Jeg har lurket på dette forumet i alt for mange år nå, og endelig har jeg fått et problem jeg ikke klarer å løse.

Selv om jeg har installert alle de nyeste driverene (skjermkort, direct x, lydkort osv), så vil maskinen ikke spille av film. Den bruker 100% av prosessoren og henger seg helt opp. Dette hendte etter at jeg formaterte maskinen min.

Kan noen være så snill å hjelpe Håkon03 og meg få fikset dette idiotiske problemet? :3

Lenke til kommentar
Formatere er vell det letteste... det er et lite bug i windass som gjør dette men det er så stess å fixe på det at det er lettere å formatere ;) ;) 

LykkeTil :)

6721499[/snapback]

Jeg har formatert maskinen min 7 ganger nå, og jeg støter på det samme problemet hver eneste dagang.

Å installere en annen videoavspiller hjelper hvertfall ikke. Jeg kan ikke se noen form for film, da gjelder det også i spill. Jeg kommer meg ikke inn på forskjellige spill uten å måtte slette alle videofilene til spillet. :hrm:

Jeg har prøvd med å installere andre skjermkortdrivere. Både beta, nyeste stabile, eldre skjermkortdrivere, ja til og med modifiserte drivere til skjermkortet.

Noen som har et mer konkret mulighet for å få fikset problemet?

Endret av DooM Trooper
Lenke til kommentar

Problemet er løst for min del. Litt flaut å innrømme, men da jeg avinnstallerte driverne til det gamle skjermkortet tok jeg også med driverne til hovedkortet.

Fikk glimrende hjelp over tlf fra forhandler som fant det ut for meg.

Nvidia drivere for hovedkortet er nå på plass igjen og allt fungerer utmerket.

mine gamle drivere var også for gamle til hovedkortet

Lenke til kommentar

Fjernet driveren til hovedkortet? Virker hvertfall ikke som om jeg har noen hovedkortdriver installert.

Jeg vet hvertfall ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd det meste og finner bare ikke ut hva problemet er.

Jeg bryr meg ikke om det er slitsomt eller vanskelig å få fikset problemet, så lenge jeg får det til å virke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...