Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer

Ohny

Anbefalte innlegg

Denne mobilen blir bare bedre og bedre når du blir skjent med denne, Har noe bugs men det kommer vel til og rette seg med de neste fw. En feil jeg får til stadighet er kernel.exe eller noe slikt. Tror det er spesielt når jeg driver med mye samtidig på mobben og er litt rask på avtrekkern på enkelte ting. Fikk satt inn 4 gb minnekort i dag får se hvordan mobben takkler dette. har gått inn i innstilinger på telefonen og den fant minnebrikka, ledig kapasitet er nå der 3950mb ikke værst

:thumbup: kommer tilbake med mere info om minnebrikka, om den funker. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir kanskje et 4 GB kort på meg endelig da. Men det koster nesten 1.200 kroner inkludert frakt. Syns det er litt mye. Men ingenting billigere noe sted :(

Edit: Får ikke koblet meg til PC-en med BT. PC Suite finner ikke telefonen, og når jeg kobler meg til PC-en via BT programmet på PC-en er den bare tilkoblet i noen sekunder før den kobler seg fra igjen. Hva er galt? Og hvordan opprettholder jeg forbindelsen? BT meket forsvinner fra BT listen på telefonen også, når den kobler fra ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Har brukt 4 gig minne kort i min tlf siden den første dagen jeg fikk telefonen, alt fungerer helt topp!!

Når det gjelder Bluetooth og pc, må du sette Mrouter til å bruke riktig kom port.

Jeg kjører min telefon mot 3 forskjellige maskiner med bluetooth, var litt tricky til å begynne med, men setter du riktige com porter, så funker det :)

Lenke til kommentar

Argh!!!

I går kveld så tror jeg telefonen min hang seg skikkelig.

Kom hjem fra jobb, satte tlf i dockingen for å gi den litt lading.

Så kom kvelden, jeg bruker tlf som vekerklokke så jeg tok den ut av dockingen.

Så etter att tlf virket, da displayet lyste opp, og ingen hvit skjerm.

Klokken 07,38 i dag morges våknet jeg opp, ingen vekkeklokke hadde ringt i det hele tatt, tlf er satt opp til å ringe på alle de forskjelige tidspunktene.

Når jeg vippet opp flippen, så var skjermen bare hvit, og telefonen var nesten tom for strøm. Måtte ta ut batteriet for å få start på telefonen igjen.

Godt jeg ikke hadde noen viktige møter på morgenkvisten i dag, dette må SE få orden på, jeg er godt fornøyd med TLF, men att den skal henge seg opp slik, det er HELT uakseptabelt for meg.

Lenke til kommentar

Vekkerklokka på mine tideligere se 900 serier har fungert når man har skrudd av mob. Min mob klikker i mellom også og blir plutselig helt hvit i displayet. Håper dette kommer til og rette seg med de neste FW.

En annen ting jeg lurer på er: Hva som er det beste video formate til denne mob, Skal jeg rippe i mpg4 format eller feks i divx format er det noen hva som er det beste for denne mobilen. Driver og forsker nå. Kom med noen tips folkens de som har greie på dette. :w00t:

Lenke til kommentar

Fikk Sony Memorystick Duo Pro 4gb minnebrike idag - tenkte å putte den PC'en å overføre diverse filer men pc'en kunne ikke lese minnekortet men det fungerer fint i telefonen, det går dog langsomt å overføre mye data med usb så jeg skulle gjerne hatt det til å fungerer.

Tror problemet er at ved å trykke egenskaper på kortet så sierer pc'en at det er et RAW filsystem, det samme har den 64mb brikka som fulgte med så den kan heller ikke leses eller overføres til men den 16mb brikka som fulgte med min p800 den kan fint leses for den har FAT system??

Uansett - noen som har erfaring med dette??

Lenke til kommentar
Fikk Sony Memorystick Duo Pro 4gb minnebrike idag - tenkte å putte den PC'en å overføre diverse filer men pc'en kunne ikke lese minnekortet men det fungerer fint i telefonen, det går dog langsomt å overføre mye data med usb så jeg skulle gjerne hatt det til å fungerer.

Tror problemet er at ved å trykke egenskaper på kortet så sierer pc'en at det er et RAW filsystem, det samme har den 64mb brikka som fulgte med så den kan heller ikke leses eller overføres til men den 16mb brikka som fulgte med min p800 den kan fint leses for den har FAT system??

6960759[/snapback]

tror du bør formatere minnebrikken i telefonen først.... (slik du må med nye hardisken når du tar dem ibruk på pc)

Lenke til kommentar

6960759[/snapback]

tror du bør formatere minnebrikken i telefonen først.... (slik du må med nye hardisken når du tar dem ibruk på pc)

6960774[/snapback]

Det gjorde jeg... kan du f.eks putte den 64mb brikka som fulgte med inn i pc'en og overføre filer til den? Den virker heller ikke i min pc..?

Lenke til kommentar

Problemfritt hos meg også. Bruker minnekortleser fra SanDisk. Når minnekortet er fra SanDisk er det ikke rart det fungerer da ;)

Edit: J**** dritt telefon! Jeg skulle ta en FW oppdatering og IKKE legge tilbake backup fordi den skulle bli kvitt de siste bugsene. Etter oppdatering slår jeg på telefon og velger språk. Telefonen skal "bare" restarte. Det gjør den 4 ganger. Da blir jeg lei og tar ut batteriet.

Oppdaterer på nytt nå. Fungerer det ikke ringer jeg SE i morgen. Da vil jeg ha en ny mobiltelefon! ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

hei hei.

Jeg har nå kjøpt meg SE p990i

Men jeg sliter med internett. Jeg har koblet meg til hjemme osv osv osv. Men når jeg går inn på ''web'' så får jeg opp google side, men når jeg gjør mer enn det, søker osv, så får jeg opp følgende:

Finner ikke ekstern server... bla bla bla.

Hva er dette SLITER, ARGGGGG

Lenke til kommentar

nå har jeg fått min p990i jeg også, og den fungerer tilsynelatende bra, eneste jeg har litt problemer med er den automatiske tastelåsen som ikke vil slå seg på, ikke noe stort problem altså, og når jeg surfer får jeg xml feil. Har også problemer med å få innstallert alle driverene, med den årsak at jeg må bruke telefonmodus på usb tilkoblingen og ikke filoverføring for da finner den ikke telefonen. Det er bare usb driverene jeg ikke får innstallert da.

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar

jeg hadde samme problemet på jobben idag, jeg fiksa det med usb greiene slik.

Gå til start på oppgave linja og der etter control panel add or removes program og så blar du ned til:

Sony ericsson Pc suite for smartphones og så får du to valg change eller remove.

her velger du change så spør den deg om du vil velge avinstalere og reparere her velger du reparere. Da tror jeg du skal få ordnet det hvis du gjør det på denne måten. Det funka hos meg.

PS: bare husk på når du gjør dette så må mobilen ikke være tilkoblet usb`n :thumbup:

Lenke til kommentar
nå har jeg fått min p990i jeg også, og den fungerer tilsynelatende bra, eneste jeg har litt problemer med er den automatiske tastelåsen som ikke vil slå seg på, ikke noe stort problem altså, og når jeg surfer får jeg xml feil. Har også problemer med å  få innstallert alle driverene, med den årsak at jeg må bruke telefonmodus på usb tilkoblingen og ikke filoverføring for da finner den ikke telefonen. Det er bare usb driverene jeg ikke får innstallert da.

6963421[/snapback]

Du nevner her at du får xml feil, koblet du opp mot sikker eller usikker nett?

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg surfe på nettet via BT?

Jeg har koblet telefonen til PC-en, PC-Suite fungerer helt fint. Jeg har lagt til PC-en (med internettforbindelse) i listen over BT enheter og den har fått full godkjennelse til å gå inn på telefonen. Det samme har telefonen fått på PC-en. BT kontoen er lagt til i gruppekontoen som er foretrukket og har førsteprioritet. Jeg prøver å gå på nettet. Først står det kobler til lenge før den gir opp BT og går til andreprioritet som er Telenor internettfobindelsen. Da går det slvfølgelig, men jeg får det ikke til via BT. Noen forslag? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...