Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer

Ohny

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg 2 ting:

1. Når Telenor sin internett-konto legges inn, så må den legges inn i en gruppe. Det samme gjelder MMS-kontoen. Så må det settes en prioritet i disse to. Hva betyr denne prioriteten? Hos meg er "Telenor Internett" nr1 og "MMS Telenor" er nr 2.

2. Denne internett-kontoen. Vil den fungere både med WAP-protokollen og html-protokollen? Eller må jeg sette en innstilling i P990 om hvilken protokoll nettleseren skal bruke.

3. Er nettleseren Opera? Anbefales det å laste inn denne?

hilsen

Atle

6876877[/snapback]

1. Prioriteringen har med hvor du henter internett fra, så det kan nok lønnes og ha wlan som nr1, så kan du sette telenor internett som nr 2. mens mms har ingenting i den gruppen og gjøre, så den kan du trygt slette. Ha alltid telenor internett konto som siste alternativ, da du må betale for denn forbindelsen

2. Den fungerer med begge.

3. Nettleseren er Opera, og lå i hvertfall inne på min tlf da jeg kjøpte den, trengte ikke laste inn noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du må sette internettkontoen til førsteprioritet. Prioriteten tror jeg bestemmer hvilken rekkefølge du skal prøve å koble deg opp mot. FOr eksempel dette:

1. Telenor

2. WLAN

3. Bluetooth

P990i vil først prøve Telenor. Hvis det ikke er dekning vil den prøve WLAN forbindelsen (men ikke alle tilgjenglige nettverk, bare det ene du har lagt til).

Hvis det ikke er i nærheten vil den prøve BT.

MMS kontoen trenger ikke å ligge i noen gruppeliste.

2. Tror du kan bruke den til begge deler.

3. Standard nettleser er Opera 8.60.

Jeg bruker Opera Mini (v.2.0) en del fordi den er billigere å surfe med, og krever ikke så mye RAM.

Men hvis du tenker på å installere Opera for UIQ så er den allerede installert og er standard nettleser ;)

Håper det hjalp ;)

Lenke til kommentar

Så da har Telenor fucket det opp i forklaringen sin, eller? Det står at MMS-kontoen skal inn i Groups. Se under:

Du vil nå motta MMS oppsett til din SonyEricsson P990i

Merk at PIN-koden for innstillingene er 0000

Husk å akseptere oppsettet hvis du blir spurt om det for å lagre det på telefonen.

Når du mottar innstillingene, følger du disse trinnene:

1. Du vil motta en MMS-konfigurasjonsmelding til din telefon.

2. Displayet viser: "Automatic configuration".

3. Tast inn PIN-kode 0000 og godkjenn.

4. Trykk "Godta" for å bekrefte.

5. Om nødvendig, må du erstatte en nåværende innstilling.

6. Aktiver den nye innstillingen:

7. Åpne hovedmenyen.

8. Velg "Verktøy" og "Kontrollpanel".

9. Velg "Forbindelser" og "Internet accounts".

10. Velg "Groups" og "Internett".

11. Velg "Add new account".

12. Rull til "the new account" og merk av boksen. Trykk "Avslutt".

13. Forsikre deg om at de nye profilene er valgt som standard:

14. Velg den nye innstillingen. Trykk "Priority" og "1".

15. Trykk "Avslutt" og "Lagre".

16. Konfigureringen er utført.

17. Merk: Innstillingen blir avvist hvis profillisten er full.

18. For å slette innstillinger må du åpne hovedmenyen. Velg "Verktøy".

19. Velg "Kontrollpanel" og "Forbindelser".

20. Rull og velg "Internet accounts".

21. Rull til en profil. Trykk "Slett".

22. Trykk "Ja" for å bekrefte.

Lenke til kommentar
1. Du må sette internettkontoen til førsteprioritet. Prioriteten tror jeg bestemmer hvilken rekkefølge du skal prøve å koble deg opp mot. FOr eksempel dette:

1. Telenor

2. WLAN

3. Bluetooth

P990i vil først prøve Telenor. Hvis det ikke er dekning vil den prøve WLAN forbindelsen (men ikke alle tilgjenglige nettverk, bare det ene du har lagt til).

Jeg bruker Opera Mini (v.2.0) en del fordi den er billigere å surfe med, og krever ikke så mye RAM.

Men hvis du tenker på å installere Opera for UIQ så er den allerede installert og er standard nettleser ;)

Håper det hjalp ;)

6877825[/snapback]

Hehe, personlig så vil jeg nå helst surfe på wlan, bare hvis wlan ikke er tilgjengelig at jeg vil la tlf gå ut på telenorinternett, for da koster det jo peng..

Så jeg har prioritert wlan før telenor internett tilkoblingen, for og være sikker på at når jeg surfer med wlan, at den bruker wlan og ikke 3g eller gprs til internett.

Derfor d er prioritering. Setter du telenor forbindelsen først, og har wlan tilgjengelig, så vil tlf'en like forba...... bruke 3g nett, dvs koste peng.... derfor er min telenorinternett forbindelse nederst på lista, og har siste prioritet.

Lenke til kommentar

hei, det jeg mente med Telenor sin forklaring, var MMS. Hvis du leser overskriften står det at det gjelder MMS. Der står det at MMS skal inn i gruppen...

1. Telenor

2. WLAN

3. Bluetooth

Håper det hjalp ;)

6877825[/snapback]

Hehe, personlig så vil jeg nå helst surfe på wlan, bare hvis wlan ikke er tilgjengelig at jeg vil la tlf gå ut på telenorinternett, for da koster det jo peng..

Så jeg har prioritert wlan før telenor internett tilkoblingen, for og være sikker på at når jeg surfer med wlan, at den bruker wlan og ikke 3g eller gprs til internett.

Derfor d er prioritering. Setter du telenor forbindelsen først, og har wlan tilgjengelig, så vil tlf'en like forba...... bruke 3g nett, dvs koste peng.... derfor er min telenorinternett forbindelse nederst på lista, og har siste prioritet.

6878627[/snapback]

Lenke til kommentar

"

hei, det jeg mente med Telenor sin forklaring, var MMS. Hvis du leser overskriften står det at det gjelder MMS. Der står det at MMS skal inn i gruppen..."

Husker ikke om det sto i bruksanvisningen, eller på en nedlastnig fra sonyE sin side, men mms skulle ikke stå under gruppen for da kan det bli krøll.

Logisk egentlig, du kan ikke surfe via mms innstillingene uansett. Under internettgrupper skal det kun være forbindelser du kan gå ut på nett med.

Endret av hjelpekokk
Lenke til kommentar

Jeg har hatt masse FW problemer med P990i, men nå er så og si alle borte. Alle kritiske problemer er fisket, bare noen bagateller igjen. Har ikke testet N73, så jeg skal ikke uttale meg om den versus P990i, men P990i kan jeg iallefall si er en svært god mobiltelefon så lenge FW feilene ikke er der.

Hvis man oppdaterer til R7A får man muligens problemet med at telefonen skrur seg av hele tiden. Irriterende, men det går over etter noen dager til en ukes tid ;)

Venter på neste FW versjon! ;)

Lenke til kommentar

Hjelpe meg for et batteri!

Er det mulig? Skal det virkelig bare holde UNDER ett døgn ved helt vanlig bruk - dvs litt snakking, litt sms, litt av og på pga flyreise samt spille et spill i 3-4 min?

Eller er det noe gærnt? Den gamle 910i holdt da mye mye lengre.

Noen erfaringer? Må jeg slå av noe for å få den til å roe forbruket litt, eller skal den virkelig spise batteri som andre spiser digg? :no:

Må legge til at den er helt ny og at jeg ikke har fått satt meg ordentlig inn i den enda, men synes dette er utrolig rart. På nettsidene står det jo at standby-tiden er 400 t feks.

Lenke til kommentar

Skru av bluetooth og infrarød. Koble deg fra internett når du ikke bruker det. Deaktiver W-LAN når det ikke er i bruk. Det skal spare en del strøm. Bruker min P990i som MP3 spiller og aktiv mobiltelefon og jeg lader den annenhver dag. Greier FINT en dag med batteriet. Har du på noen av det som er navnt ovenfor? ;)

Lenke til kommentar
Hjelpe meg for et batteri!

Er det mulig? Skal det virkelig bare holde UNDER ett døgn ved helt vanlig bruk - dvs litt snakking, litt sms, litt av og på pga flyreise samt spille et spill i 3-4 min?

Eller er det noe gærnt? Den gamle 910i holdt da mye mye lengre.

Noen erfaringer? Må jeg slå av noe for å få den til å roe forbruket litt, eller skal den virkelig spise batteri som andre spiser digg? :no:

Må legge til at den er helt ny og at jeg ikke har fått satt meg ordentlig inn i den enda, men synes dette er utrolig rart. På nettsidene står det jo at standby-tiden er 400 t feks.

6901959[/snapback]

min holder i cirka to dager. dette holder til endel snakking i telefonen, sjekk av epost og MYE tekstmeldinger... som nevnt så bør du deaktivere wlan og bluetooth når du ikke bruker dette..

Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Bluetooth har vært på, men ikke WLAN, ei heller oppkobling til internett. Lysstyrken er nok på maks.

Har snust litt rundt - stemmer det at telefonen initialt ble levert med "feil" batteri? Dersom min har den første (svakere?) varianten, kan dette være noe av forklaringen?

Er dere enig i at jeg bør ta problemet opp med forhandleren dersom jeg fremdeles må lade daglig (den går HELT tom ila 25-26 t) etter tiltakene dere har foreslått? For da må det jo være noe galt vel?

Lenke til kommentar

Prøv å demp belysningen vesentlig. Det gjorde stor forskjell hos meg.

Hvis du ikke bruker 3G kan det være greit å sette den kun til å bruke gsm nettet, da det trekker litt strøm.

Hvis du har gammelt simkort kan det også være greit å få byttet det ut da det trekker mer strøm.

Mvh Joakim Gjerde

Telebutikken Horten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...