Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer

Ohny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt problemer med SW oppdatering før, jeg heller. Prøvde å oppdatere med 36 % strøm da. Kan hende telefonen nektet å oppdatere seg p.g.a. lite strøm. Skal være fulladet når man gjør det (lader nå), men den tar ikke 36 % uansett, så jeg tok sjansen. Ingen skade skjedd (men heller ingen reparasjon :p )

Noen som vet hva som er fikset i SW versjonene og datoene de kom? Lager en liste nå, og hadde satt pris på om noen visste hva som var forandret ;)

Lenke til kommentar

Vel, nå er de "spennende" resultatene her. R3A vs. R7A.

Svaret er ganske rare:

R3A hadde 15,8 MB ledig RAM etter restart.

R7A hadde 14,0 MB...

Det var valgt samme theme, så det skulle bli mest rikitg.

Alikevel var R3A raskere enn R7A. Når det gjaldt å åpne meldingsprogrammet, kalenderen, videospilleren o.l. var R3A litt (men bare litt) raskere enn R7A. men å åpne programmmenyen, mapper o.l. var elt likt.

Konklusjonen er at R3A faktisk er litt raksere enn R7A, men ikke så mye at du vil merke noe til det ;)

Lenke til kommentar

Var riktignok mindre RAM minne i R7A, men kan 1,8 MB gjøre så stor forskjell? Dette var før jeg overførte backupen igjen også, så det skal ikke være masse "søppel" som ligger og gjør telefonen treg ;)

Ved ny restart har R7A modellen 15,4 MB MB. Tror jeg skal restarte begge P990i i morgen og ta en endelig sjekk på dem da. Får teste med en tredje P990i i helgen og se hva resultatet blir mot den.

Oppdaterer her så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Var riktignok mindre RAM minne i R7A, men kan 1,8 MB gjøre så stor forskjell? Dette var før jeg overførte backupen igjen også, så det skal ikke være masse "søppel" som ligger og gjør telefonen treg ;)

Ved ny restart har R7A modellen 15,4 MB MB. Tror jeg skal restarte begge P990i i morgen og ta en endelig sjekk på dem da. Får teste med en tredje P990i i helgen og se hva resultatet blir mot den.

Oppdaterer her så fort som mulig :)

6811022[/snapback]

jau, min hadde 12,8mb etter oppgradering og restart, merkelig at det ikke er likt, det er jo samme telefon og firmware, helt "blank" og nystartet, kun lagt inn norsk språk...

samme med alle bugs og feil, virker som det varierer fra telefon til telefon...

Lenke til kommentar

P990i har en RDS radio, så den gir veldig god lyd. Du kan lagre kanaler på den, eller den søker de frem automatisk (eller manuelt hvis du vil). Dessverre er støtten for opptak av radio fjernet i alle nye SW (har ikke testet på R7A enda, men skal gjøre det snart).

Radioen på P990i er uten tvil like godt som en vanlig radio. Du har i tillegg mange funksjoner som at den automatisk bytter til nyhetskanaler når du vil det og masse annet jeg ikke forstår. Lurt å lese hjelp menyen ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk kjøpt denne tlf mandag den 4/9.

Det jeg lurer på er om jeg har en gammel Firmware

Her er mitt oppsett.

Telefon: CXC162037 R4B001

Bluetooth: CXC162058 R4F01

Planlegger: CXC162036 R2A04

CDA: CDA162007/1 R2A01

Jeg finner ikke memory brikka i tlf dette høres rart ut men er det noen som

vet hvor jeg finner den i tlf.

Vet jeg har lagt inn musikk på memory brikka men i tlf så finner jeg ikke denne mappa. Så hvor er det den ligger :cool:

Lenke til kommentar

Hovedmeny - Kontrollpanel - Filbehandler - Det lille "flagget" som det er bilde av i toppen av skjermen. Er minnekortet. Var det dét du mente?

Eller hvor minnekortet er? Mellom kamera og internett (@) knapp.

Eller mener du å finne minnekortet i programmer? Klikk på den lille mappen øverst til høyre så får du noen valg ;)

Håper det hjalp ;)

Du har gammel SW, ja. Hvis du ikke har problemer med telefonen i det hele tatt er det ikke vits i å oppdatere. Ikke reparer ting som fungerer! Har du derimot problemer bør du oppdatere til R7A som er nyeste SW versjon :)

Edit: Når du har kjøpt telefonen har ingenting å si. Når den har blitt produsert har derimot noe å si for hvilken SW versjon du har. Nyere telefon, nyere SW.

Slik finner ud ut når mobiltelefonen din (og batteriet) er laget:

1. Skru av mobiltelefonen

2. Ta ut batteriet.

3. Se etter et merket på mobiltelefonen, under batteriet, der det står 06W[to tall].

06 står for 2006. W står for week /uke og tallet bak står for uken den ble laget i. På min står det 06W31. Altså er dne laget i uke 31, 2006, det blir 31. juli mellom og 6. august 2006. Savvy? :)

Mulig det står på batteriet også, men mitt batteri har blitt "visket ut" fordi jeg har tatt av dekselet så mange ganger... :)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Weird. Har dessverre ikke mer å anbefale enn det jeg sendte deg på PM, men har du siste SW versjon? Det er jo mulig at det er noe galt med W-LAN selv om jeg ikke har hørt om problemer der enda.

Siste utvei er Sony Ericsson selv.

Sony Ericsson Call Center:

815 00 840

questions.no[at]support.sonyericsson.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...