Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer

Ohny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Swiss Manager og Protected folders.

Under drive C har jeg 2 foldere som jeg ikke får åpnet i Swiss Manager. Får meldingen Protected folder. Dette gjelder folderne private og sys.

Vet noen hvordan jeg kommer rundt dette, og får åpnet likevel? Jeg mener selv at det var JEG som opprettet folder private og ønsker noen filer jeg (tror) jeg la dit. :cry: Har andre enn meg folder C:\private ?

Hjeeeelp

Jan Inge

Lenke til kommentar

Mappen "private" er en mappe det ikke er mulig å se innholdet i eller endre. Det ligger systemfiler her, som foreksempel internettfiler (som gjør at det ikke er mulig å endre startside i Opera Mobile). Mappen sys er noe av det samme. Vet ikke hvorfor de er sperret, men det er nok fordi du ikke skal kunne fucke opp telefonen alt for mye :p

Lenke til kommentar

Det skal være umulig å plassere noen filer der, ja. Filprogrammet i mobiltelefonen gir deg ikke tilgang til disse mappene, og Swiss Manager kan heller ikke åpne dem. Så filene dine ligger nok et annet sted. Skulle hatt SMan nå, så man kunne ha søkt opp filene ... :)

Lenke til kommentar
Det er vistnok sluppet ny firmware i dag.

Noen som har testet?

8869480[/snapback]

Ja det har kommet en ny firmware i dag. R6d23 , den har forbedret opera, pdf+ og quickoffice bla. raskere oppstart og er mye raskere enn r5a17.

mika7

Lenke til kommentar

Hei,

Noe merkelig skjer med telefonen min (P990i). Her er situasjonen beskrevet i korte trekk.

Telefonen ble kjøpt i Polen (ettersom jeg studerer i Polen) hos en mobilforhandler. Den fungerte helt fint, fram til jeg hadde problemer med software. Den ble sendt til service og de har skiftet hovedkortet på mobilen (og dermed har telefonen fått nytt IMEI nummer), det skjedde i oktober 2006. I Februar 07 var jeg hjemme en tur i Norge og telefonen oppførte seg uten noen problemer. Jeg kom hjem for sommerferien og med en gang jeg logget meg på NetCom sitt nett startet det hele. Fikk rare feilmeldinger som:

-"Feil med SIM kort. Kontakt kortleverandør"

-"Innkommende anrop ikke tillatt (GPRS)"

-"Ingen nett tilgjengelige"

-"Ukjent feil"

Jeg forsøkte med 3 andre SIM kort, ett fra polske era, ett fra Tele2 og mitt fra One Call (NetCom sitt nett). Med One Call klarte jeg å logge meg på nettet, kan bruke internett, men ikke ringe ut/ringe inn. Abonnementet er helt okey, ikke noe sperre. Med Tele2 får jeg ikke finne til noe nett, det samme med det polske kortet.

Telefonen oppførte seg helt fint under kjøreturen fra Polen, via Tyskland, Danmark til Norge. Til og med på danskebåten fungerte den fint på MCP nettet.

Jeg tenkte at telefonen var sperret for bruk i Norge, men så kom jeg på hvorfor. Den er ikke meldt stjålet, IMEI nummeret ble byttet, men NetCom opplyste at både det gamle og det nye IMEI nummeret ikke ligger i noe sperreregister, telefonen har ikke noen SIMlås eller nettlås, den fungerte tross alt helt fint i Februar.

Sony Ericsson kundesenter var ikke til stor hjelp. Eneste utvei er å levere telefonen til et verksted, men jeg kan fremdeles ikke skjønne... hva som er galt med telefonen.

Noen andre som har opplevd lignende problem, eller som kan ha anelse om hva som er galt ? Har oppdatert firware med den nyeste, og ingen tind forandret seg.

Endret av gregas
Lenke til kommentar

Vurderer sterk kjøp av P990i, har aldri hatt en smart-telefon før. Men har et par spørsmål... Hvordan er mobilen uten flippen? (har hørt at den er mer lommevennelig da) Er det fortsatt svært mange buggs? Og hva er mest nyttig med mobilen? Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
1. Hvordan er mobilen uten flippen? (har hørt at den er mer lommevennelig da)

2. Er det fortsatt svært mange buggs?

3. Og hva er mest nyttig med mobilen?

8890663[/snapback]

1. Litt (men bare litt) mindre enkel å betjene, men mye penere og "lommevennlig", ja. :)

2. Nei. Litt minnelekkasje, men så har jeg bare nest nyeste FW, da …

3. - Kalender

- Word

- Excel

- Slides

- PDF+

- Scummvm ;)

- Wifi

- Telefonlista

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...