Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet om det går an å komme innpå ftp-servere med denne mobilen, hadde vært kjekt, fordi jeg har en fil server hjemme som jeg kunne lastet ned musikk fra hvis jeg var i en wlansone og hadde lyst til å skifte ut litt musikk.

8387711[/snapback]

Funker fint å logge på ftp-server :D

Endret av Quicken
Lenke til kommentar

Dere får ha meg unnskyld hvis emnet er diskutert og besvart, og regner med dere svarer villig vekk :cool:

 

Har hatt P910i i flere år og fikk min mye P990i forleden dag. Sånn rimelig fornøyd med det samme, men det går seg til (har ikke oppgradert FW ennå ... soon)

 

Så til sp.målene som går på T9: Kan noen forklare logikken på hvorfor større-enn-tegnet (>) ligger øverst i oppslaglisten på de fleste tastene? Enkelte ganger begynner T9 å automatisk å foreslå hele ord bare ved å trykke space. Trykker jeg space-space-space osv. så ser jeg deler av de setningene som er skrevet sist. Regner med at dette har sammenheng med >?

 

Forklaring ønskes :)

 

Jan Inge

Lenke til kommentar

Hvis du skriver "Hei på deg", så husker mobiltelefonen dette. Neste gang du skriver "Hei" så vil mobiltelefonen foreslå ordet "på" fordi du har skrevet det etter "hei" mange ganger før, og fordi sannsynligheten for at du skal skrive det nå også, er stor. Hvis du velger dette ordet, vil den foreslå "deg" fordi det er ordet du har skrevet mange ganger etter "på" før. Skjønner?

 

> tegnet aner ikke jeg hvorfor er der heller. Jeg vil anta det er fordi det er ingen som skriver bare k, bare o osv i et ord. Det er derfor lurere å legge inn et tegn øverst. Men hvorfor det har lagt inn det samme tegnet på flere taster, det gir lite mening :)

Lenke til kommentar
Hvis du skriver "Hei på deg", så husker mobiltelefonen dette. Neste gang du skriver "Hei" så vil mobiltelefonen foreslå ordet "på" fordi du har skrevet det etter "hei" mange ganger før, og fordi sannsynligheten for at du skal skrive det nå også, er stor. Hvis du velger dette ordet, vil den foreslå "deg" fordi det er ordet du har skrevet mange ganger etter "på" før. Skjønner?

 

> tegnet aner ikke jeg hvorfor er der heller. Jeg vil anta det er fordi det er ingen som skriver bare k, bare o osv i et ord. Det er derfor lurere å legge inn et tegn øverst. Men hvorfor det har lagt inn det samme tegnet på flere taster, det gir lite mening :)

8429190[/snapback]

Make sense :) .... minus det med å legge samme tegn på alle tastene da, og når det gjelder f.eks tasten 'def', så bruker vel de fleste av oss en enkel d ganske mye oftere enn en > ? :hmm:
Lenke til kommentar

Spørsmål 2:

Hva er ideel størrelse (proporsjoner) på bilde for at det skal bli få riktig proporsjon i kontakter? Har benyttet meg av gamle portrett-bilder tatt med min forrige telefon, og disse blir strekt når man ser bildet inne på kontaktinfo. De ser forøvrig OK ut når kontakten ringes ....

 

JI

Lenke til kommentar

Har lastet ned siste FW nå. Her er mine erfaringer (siterer meg selv fra et annet forum)

 

Hvilken programvareversjon er denne FAQ-en basert på?

Telefon: CXC162037 R9F011

Bluetooth: CXC162058 R5A01

Planlegger: CXC 162036 R5A17

CDA: CXC162007/1 R5A13

 

Er mobiltelefonen raskere?

Ja, litt raskere. Det er nå mulig å deaktivere animasjonene i menyene, slik at man ikke trenger å bruke 60 kroner på et program som Tweaks Peaks for å gjøre det. Når flippen blir lukket er den også litt raskere med å gå fra "hvitskjerm" til standby.

 

Er det mer ledig RAM/minne ved oppstart?

Dessverre ikke. Ved oppstart har mobiltelefonen 16,0 MB ledig RAM med standard theme og uten at det er gjort noe med mobiltelefonen (kun deaktivert W-LAN for å få mer fritt RAM).

 

"Lekker" mobiltelefonen fortsatt RAM/minne?

Ja, dette problemet er ikke løst enda. Ved å åpne et par programmer og lukke dem igjen, er mobiltelefonen fort nede i 13-14 MB ledig RAM.

 

Er den bedre på multitasking nå?

Dette har jeg ikke fått testet enda. Jeg vil skrive mine erfaringer om det når jeg får testet det ordentlig.

 

Hvilke andre foranringer er gjort?

Ved oppstart kommer det blant annet en prosessbar som forteller hvor langt i oppstarten mobiltelefonen har kommet. Den er svært bra å ha. Som nevnt ovenfor, er det nå mulig å deaktivere animasjonene i menyene uten å installere tredjepartsprogrammer for å gjøre det. Det er også gjort noen småforandringer som for eksempel meldingsikonet for e-post. Det er endret.

Lenke til kommentar
Er det noen som har merket at når man skal besvare et anrop, så blir anropet avvist, selv om det brukes rett knapp.

Noen lignende?

8439240[/snapback]

Nei ikke avvist, men talefonen min har ofte slått seg av og restartet ved besvaring av anrop. :mad: Det har imidlertid ikke skjedd enda etter oppdatering til siste firmware. :)

Lenke til kommentar

Heisann, har snart oppdatert meg gjennom denne laaange og gode tråden.

Vil bare si at jeg min nyinnkjøpte 990 har FW R5A006!! :hmm: .... er ikke det litt merkelig, at de selger telefoner med såpass gammel FW?? Hvor mange FW har kommet etter denne?

 

Skal selvf. oppgradere, men avventer fordi jeg venter på ny telefon da min første har en liten hardware-deffekt (DOA).

 

JI

Lenke til kommentar

Nytt T9-spørsmål, flipp lukket:

Når jeg skriver "vi" ligger forslaget "ville" øverst på listen. Hvis jeg da trykker space (eller pil høyre), blir ordet "ville" + en space satt inn. Hvordan velger jeg da ordet "vi" enklest (som var det ordet jeg egentlig skulle ha)? Må jeg da bla ned i foreslåtte ord og finne "vi", eller er det noe jeg overser her? .....

 

JI

Lenke til kommentar

Du må nok bla ned til "vi", ja. Men etter hvert husker mobiltelefonen at du skriver "vi" flere ganger enn "ville" og da vil "vi" havne på toppen av listen :)

 

Mobiltelefonen du kjøpte kan ha ligget på lager en stund. Si det var en av de siste P990i-ene som gikk ut fra fabrikken med den FW. Så havnet den bakerst i butikken og ble solgt som en av de siste i det partiet. Da kan mobiltelefonen være ganske mye eldre enn kjøpsdato.

 

Du kan faktisk sjekket omtrent hvor gammel den er. Bak på mobiltelefonen, under batteriet står det to tall, en W og to tall til. De to siste tallene er 06 eller 07. Hvis det står for eksempel 03W07 så betyr det at den er laget i tredje uke i 2007 (W = week = uke) :)

Lenke til kommentar
Du kan faktisk sjekket omtrent hvor gammel den er. Bak på mobiltelefonen, under batteriet står det to tall, en W og to tall til. De to siste tallene er 06 eller 07. Hvis det står for eksempel 03W07 så betyr det at den er laget i tredje uke i 2007 (W = week = uke) :)

8459188[/snapback]

 

Den er grei .... fikk nettopp besked om at min nye mobil var ankommet :D Skal sjekke både alder og FW på begge. Takk for dine raske responser.

 

Følger opp med ennå et spørsmål: Vet noen om et bra program for å sette opp profiler? Brukte det geniale programmet Magic Profiles Pro fra Symbianwave på min 910i.

 

JI

Endret av janid1967
Lenke til kommentar
Den er grei .... fikk nettopp besked om at min nye mobil var ankommet  :D Skal sjekke både alder og FW på begge. Takk for dine raske responser.

8459460[/snapback]

Har nå motatt ny og har kjørt backup av den første og restoret tilbake til min nye med success! :D

 

Min første ble laget i uke 38 i 2006.

Den nye er laget i uke 9 i år ... og FW på ny er R9EC001. Heldig med det byttet! :dribble:

 

BTW: Forsøker en master reset på den første før innlevering, og blir bedt om telefonkode. Hvor finner jeg den?

 

JI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...