Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer

Ohny

Anbefalte innlegg

Telefonen kjennes RASKERE ut...

Video filer starter lynraskt.. ( selv filmer med over 30 minutter spilletid )

Kan hoppe fremover i video filen, å tlf starter å spille filmen videre med en eneste gang..

Ny version av Opera, med litt nytt..

Visstnok så er det gjort noen oppdateringer på kamera delen i den nye softwaren.

Så langt ser det veldig lovende ut hos meg iværtfall, nå gjennstår det å se om tlf krasjer like mye som før.

Nå er jeg glad!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BST-34 batteriene vil ikke komme på markedet. Men hvis du bare MÅ ha en, så er det mulig at Komplett får en. Grunnen til at BST-34 ikke kommer på markedet, er at BST-40 skal ta over. Det er ikke kommet noen informasjon om hvor mange mAh dette batteriet vil være på, men du kan følge med her ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Så langt etter siste FW oppgradering så er det nesten som å ha fått en ny telefon.

Den er faktisk både RASKERE og SMIDIGERE å bruke enn før.

Telefonen har ikke krasjet eller restartet i det hele tatt, så langt har alt fungert slik det skal.

Flere som har oppgradert enda?

Kom med tilbakemeldinger....

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg la inn backupen. Måtte det. Kalender etc er stappet av diverse  :thumbup:

7633387[/snapback]

Må og må, i kalenderen kan du faktisk gå inn på kalenderbehandling og velge sikerhetskopi, da legger den en kopi på minnekortet som du kan gjenopprette kalenderen i fra! Verre med alt det andre diverse etc :(

Endret av hjelpekokk
Lenke til kommentar

Både kalender, oppgaver og kontakter kan sikkerhetskopieres. Skal oppdatere straks jeg også. Men mobiltelefonen må lade litt først. Er bare 24 % strøm på den. Noen som vet hvor mye strøm det bør være? SE sier at den bør være fulladet, men det er da ikke nødvendig. Men jo mindre strøm du har, jo større blir sjansen for at mobiltelefonen går tom for strøm under oppdatering ;)

Tar ikke sjansen på å ta backup. Stoler ikke på backup programmet enda. Venter litt lenger til det har kommet en nyere versjon. Det aller meste jeg har på internminne kan jeg leve uten ;)

Lenke til kommentar
Både kalender, oppgaver og kontakter kan sikkerhetskopieres. Skal oppdatere straks jeg også. Men mobiltelefonen må lade litt først. Er bare 24 % strøm på den. Noen som vet hvor mye strøm det bør være? SE sier at den bør være fulladet, men det er da ikke nødvendig. Men jo mindre strøm du har, jo større blir sjansen for at mobiltelefonen går tom for strøm under oppdatering ;)

Tar ikke sjansen på å ta backup. Stoler ikke på backup programmet enda. Venter litt lenger til det har kommet en nyere versjon. Det aller meste jeg har på internminne kan jeg leve uten ;)

7634018[/snapback]

Jojo, men tror nok at det er bare kalenderen du kan ta en backup av uten bruk av pc, og sende alle oppføringene til minnekortet som en fil!

Lenke til kommentar

Min SE P990i er returnert

I 6 av de 9 ukene den var i mitt eie var den på service. Jeg kunne ikke forsvare å ha en telefon som skrudde seg av når det passet den til tross for to servicer. Eneste innstallerte programvare var Active Sync-klient fra SE sine sider. Forhandleren nektet å ta telefonen tilbake og heve kjøpet, men Kjeden betalte tilbake pengene momentant da je fremla saken for dem.

Savner telefonen på en måte, den ville vært perfekt, men noe så ustabilt kunne jeg ikke leve med.

Lenke til kommentar

Da er mobiltelefonen oppdatert. Har nå telefonversjon R9EA001 :D Timeglasset står i en evighet før språket er valgt. Slik var det med de tidligere versjonene også. Hvorfor tar det så lang tid?

Første bug kom 10 sekunder etter oppstart. Riktignok en bagatell, men PIN koden og telefonlås koden vises i omtrent et sekund før den blir til ****.

At oppsett for MMS og GPRS kan bli konfigurert automatisk når man tar i bruk telefonen for første gang, er genialt - hadde det bare fungert.

Menyene er ikke raskere enn før. Iallefall ikke som jeg kan se. Skal sammenlikne med en annen P990i etterpå, og se om det er noen forskjell. Hvis man åpner videoavspilleren og setter en film på pause, så er telefonen kjemperask fra stand by til hovedmeny i FO. Men slik har tidligere versjoner vært også. Disse "superraske" menyene det er skrytt av ser jeg ingenting til.

Startsiden i Opera syns jeg er forbedret, men den kan dessverre ikke byttes enda. En forskjell er at denne web siden nå ligger lokalt, slik at du ikke laster ned en webside hver gang du åpner Opera Mobile, selv om du ikke skal inn på den siden i det hele tatt. Litt retting av andre ting i programmet også. Skal sjekke hvordan Opera Mobile er på nettet etterpå. Både med RAM mangelen som har vært før og XML feilen. Nyeste versjon av Opera Mobile er 8.65 forbedret fra 8.60 som var i R7A001 ;)

Oppgavebehandleren er like elendig som før. Den viser overhode ikke hvor mye RAM programmene virkelig opptar. Men ellers er den grei

Etter 5 minutters testing er det feilene jeg fant. Skulle dette være Sony Ericssons bugfrie versjon? :p

Edit: Menyene er IKKE raskere. De er fullstendig like tidligere versjoner (R9EA vs. R3A) ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Min SE P990i er returnert

Jeg  kunne ikke forsvare å ha en telefon som skrudde seg av når det passet den til tross for to servicer.

7635122[/snapback]

Jeg hadde samme problemet med min P990...

Intill igår, da oppgraderte jeg telefonen til programvare R9EA001, og siden det har telefonen vært dønn stabil. Har ingen av problemene jeg hadde før! :yes:

Største forbedringen jeg har lagt merke til (forutenom bedre stabilitet) er at surfing i Opera over Wi-Fi har blitt mye raskere.

Har lagt inn noe 3. party software... TomTom6, World Mate 2005 Pro, IM+, ScummVM og Swiss Mangager

Har ikke lagt merke til noen bugs enda!

Lenke til kommentar

Min telefon kjennes iværtfall smidigere og raskere ut enn den var før oppgraderingen. Jeg har en stor mengde SMS og flere e-post kontoer som er i bruk, mulig man ikke merker att den er hurtigere før man har en TLF med mye innhold.

Som sagt tidligere så har telefonen nå vært helt uten FEIL, denne oppdateringer har gitt meg troen tilbake på P990i.

Menyene er ikke super raske, noe jeg også har lest att de skulle være med den nye FW, men TLF fungerer iværtfall mer til det den skal fungere til.

Tidligere så kunne jeg omtrent ikke ringe med min TLF, den skrudde seg av og på og rebootet noe så inn i gampe***

Nå kan jeg endelig starte å stole på denne plastikk klumpen...

Framdeles drit fornøyd med den nye FW

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere så har telefonen nå vært helt uten FEIL, denne oppdateringer har gitt meg troen tilbake på P990i.

7641009[/snapback]

Prøv å surfe på nettet. Da vil du miste troen på P990i igjen :p Fortsatt XML feil, som gjør nettleseren ganske meningsløs, siden jeg støter på dette ofte. Opera Mini forblir fortsatt min nettleser på P990i. Skammelig ... :(

Lenke til kommentar

Ser ut som min 990i ikke vil oppdatere seg.

Etter oppdatering har jeg fremdeles R7A001 versjonen. Oppdatering så ut til å forløpe normalt bortsett fra at den var ferdig på 90 %. Ved oppstart av telefonen er alt gammelt slettet og språk etc. må velges på ny, men viser altså gammel vesjon fortsatt.

Noen som kan hjelpe med hva som gikk feil?

Lenke til kommentar

Da ville jeg kontaktet SE support. Send en e-post til questions.no [at] support.sonyericsson.com eller ring 815 00 840 ;)

Telefonen klikket nå. Jeg åpnet en liten videofil (mellom 5 og 10 MB) og Media Player var det eneste programmet som kjørte. Alikevel klikket mobiltelefonen og en systemprosess ble avsluttet :( Ikke bra! ;)

Lenke til kommentar

Startsiden i Opera syns jeg er forbedret, men den kan dessverre ikke byttes enda. En forskjell er at denne web siden nå ligger lokalt, slik at du ikke laster ned en webside hver gang du åpner Opera Mobile, selv om du ikke skal inn på den siden i det hele tatt. Litt retting av andre ting i programmet også. Skal sjekke hvordan Opera Mobile er på nettet etterpå. Både med RAM mangelen som har vært før og XML feilen. Nyeste versjon av Opera Mobile er 8.65 forbedret fra 8.60 som var i R7A001 ;)

Jeg har ikke problemer med å endre startside, og det hadde jeg ikke før ny FW heller.

Ser du bruker Opera Mini. Jeg har også det insalert men dette blir vel regnet som javaklient og da tar vel Telenor en maxpris på 50 kroner. Det er bare 10 kroner med Opera Mobile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...