Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer

Ohny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppdatert fra hvilken FW? Og mener du SE Media Studio eller P990i?

Jeg har ikke hatt et enetse problem med SE Media Studio. Det blir ingen smal stripe (med mindre filmen er slik originalt), og jeg får ingenfeilmeldinger ;)

6992991[/snapback]

Tenkte på P990i ja :-)

Jeg har nå R2A04. Finnes det nyere? Store forskjeller..?

Lenke til kommentar

Har problemer med sony ericsson media studio 2.5

Har kjøpt programmet, og det funker delvis, men når jeg konverter en tvserie på 45min... så deler den opp i 3 video filer, 2 på 20 min + resten i fil 3, men fil 3 inneholder alltid kun lyd.... jevlig irriterende at siste par min av tvserien er uten bilde... andre som har erfart det samme?

Lenke til kommentar
noen som har funnet noen konverteringsprogrammer/rippere for film som ikke gir brede svarte striper når du kjører den i fullskjermmodus, har prøvd flere programmer, men er helt fornøyd ennå, noen som vet hva slags innstillinger man skal bruke for å få minst mulige svarte striper ?. Ellers så ser jeg det er stor kvalitetsforskjell mellom 3gp og mp4, men det er også filstørrelsen på dem.

6980467[/snapback]

Joda, har testet demo versjon av SE Media Studio og den virket bra synns jeg, har ellers prøvd SUPER http://www.erightsoft.net/Superdc.html som er gratis men mener her at kvaliteten blir dårlig....

Noen som har andre alternativer for videokonvertering, helst freeware... ?

Lenke til kommentar

Hei,

ok da kjøpte jeg meg en 990 jeg også. Jeg hadde tidligere M600 som jeg ikke ble fortrolig med da pennen måtte brukes veldig mye... dette gjelder dog ikke 990 til vanlig bruk. I mellomtiden har jeg brukt en Nokia 9300 (for andre gang) og fungerer utmerket! Men, så er det trangen da...

Jeg lurte på om det var noen som kunne skyte inn et par kommentarer angående menyen når flippen er nede... er er det jo bare 4 logoer i bunnen. Hvordan i all verden kan jeg endre disse og er det noen mulighet for at jeg kan legge det opp slik m600 har? jeg tenker da på meny tre-struktur.

Takker for all hjelp!

:)

Lenke til kommentar

Har stort sett vært fornøyd med min TLF, men det var fordi jeg ikke var klar over hva telefonen driver med når den ser ut til å være i orden.

Slik min tlf er nå, så kan jeg ikke stole på den i det hele tatt.

Telefonen ser helt normal ut, alt virker tilsynelatende ok.

Her kommer dagen lille historie: Dama ringte i dag forrmiddag på min hustelefon å lurte på om jeg hadde fått tekst meldingene hennes på mobilen min. Jeg åpna flippen for å lese meldingene, det var ingen meldinger der! Hmmm, tenkte jeg, er vel noen problemer i nettet. Alt virket som sagt normalt på telefonen. Etter en stund ville jeg sjekke E-mailen min, startet Wlan på tlf, skannet etter mitt hjemme wlan, fant INGEN..... Prøvde å skru av tlf, det gikk IKKE å skru den av. Tok ut batteriet, og restartet TLF. Da plutselig kom meldingene og det gikk fint å søke opp Wlan hjemme.....

Jeg ringte Sony Ericsson, å de sa att dette ikke var Software relatert, men en feil med telefonen, de mente jeg skulle sende den inn til reparasjon.

Kan jo likegjerne sende den inn, for slik det er nå så bruker jeg jo min gammle P900i likevel.....

Er det noen som har lignende problemer?

Lenke til kommentar
Hei,

ok da kjøpte jeg meg en 990 jeg også. Jeg hadde tidligere M600 som jeg ikke ble fortrolig med da pennen måtte brukes veldig mye... dette gjelder dog ikke 990 til vanlig bruk. I mellomtiden har jeg brukt en Nokia 9300 (for andre gang) og fungerer utmerket! Men, så er det trangen da...

Jeg lurte på om det var noen som kunne skyte inn et par kommentarer angående menyen når flippen er nede... er er det jo bare 4 logoer i bunnen. Hvordan i all verden kan jeg endre disse og er det noen mulighet for at jeg kan legge det opp slik m600 har? jeg tenker da på meny tre-struktur.

Takker for all hjelp!

7007276[/snapback]

Noen som vet hvordan man kan endre IDAG menyen når flippen er åpen? Kom igejn da!

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av Sony Ericssons mer eller mindre useriøse support. Før ble jeg kjempeimponert over kunnskapene dems, og det fantes ikke et problem de ikke kunne løse. I dag har ikke SE råd til å ansette norske folk en gang. Uansett om jeg sender e-post eller ringer kommer jeg til svensker. Ikke at det er verdens undergang, men når jeg ringer et norsk telefonnummer trodde jeg de i den andre enden var norske. Får følelsen av at Sony Ericsson skal kutte på alt mulig nå, og slår sammen supporten i flere land for å spare noen hundre tusen kroner på dems titalt milliardbudsjett...

Og de sier enten "Send den inn til reparasjon" eller "FW feil". Det er helt skammepig at de kan kalle feilen FrankieP990i beskrev ovenfor for en hardware feil! Når telefonen ikke fungerer før du tar en restart, men fungerer etter er det selvfølgelig iek FW feil. Skal plutselig for eksempel prosessoren klikke, men fungere igjen når den får jobbe enda hardere med å starte opp telefonen igjen! Haha. Jeg er julenissen :p

Får ringe Sony Ericsson Call Center nå jeg også (uten å håpe på et seriøst svar). Bilder som er tatt med kamera på telefonen kan ikke brukes som bakgrunnsbilde i full oppløsning. Og Det fungerer ikke i FW R3A til R7A001, altså alle (?) FW versjonene ;)

Edit: Velkommen til Sony Ericsson Call Center. Alle våre agenter er opptatt for øyeblikket. Venligst vent. Welcome to Sony Ericsson Call Center. All ours agents are occupied for the moment and you are placed in a cue.

Hvorfor kan jeg denne meldingen utenatt, tro? Er lei av å vente. Er ALLTID kø! ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Begynner å bli lei av Sony Ericssons mer eller mindre useriøse support. Før ble jeg kjempeimponert over kunnskapene dems, og det fantes ikke et problem de ikke kunne løse. I dag har ikke SE råd til å ansette norske folk en gang. Uansett om jeg sender e-post eller ringer kommer jeg til svensker. Ikke at det er verdens undergang, men når jeg ringer et norsk telefonnummer trodde jeg de i den andre enden var norske. Får følelsen av at Sony Ericsson skal kutte på alt mulig nå, og slår sammen supporten i flere land for å spare noen hundre tusen kroner på dems titalt milliardbudsjett...

7012598[/snapback]

sånn er det med "alle" store firmaer...

Vita contingit. Vive cum eo.

Lenke til kommentar

Har fått P990 på jobb og leser jeg info rett, har jeg firmware: R5A006. Finnes det noen nyere? Hva fikser den nye fw opp i, hvis den finnes?

Jeg har nå tre "issues".

1. Ønsker meg å kunne svare anrop ved å åpne flippen.

2. Har særdeles dårlige mottaksforhold. Folk jeg snakker med fra kontoret hører meg dårlig og jeg "blir borte..". Har hatt mange telefoner og sittet på samme sted. Dette er nytt nå. Kjedelig.

3. Får ikke til å koble til trådløst nett. Jeg vet at innstillingene jeg oppgir er riktige, den kobler til men sender og mottar 0kb.

Finnes det fikser for noen av disse, blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Synkroniseringsproblemer p990i mot Outlook 2003

Åpnet desverre dette temaet som eget emne tidligere i dag, men starter det nå igjen i denne tråden. Håper noen kan gi meg råd.

Ny P990i i går, byttet fra utslitt P900 som har fungert utmerket. Men får ikke synkroniseringen av P990i til å fungere mot Outlook 2003. Får bare feilmedingen "Synkroniseringen mislykkes". Har lastet ned og installert siste versjon av alt, inkl firmware og reinstallasjon av Outlook. Deaktivert Norton. Tilkoblet via USB, og alt annet ser ut til å virke, inkl Back Up av telefonen. Men altså ikke synkroniseringen.

Med P900 kom det ved synkronisering opp en Outlook dialogrute der jeg måtte tillate tilgang til Outlook. Dette skjer ikke nå

Har lest alt om emnet i telefonens bruksansvisning, finner ingenting på SE hjemmeside

Har noen forslag til feilsøking/problemløsning?

6832264[/snapback]

Hei. Jeg har samme problem. Fått løst ditt?

Lenke til kommentar

Jeg får min P990i til å fungere ypperlig mot Outlook 2003. jeg kan dessverre ikke komme på noe som jeg gjorde spesielt under installasjonen.

PS! Noen som kan svare meg på dette?

Når jeg har mottatt en e-post og skal svare, er det noen mulighet i innstillingene for å velge slik at man kan ta med all historikk i svaret? Default er ihvertfall slik at den ikke tar den med på min P990i, og jeg har lett i alle kanter for å velge dette. Det ville være svært rart om det ikke skulle gå.

PPS! Min telefon har fungert i en uke nå UTEN en bug! Det første jeg gjorde når jeg fikk tlf før jeg engang begynte å sette den opp, var å legge inn nyest SW... så begynte jeg på alle innstillinger. En utrolig bra telefon og jeg hadde M600... en HELT annen tlf, mye pga front klaffen da den gjølr tlf til EN tlf, og ikke kun en pda.

Lenke til kommentar
Synkroniseringsproblemer p990i mot Outlook 2003

Åpnet desverre dette temaet som eget emne tidligere i dag, men starter det nå igjen i denne tråden. Håper noen kan gi meg råd.

Ny P990i i går, byttet fra utslitt P900 som har fungert utmerket. Men får ikke synkroniseringen av P990i til å fungere mot Outlook 2003. Får bare feilmedingen "Synkroniseringen mislykkes". Har lastet ned og installert siste versjon av alt, inkl firmware og reinstallasjon av Outlook. Deaktivert Norton. Tilkoblet via USB, og alt annet ser ut til å virke, inkl Back Up av telefonen. Men altså ikke synkroniseringen.

Med P900 kom det ved synkronisering opp en Outlook dialogrute der jeg måtte tillate tilgang til Outlook. Dette skjer ikke nå

Har lest alt om emnet i telefonens bruksansvisning, finner ingenting på SE hjemmeside

Har noen forslag til feilsøking/problemløsning?

6832264[/snapback]

Hei. Jeg har samme problem. Fått løst ditt?

7030226[/snapback]

Det kommer av en feil i en av kontaktene, et notat en oppgave eller en avtale. Oftest er det noen tegn i en kontakt som lager krøll. Prøv å synkronisere bare avtaler, går dette greit så legg til notater og så oppgaver o.s.v så ser du når synkroniseringen feiler. Jeg måtte slette alle kontaktene og hente de inn på nytt, da gikk synkroniseringen greit.

Info om dette fikk jeg fra SE support...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...