Gå til innhold

Føler at jeg utnytter syke og egenmeldings ordning

Anbefalte innlegg

Heisann forumtroll.

Håper dette er rett plass å poste dette på. Er ute etter synspunkter på saken, kanskje fra en arbeidsgiver om det finnes folk av sånne typer her.

Forrige uke var jeg sykmeldt pga. betent handledd, dette var det ikke jeg som ville men legen. Så jeg hadde ikke mye valg.

Handa er helt grei nå, har ikke vondt i det hele tatt lengre. Men nå har jeg fått feber, vondt i halsen og øret. Jeg er ikke den som syter for den minste ting, jeg syter for lite.

Jeg dro på jobb idag å jeg viste at jeg ikke var helt i mine fulle 5. Så jeg gikk hjem i 2 tiden, da klarte jeg ikke mer. Når jeg kom hjem viste det seg at jeg hadde 39 i feber. Problemet er at jeg merker det ikke så godt om at jeg har litt feber, de andre kan defenetivt ikke merke det. Men nå føler jeg meg rett og slett slapp.

Jeg føler jeg gir et enormt dårlig inntrykk i forhold til arbeidsgiver. Jeg er ikke mye syk, men nå har jeg allerede vært sykmeldt i en hel uke, så skal jeg fortsette å være syk.

Får meg til å føle som at jeg utnytter ordninger å jeg synes det er ekkelt å ringe til arbeidsgiver å si at jeg er syk. Blir nesten sånn at jeg følar at hun ikke tror meg.

Dessuten liker jeg jobben min svært godt, jeg har ingen problemer med å jobbe. Stor trives. Men i denne tilstanden blir det slitsomt.

Hva mener dere om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva med å seie det du skriv her til arbeidsgjevaren din? Og visst du ikkje har eit altfor stort sjukefråvær frå før av (noko eg går utifrå at du ikkje har utifrå posten din) så kan ho ikkje klage. Ta det med ro du og hold senga :)

Lenke til kommentar

Sykemeld deg du. Du untytter ikke ordningen om du er sykemeldt når du er syk.

En arbeidsgiver som ikke forstår slikt er ikke en arbeidsgiver verdig å jobbe for :)

Det er helt normalt at folk får dårlig samvittighet når man er syk. Men det er, rasjonelt sett, ingenting å få dårlig samvittighet for. Jobber du når du er syk vil du for det første gjøre en dårligere jobb, og for det andre bruke lenger tid på å bli frisk. Noe arbeidsgiver ikke er tjent med.

Lenke til kommentar
*Snip*

6721723[/snapback]

Takker for et godt svar.

Jeg sitter hjemme nå, kald svetter som bare det. Men paracett holder temperaturen nede.

Uansett så får jeg dårlig samvittighet, da jeg veit jeg har en del å gjøre på jobb.

Lenke til kommentar
*Snip*

6721723[/snapback]

Takker for et godt svar.

Jeg sitter hjemme nå, kald svetter som bare det. Men paracett holder temperaturen nede.

Uansett så får jeg dårlig samvittighet, da jeg veit jeg har en del å gjøre på jobb.

6721826[/snapback]

Om det er en trøst så ligger jeg selv hjemme syk, på min egen bursdag av alle ting, vel vitende om at det er nok av jobb å gjøre, samt at vi er underbemannet fra før. Å være syk er en av de største påkjenningene for enhver lojal arbeidstager.

Men det er fint lite man kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Om det er en trøst så ligger jeg selv hjemme syk, på min egen bursdag av alle ting, vel vitende om at det er nok av jobb å gjøre, samt at vi er underbemannet fra før. Å være syk er en av de største påkjenningene for enhver lojal arbeidstager.

Men det er fint lite man kan gjøre med det.

6721889[/snapback]

Gratulerer med dagen og god bedring Dotten.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
*Snip*

6721723[/snapback]

Takker for et godt svar.

6721826[/snapback]

Vær hjemme med god samvittighet. Det mest ufyselige jeg vet om er "sjuklinger" som tvinger seg på jobb, går så rundt med en martyrmie, og skal ha oppmerksomhet, samtidig som de ikke får gjort noe fornuftig. Om sjefen din har en annen oppfatning, så blir det dennes problem.

God bedring til Neppe, og Dotten. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...