_Finch_ Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei, jeg trenger litt hjelp til en ting. Og det har seg sånn at, jeg hold på med å fixe dual boot mellom winxp og RH Linux 7.2, men så ble det litt kluss og når jeg skulle kopiere bootsect.lnx på nytt, så finner jeg ikke igjen filen, jeg skriver i konsollen mcopy /bootsect.lnx a: men finner ikke filen, det gjorde den første gangen men ikke nå, noen som har et svar på det??? takk Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 mcopy?? mener du copy? uansett prøv med locate bootsext.lnx for å finne filen. (det kan være neødvendig med updatedb først..) Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 nei jeg mener mcopy, copy funker ikke, og dessuten heter fila bootsect.lnx og jeg finner den ikke. :smile: Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 hmm... stemmer vel det, mvopy er vel for å kunne bruke stasjonsbokstaver som a: når jeg tenker meg om... vel du kan jo lage fila på ny,skriv: "dd if=/dev/hda1 of=bootsect.lnx bs=512 count=1" Bytt evt hda1 ut med partisjonen der bootfilene til linux ligger (prøv fdisk -l for å finne det ut) kopier så boosext.lnx over til diskett med: mcopy bootsect.lnx a: Lenke til kommentar
decibel Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hva med å lage bootsect.lnx på nytt? I Linux: Code: dd if=/dev/hdXXX of=bootsect.lnx count=1 bs=512 Eller du kan bruke BOOTPART i Windows: http://ourworld.compuserve.com/homepages/g...nt/bootpart.htm Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 har prøvd å lage en ny men, finner ikke fortsatt, når jeg skriver dd if=/dev/hda1 of=bootsect.lnx bs=512 count=1 så kommer det bare 1+0 blokker inn 1+0 blokker ut Lenke til kommentar
decibel Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Så vidt jeg husker er tilbakemeldingen fra dd riktig. Filen skal ligge i katalogen du sto i når du kjørte kommandoen. Du kan kopiere filen til en floppy ved å skrive: "cp bootsect.lnx /mnt/floppy/" etter at du har mountet opp diskettstasjonen. Jeg foreslår at du prøver Bootpart programmet som kan kjøres i Windows. Det er kommandolinjebasert, men er veldig enkelt. Du skriver først "bootpart" for å vise tilgjengelige partisjoner. Deretter skriver du "bootpart X c:bootsect.lnx" , hvor X er partisjonsnummeret. Du kan laste ned Bootpart her: http://ourworld.compuserve.com/homepages/g...nt/bootpart.htm Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 hmm...Jeg starter bootpart.exe og den "pop'er" frem men er der bare et 1/2 sec og så forsvinner'n igjen. er det no jeg gjør feil eller er det xp. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 du må starte den via komandomodus(?) start--> run og skriv: "cmd" gå så til katalgoen du har lagt fila i og start det med å skrive bootpart Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 får ikke bootpart til å funke, er ikke så veldig god på kommandoer heller. Lenke til kommentar
askt Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Vil rette en stor TAKK til decibel for sitt tips det geniale BootPart-programmet! Slet max med WinXP og RedHat 8.0 men det programmet ordnet opp på 2sek! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå