Nala Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hei! Når jeg booter med mitt nye gamle hovedkort av typen MSI K8T Neo2 så får jeg denne feilmeldingen: "No drive attached to Fasttrak controller!" "The BIOS is not installed!!" Jeg benytter en eldre harddisk på kun 20G. Er det noen som kan si meg hva som er feil? Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg fikk den meldingen på et raid oppsett med fasttrak kontrollerkort. Eneste jeg behøvde å gjøre var å dytte litt på ledningene så bootet maskina som normalt. Mulig ledningene løsner fra slottene sine over tid..? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hei! Når jeg booter med mitt nye gamle hovedkort av typen MSI K8T Neo2 så får jeg denne feilmeldingen: "No drive attached to Fasttrak controller!" "The BIOS is not installed!!" Jeg benytter en eldre harddisk på kun 20G. Er det noen som kan si meg hva som er feil? Trolig er det SATA-kontrolleren som er aktivert i BIOS. Siden du bare bruker IDE-disk, prøv å disable P20378 S-ATA Controller i BIOS Setup -->Integrated peripherals --> OnBoard PCI Controller. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Hei! Når jeg booter med mitt nye gamle hovedkort av typen MSI K8T Neo2 så får jeg denne feilmeldingen: "No drive attached to Fasttrak controller!" "The BIOS is not installed!!" Jeg benytter en eldre harddisk på kun 20G. Er det noen som kan si meg hva som er feil? Trolig er det SATA-kontrolleren som er aktivert i BIOS. Siden du bare bruker IDE-disk, prøv å disable P20378 S-ATA Controller i BIOS Setup -->Integrated peripherals --> OnBoard PCI Controller. 6721571[/snapback] Takker så mye Zink! Det var problemet ja! Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg får ikke installert raid driveren i windows Kode 10 - enheten kan ikke starte kommer opp! Tips? Kjører 4 harddisker på maskinen, alle sata, der 2 av dem går på sata raid kontrolleren som jeg har problemer på. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg får ikke installert raid driveren i windows Kode 10 - enheten kan ikke starte kommer opp! Tips? Kjører 4 harddisker på maskinen, alle sata, der 2 av dem går på sata raid kontrolleren som jeg har problemer på. 7519236[/snapback] Har du prøvd å installere de fra enhetsbehandling - update driver - svar no på neste - nå skal du huke av på at du vil velge friveren selv - på neste markerer du SCSI and RAID og så på neste velger du - have disk - så bare setter du disketten i og laster den inn.LINK til RAID-disketten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå