_Mathias_ Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hei, nå har det seg sånn at faren min har bestemt seg for å invistere i en "ekte" XP. Vi vil ha XP Professional, iamed at vista blir for "tungt" til den ene maskina. Vi lurer rett og slett på hva man må ha? Er så mange oppgraderinger osv.. Legg gjerne link. Skal bestille fra netshop. Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hei! Det blir vel denne da: Microsoft Windows XP PROFFESIONAL OEM 1195 kr Jeg vet at noen butikker selger kun OEM sammen med komponenter eller pc, så i verste fall må du kjøpe: Microsoft Windows XP PROFFESIONAL Retail 3275 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Koffor skulle noken gidde å kjøpe Windows XP? Det er jo totalt OVERPRISA! Lenke til kommentar
_Mathias_ Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Det var forferdelig dyrt Sjekker prisguiden Regner med man sparer mer en portoen der Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Koffor skulle noken gidde å kjøpe Windows XP? Det er jo totalt OVERPRISA! 6720155[/snapback] Jeg forstår deg godt, og prisen er alt for høy ja. Men det er ikke mange alternativ om brukeren vil ha Windows og vil ha lovlig kopi. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvorfor PRO versjon? De aller fleste trenger ikke mer enn home edition.. Home edition er også billigere.. til "Imperivm_Romanvm": hvorfor er XP dyrt? Jo, pga enkelte folk ikke vil betale for det, all piratkopiering øker priser.. Bruk Linux om du synes XP er for dyrt. (Nå synes jeg ærlig talt ca 800kr for XP er helt ok med tanke på prisen på resten av maskinen..) Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Student versonen går ann og kjøpe da.. Den er prisa til 850 på komplett. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Eg trur faktisk at dei høge prisane fører til at folk lastar det ned i staden for å kjøpe det. Mac OS f. eks. er jo mykje billigare. EDIT: Så då blir det vel slik at dei høge prisane aukar piratkopieringa. Endret 21. august 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Eg trur faktisk at dei høge prisane fører til at folk lastar det ned i staden for å kjøpe det. Mac OS f. eks. er jo mykje billigare. EDIT: Så då blir det vel slik at dei høge prisane aukar piratkopieringa. 6720213[/snapback] Jeg må si meg enig i det. Jeg vet at det en del personer som velger ulovlig versjon fordi de ikke har råd til lovlig versjon osv. Hadde prisen vært 500 - 800 kr så hadde det vært mer forsvalig etter min mening. Høyere priser har ivertfall ikke positiv virkning på piratvirksomhet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Eg trur faktisk at dei høge prisane fører til at folk lastar det ned i staden for å kjøpe det. Mac OS f. eks. er jo mykje billigare. EDIT: Så då blir det vel slik at dei høge prisane aukar piratkopieringa. 6720213[/snapback] Er ganske enig med deg der, jo høyere prisen blir på ting jo mer blir piratkopiert. Kjenner mange som rett og slett ikke har råd og dermed laster det ned i steden for. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Når man ser på prisingen av enkeltstående programvare . Til eksempel Symantec NIS 2006 800,- Systemsuite 1000,- Ghost 600,- Syns jeg ikke et komplett OS (XP-Pro OEM) til 1000 - 1500,- er upris . XP Pro Retail derimot er noe overpriset . Adobe billedbehandlings applikasjoner er enda mere overpriset enn microsoft btw. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Når man ser på prisingen av enkeltstående programvare .Til eksempel Symantec NIS 2006 800,- Systemsuite 1000,- Ghost 600,- Syns jeg ikke et komplett OS (XP-Pro OEM) til 1000 - 1500,- er upris . XP Pro Retail derimot er noe overpriset . Adobe billedbehandlings applikasjoner er enda mere overpriset enn microsoft btw. 6720777[/snapback] OEM-prisen er ikke så verst, men retail er grusomt dyr. Men er det da ikke bare å kjøpe en billig cpu eller et billig hovedkort med på kjøpet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Du får kjøpt OEM uten hw i tillegg . Eks: Microsoft Windows XP Home SP2 Programvare Engelsk OEM 795,- Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egenbygd PC. (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303203) Problemet med OEM er at OEMBIOS i OS'et tar med seg bios id string fra hovedkortet i WPA . Og du kan ikke bytte hovedkort å reaktivere . (noen kommer unna dog med å ringe , for å finne på en unnskyldning , og det går stort sett greit) Retail kan du aktivere/reaktivere uten "hw lås" så mye du vil. Endret 21. august 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå