Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Krasjet i en Colt. Kostnad?

edonis

Anbefalte innlegg

Etter en 12 timers arbeidsdag (sa opp jobben noen timer siden) så kjørte jeg inn i en kollega på vei hjem. Bilen hennes stod stille, mens jeg kjørte inn i henne i 5km/t. Fikk ikke bremset raskt nok rett og slett. Er jo direkte farlig å kjøre når man er så utslitt, men sjefen lot meg ikke gå tidligere.

Uansett, skadene på bilen min (95 SAAB 9000CD) er helt minimale, men det gikk litt verre ut over hennes 92 Mitsu. Colt. Slik ser skadene ut. Hvor mye tror dere dette vil koste? Bilen er hvit, akkurat som den på bildet.

BULK.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke koste mye for en ny støtfanger vel? Håper kollegaen din ikke har hengerfeste. For hvis det er trykt inn såpass at støtfangeren også ble bulket kan det være skader videre under bilen

*edit: er vel ikke støtfanger hele den nederste biten der...

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
kan da ikke koste mer enn 1000-1500kr ?

6722253[/snapback]

Tror nok du må grave dypere i lommeboken enn det.

Ny støtfanger, lakkering og montering. Blir fort noen kroner.

Frykt det værste, så kan du heller bli overrasket om det blir billigere.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Spør du meg er det begrenset hvor mye du bør koste på en såpass gammel Mitsubishi. Du vil ikke få stort igjen for det fra eller til om du fikser den eller ei. Funker bilen fint ellers så tror jeg like godt du kan spare pengene til din neste bil eller til noe annet morsomt.

Hvis ikke kan du spørre han her om han har noen deler til deg:

http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/v...lt+deler&t=1990

Lenke til kommentar
Spør du meg er det begrenset hvor mye du bør koste på en såpass gammel Mitsubishi. Du vil ikke få stort igjen for det fra eller til om du fikser den eller ei. Funker bilen fint ellers så tror jeg like godt du kan spare pengene til din neste bil eller til noe annet morsomt.

6722389[/snapback]

Hvis du gidder å lese tråden på nytt, så ser du at trådstarter KJØRTE på med SAAB'n sin og at kollegaen har Colt'n, ergo han har lite annet å gjøre enn å betale det det koster.

Jeg tror du leste "the other way around", hehe

Lenke til kommentar

6722389[/snapback]

Som du sikkert skjønner om du leser posten igjen, Mitsubishien er ikke hans bil, men hans kollega som han kjørte i.

Edit: Oysfaerg kom før.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

6722389[/snapback]

hehe bomma litt på hvem som er hvem du gitt...

han kjørte inn i denne bilen.. Den er ikke hans...

Edit: Erm.. må skrive posten litt fortere gitt..

Endret av XooooF
Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg få bilen taksert ved et annet verksted? Hun lar meg ikke engang kontakte forsikringsselskapet mitt eller noe annet først, hun bare sier "vi tar det på forsikringen" når jeg ber om å se detaljene ved takseringen, og at det er takseringen hos mitsubishi som gjelder.

Det er såklart min feil, men hun har ikke krav på å få fikset bilen på det dyreste verkstedet som finnes og eventuellt få dekket ting som ikke jeg har forårsaket!

Lenke til kommentar

Fyll ut skademelding og send til selskapet ditt ASAP . Du får jo skylden uansett siden bilen hennes stod parkert mener jeg.

Så lar du ditt forsikringsselskap ordne opp i det med hennes forsikringsselskap. Hun kan ikke nekte deg å melde skaden til ditt eget forsikringsselskap.

Når bilen er rettet opp igjen vil du få en sum du ka nvelge å betale eller å la det gå på forsikringen.

Lenke til kommentar
Etter å ha fått taksert skadene sier hun det vil komme på 12 000,-! Galskap når bilen ikke er verdt stort mer i seg selv!  :mad:

6727358[/snapback]

Det var mindre enn det jeg ville anslå. men nå viser ikke bildet ditt skaden, bare en tilsvarende bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...