Gå til innhold

backup av DVD i windows.

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte og ta backup av noen av mine dvd'er, kun til hjemme bruk.

Lurte på om dere hadde noen programmer og annbefalle?

bruker nå Dvd Shrink, enkelt og greit, og denne fikser alt. Men kan en dvd jeg har tatt backup av med dette programmet bli spillt av på en dvd spiller?

tusen takk for hjelp`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal i utgangspunktet gå bra. Det er bare å prøve det, er det ikke? Men vet at enkelte litt eldre stasjonære dvd spillere kan være litt kresne på om du har + eller - plater.

Litt off topic, hvis du vil ha bedre kvalitet på backupen din, ville jeg gått for dvdrebuilder som jeg har linket til i signaturen min.

Lenke til kommentar
Skal i utgangspunktet gå bra. Det er bare å prøve det, er det ikke? Men vet at enkelte litt eldre stasjonære dvd spillere kan være litt kresne på om du har + eller - plater.

Litt off topic, hvis du vil ha bedre kvalitet på backupen din, ville jeg gått for dvdrebuilder som jeg har linket til i signaturen min.

6720225[/snapback]

Tusen takk. Lastet ned nå..

Lenke til kommentar

bruker clonedvd og lar video og sub bli igjen og stripper den for kommentarer og annet ekstramateriell. Funker veldig bra

Så brenner jeg de ut på 2.4x med hacket firmware som tillater booktype på +r plater fra verbatim. Har ikke støtt på problemer så langt =)

Edit: Clonedvd koster penger, det ovenfor er vel gratis.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
bruker clonedvd og lar video og sub bli igjen og stripper den for kommentarer og annet ekstramateriell. Funker veldig bra

Så brenner jeg de ut på 2.4x med hacket firmware som tillater booktype på +r plater fra verbatim. Har ikke støtt på problemer så langt =)

6725425[/snapback]

Clonedvd er i omtrent samme klasse som dvdshrink, det går raskt, men kvaliteten kan fort bli deretter.

Er det snakk om mye komprimering kan man fort se forskjell på større skjermer og projektorer.

Lenke til kommentar

6725425[/snapback]

Clonedvd er i omtrent samme klasse som dvdshrink, det går raskt, men kvaliteten kan fort bli deretter.

Er det snakk om mye komprimering kan man fort se forskjell på større skjermer og projektorer.

6725468[/snapback]

Så da er det du annbefallte best?

+/- plater?

`Tar dvd spillern dere platene dere brenner?

Lenke til kommentar

Hva slags brenner har du? Har du en brenner som støtter bitsetting så ville jeg brukt +R plater. Da vil backupen bli identifisert som en dvd-rom og være kompatibel med de fleste spillere.

Jeg har sjelden eller aldri noen problemer med å spille av mine sikkerhetskopier.

Lenke til kommentar
Hva slags brenner har du? Har du en brenner som støtter bitsetting så ville jeg brukt +R plater. Da vil backupen bli identifisert som en dvd-rom og være kompatibel med de fleste spillere.

Jeg har sjelden eller aldri noen problemer med å spille av mine sikkerhetskopier.

6726450[/snapback]

Den Nec brenneren til 295 på shg...:) Kan den brukes til det du nevnte over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...