Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win NT 4.0 finner ikke nettverk

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!!

Jeg trenger å koble til en NT 4.0 maskin på et nettverk med DHCP server, og har installert et SMC nettverkskort. Installasjonen gikk fint, og jeg satte maskinen deretter til å motta IP-adresse automatisk.

Men når maskinen startes på nytt finner den ikke nettverket og klager over at DHCP-server ikke er tilgjengelig.

Jeg har testet å koble andre maskiner til samme nettverksuttak og kabel og det fungerer perfekt.

Vet noen av dere hva dette kan skyldes? Jeg kan ikke pinge fra maskinen en gang uten at den klager.

Er det noen innstillinger jeg kan ha oversett?

Jeg kjører en Smoothwall-maskin som DHCP-server.

mvh,

Idar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker for raske svar.

SKal sjekke de tingene når jeg kommer på jobben igjen og får tilgang til maskinen.

Spesielt loopback-pinginga var en smart sjekk, den visste jeg ikke om. SKal også reinstallere siste SP.

mvh,

Idar

[ Denne Melding var redigert av: idander på 2002-10-24 16:02 ]

Lenke til kommentar

Det er mange netverkskort som krever minimum sp4 men det er også noen som krever sp6.

du får som oftest beskjed at flere servises cud not be startet eller no da kan du prøve med sp som oftes så blir dette fikset da så lenge de ikke har skjed noe klur med instalasjonen med drivere protokeler eller servisec angående netverkskortet :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...