gwh Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Holder på med flytting, og har i den forbindelse tenkt å sette opp et hjemmenettverk med en htpc[ for opptak og avspilling av dvd på en skjerm som Sony 40V2000, en filserver på bakrommet for lagring av dvd'er cd'er foto+++, og en jobbpc som skal brukes til lett spilling ved siden av. Jobbpc'en og Htpc'en skal være i stuen, så stillhet er høyt verdsatt samtidig som det er ønskelig med så kraftig som mulig uten å gi lommeboka hjerteinfarkt.... Noe dere kanskje vil stusse på er at det ikke er dvd spillere hverken i filserver eller htpc. Grunnen er at jeg ikke ser bruk for det. Det er bare å legge inn på jobb pc'en og overfør til filserver'en. Vet ikke om det er behov for 1gig på filserveren, så det kan kanskje brukes på jobbpc'en istedenfor, men hvor mye ram trenger jeg på en filserver. Her er de forskjellige oppsettene: HTPC JobbPc Filserver Som ruter er vel D-Link DGL4100 et godt valg +litt diverse cat5 kabler. For lyd, så har jeg tenkt å bruke en Squeezebox, som skal koples til en Pioneer AX4 Gt Turbo Høytalere blir enten Kef IQ5 som main med tilsvarend bakhøytalere og center, eller Monitor Audio's Silver RS6 som fronter, med tilsvarende surroundoppsett. Har UPC med 6mb linje, digital kabel tv med STC'en deres og vil i nær fremtid skaffe meg deres ip telefon. Er det noe jeg har glemt, eventuelt bør skifte? Innspill og kommentarer settes stor pris på. Edit: Lagt til lyd,receiver og høytalere. Endret 22. august 2006 av gwh Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hei! Har du sjekket at hovedkortet i HTPCen støtter cpuen? Du kan få skjermkort av typen GeForce 7600GS med passiv kjøling billigere enn det i jobbpcen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 (endret) HK'et og Cpu'en skal passe som hånd i hanske. Grunnen til at jeg har valgt et 6600GT kort er at jeg ahr det fra før. Slipper å kjøpe nytt Prøver etter beste evne å resirkulere ralle delene som står i stackeren idag, for å få kostnadene ned. Endret 21. august 2006 av gwh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå