t0bben Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har meldt meg litt ut av datamarkedet etter jeg kjøpte meg ny stasjonær pc, ikke så gøy og se at alle tingene sine blir gamle. Men nå er tiden kommet for å skaffe seg bærbar pc til studiene,så trenger i den sammenheng noen råd. Tenker i utgangspunktet at jeg skulle ha en liten pc, skal bruke pcen mye i skolesammenheng så batterilevetiden bør være relativt god den også. Spillingen er lagt på hylla om dagen, så jeg har ikke de helt store kravenen til grafikkkortet lenger, men det kan selvfølgelig være greit å ha et skjermkort som duger. Mine krav til maskinen er minimum 1gb ram og 100gb harddisk. Tenkte i utgangspunktet å bruke 10-12k, men noe låst budsjett har jeg ikke. Noen som har noen tips som kan hjelpe meg på vei? Hvordan er forresten AMD vs INTEL på strømforbruk om dagen? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Denne falt jeg på til slutt, skjermkortet kan ikke stille opp med de aller kraftigste, men er visstnok det beste man får på bærbare i denne størrelsen. Mye info om S270/271 i denne tråden Endret 22. august 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Den 271 greier over 4 timer med lett bruk. Det råeste i 12"-klassen på skjermkortfronten er dell XPS M1210: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...spn_xps_m1210_2 fjern all tullegarantien og du er på 13,290,- litt over 12-tusen, du får avgjøre hvor viktig grafikk-kortet er. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 erm, "liten, stilig og kraftig pc".... kalles ikke det en Mac ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå