Dbsnike Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Har en amd 64 3000+ som jeg vil overklokke. Noen som har et forslag til hovedkort sokkel 754? Det kan gjerne være billig. Har tenkt litt på asrock, men finner liksom ikke de testene jeg vil ha. Endret 21. august 2006 av Dbsnike Lenke til kommentar
Dbsnike Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 feks noen som vet om gigabyte ga-k8n51gmf klokker bra? link https://prisguiden.no/product.php?productId=47132 Jeg vil egentli ikke ha integrert grafikkløsning, men det er ikke så mange som har firewire og det må jeg ha. Jeg håper virkelig at noen kommer med et forslag snart. Leiter skikkeli i tåka her merker jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 m-ATX hovedkort er så godt som aldri utstyrt med overklokkingsegenskaper så det kan man droppe ganske raskt likevel. Integrert grafikk betyr ikke at man MÅ bruke det. Det er en plass for PCI-express skjermkort på det hovedkortet. Ikke regn med å få overklokket en sokkel 754 Athlon64 3000+ 2,0GHz "newcastle" noe særlig. De var ikke så overklokkingsvennlige på den tiden. Jeg vil tippe maks 2,3-2,4GHz med et bra hovedkort. Prosessoren yter ganske bra fra før så jeg ser ikke noen stor grunn til å bruke masse penger på å overklokke den for bare litt ekstra ytelse. Hvis du virkelig trenger høyere prosessorytelse så kjøper du ny prosessor, f.eks en Core 2 Duo E6600, nytt hovedkort, ram og PSU og overklokker dette. Lenke til kommentar
Dbsnike Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 oi. tenkte ikke over at det m-atx. jaja, får vel finne på no annet lurt da, men takker for respons. Lenke til kommentar
Dbsnike Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Jeg vil ha et hk for pci-ekspressens del, men vil gjerne kunne overklokke og. Det er en "Clawhammer". Vet du noe om dens overklokkingspotensial vs "Newcastle"? Vet du forresten om noe 754hk-som både har pcie og firewire? Eller vet du om en annen måte å få overført video fra firewireporten til mitt digitale videokamera som ikke koster så mye? Endret 24. august 2006 av Dbsnike Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Er dette Asus kortet noe for deg? Som Simen 1 sier,kommer til 2.4ghz stabilt,er du heldig.Men selvsagt kan du være heldig å se 2.5ghz også.Det kortet jeg linker til gir maks 1.55v spenning til cpu,så det kan bli litt i minste laget når du skal klokke en Clawhammer.Varm blir den også Endret 24. august 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Dbsnike Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Er dette Asus kortet noe for deg? 6737995[/snapback] Vet du hva? Der traff du spikeren på hodet Jeg har sett på det før, men jeg la ikke merke til firewireren. Men er det samme som er på shg.no? der står det ingenting om firewire... Edit: glem det siste. fant det ut. Endret 24. august 2006 av Dbsnike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå