Gå til innhold

Prison Break season 2 _med_ spoilers!


Hvor bra var sesong 2?  

235 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2?

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      5
    • Terningkast 2 - Dårlig
      2
    • Terningkast 3 - Middels
      12
    • Terningkast 4 - God
      63
    • Terningkast 5 - Genial
      106
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt største ønske for resten av sesongen er at Scofield brøderene blir drept. Om ikkje begge så i alle fall Michael. Det vil heve serien eit par hakk for min del (forutsatt at det er gjort på ein fornuftig måte).

7790121[/snapback]

 

Haha, man dreper av de to mest populære karakterene, som atpåtil er hovedpersonene og selve basishistorien for hele serien? Skal man da følge de kjedelige og sippete C-Note og Latino-Loveren. Eller han sprøe Haywire som ikke har noe annen underholdningsverdi enn hva hans neste "stunt" blir?

 

Nei, å gjøre noe sånt ville ruinert hele serien.

Lenke til kommentar

No kan ein diskutere kven som er dei mest populære karakterane, men i all hovudsak ja. Dei har alt drept fleire karakterar, så dette vil ikkje vere noko nytt. Å fjerne brødrene kan til ein viss grad oppfattast som noko nytt, og viser at produsentane tørr å gå litt i mot straumen. Noko eg saknar i denne, og dei fleste andre, serien.

 

Du nemner bare nokre få personar der. Det er faktisk ein del andre personar i serien. Historia kan fint gå vidare utan brødrene. Og om dei blir fjerna får den til og med ein overraskande slutt. Her kan det og leggast til at underhaldningsverdien etterkvart begynner å bli begrensa av brødrene og. Det går stort sett i det same med dei heile tida (Linc blir klarer ikkje beherske temperamentet, Michael får dårleg samvett).

 

Eg held framleis på at Prison Break burde vore ein mini-serie, med toppen 12-13 episoder. Ein ny og spennande vri, som den eg nemner, kan redde dei resterande episodane for min del. :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er like gira på at brødrene skal fjernes, som ttt er, så er jeg enig med deg i at noe drastisk må skjer dersom denne serien er tiltenkt en sesong 3. Har egentlig vanskelig for å se for meg hva det skulle bli. Skal de liksom havne i fengsel igjen og kjøre en ny flukt-fra-fengsel-historie? Det ville i såfall bare bli teit.

Og hvilke valgmuligheter har de nå egentlig? Deres eneste håp tok livet av seg i forrige episode. Det eneste håpet nå er vel Sara Tancredi (som vi ikke så noe til i denne episoden). Faren til Linc og Michael sa vel at hun kunne ende alt dette, og hun har vel også nøkkelen til ett eller annet bevisgreier? Før brødrene ble arrestert sist så var det jo å finne Sara alt handlet om, men i et par episoder nå har dette blitt "glemt", ettersom de ble tatt, rømte igjen, og at Kellerman dukket opp med sin plan.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Uten brødrene så hadde det ikke vert noen ordentlig story... jeg hadde ikke giddet å se på. De er nødvendig for at serien skal leve videre!

7792837[/snapback]

Nja, ikke helt nødvendig. Som flere har sagt over her er det mange andre karakterer de kan basere serien på. Men den mister hovedfokuset, så jeg tror de hadde tapt en del seere på å dra et slikt stunt. Hvis vi er heldig så dør alle unntatt Haywier, så får vi kun følge han resten :D

Lenke til kommentar

Nevnarion: Brødrene må ikkje dø, men eit kvart må skje snart. At brødrene dør vil truleg kome som ei overrasking, og kan gi historia ein heilt ny og spennand vri. Er vi heldig slepp vi og ein lykkeleg slutt.

 

megosta: Det er da bare ein liten del av historia som er avhengig av brødrene. Strengt så er det vel bare spørsmålet om dei klarer å rømme. Ellers klarer vel historia seg utan dei.

Lenke til kommentar
megosta: Det er da bare ein liten del av historia som er avhengig av brødrene. Strengt så er det vel bare spørsmålet om dei klarer å rømme. Ellers klarer vel historia seg utan dei.

 

Hele historien begynnte jo med at michael skulle redde broren sin fra og dø... dør brødrene nå, så ville hele poenget med serien også dø, eller "grunnmuren" om du vill. Synes ikke du også at det ville være litt meningsløst med en hel sesong som bare handler om familieproblemene til C-note, kjærlighets sorgen til sucre eller nederlandsturen til haywire? når utgangspunktet var en story en dødsdømt mann som skulle reddes av sin bror.

Og dessuten ville alle personene som er med i konspirasjonen mot dem også forsvinne fra serien, med mindre sara tar opp kampen mot dem :p

Endret av megosta
Lenke til kommentar

megosta: Som eg skreiv i innlegget før ditt, eg tenkjer på historia der den er i dag. Med andre ord, det er ikkje meininga at alt som har skjedd til no plutseleg skal forsvinen og serien skal starte på nytt. For å få noko nytt inn i serien kunne eg godt tenkje meg at brødrene dør.

 

Som du skriv tek serien utgangspunkt i ein dødsdømt som skal reddast. I staden for den vanlege springe frå politiet, redda i siste liten, bli fanga, klarte å rømme igjen osv. opplegget dei kjører no, hadde det ikkje skada med litt nytt og ikkje fult så forutsigbart. I staden for ein lykkeleg slutt der dei klarte å rømme, kan vi få ein slutt der brødrene mislykkest. Resten av dei lause trådane kan og med fordel bli nausta opp.

 

Konspirasjonen er ikkje avhengig av brødrene for å bli avslørt (viss den i det heile tatt skal bli avslørt). Det er andre personar som kan avsløre den.

Lenke til kommentar
For min del synes jeg ikke serien er forutsigbar, blir overasket i hver episode jeg og sitter bare å venter på neste :p  og hvor hadde spenningen vært uten brødrene?

7793336[/snapback]

Helt enig. Serien forbløffer meg like mye hver gang.

 

Akkurat som når bilen som skulle hente presidentens bror kom, ble jeg overrasket over at det var Michael og gjengen som hadde lurt dem.

Lenke til kommentar

Faen så bra denne serien er! Hater å måtte vente en hel uke mellom hver episode!

Vurderer rett og slett å vente til sesongen er ferdig med å se resten. Blir ulidelig lang ventetid, men da trenger jeg bare å vente 1 gang! Det var slik jeg gjorde det med de 13 første av sesong 2.

 

Mitt største ønske for resten av sesongen er at Scofield brøderene blir drept. Om ikkje begge så i alle fall Michael. Det vil heve serien eit par hakk for min del (forutsatt at det er gjort på ein fornuftig måte).

7790121[/snapback]

Det tror jeg du er ganske alene om. Det kan være greit å gå mot strømmen, men ikke hvis det innebærer å skyte deg selv i foten!

Lenke til kommentar
megosta: Som eg skreiv i innlegget før ditt, eg tenkjer på historia der den er i dag. Med andre ord, det er ikkje meininga at alt som har skjedd til no plutseleg skal forsvinen og serien skal starte på nytt. For å få noko nytt inn i serien kunne eg godt tenkje meg at brødrene dør.

 

Ved å drepe brødrene ville man gjort to store feil. A: Man ødelegger selve premissene for serien og B: man dreper av to av de aller mest populære karakterene.

 

opplegget dei kjører no, hadde det ikkje skada med litt nytt og ikkje fult så forutsigbart. I staden for ein lykkeleg slutt der dei klarte å rømme, kan vi få ein slutt der brødrene mislykkest. Resten av dei lause trådane kan og med fordel bli nausta opp.

 

Jeg er forsåvidt enig i at den totale kvaliteten på serien ville vært bedre hvis man hadde begrenset seg til en sesong. Men nå er det en gang slik at man har tjent fordømt mye penger på Prison Break, og man har valgt å dra på med et par sesonger til. Selv synes jeg det er jæklig spennende og underholdende, selv om historien er urealistisk og mange ting kunne vært gjort bedre.

 

Men når alt kommer til alt, så handler det om underholdning. Og det får vi servert som bare det. Dette er ikke en "kvalitetsserie" fra HBO, men en fordømt god spenningsserie som frir til massene.

 

Konspirasjonen er ikkje avhengig av brødrene for å bli avslørt (viss den i det heile tatt skal bli avslørt). Det er andre personar som kan avsløre den.

 

Ja, men ingen bryr seg om det er andre som kan avsløre konspirasjonen. Det er Michael og Lincoln som skal gjøre dette. De kan godt drepe av brødrene, men da må de gjøre det i siste episode. For uten de to, har ikke serien den samme drivkraften.

 

For la oss innrømme det, når man ser C-Note's scener tenker man kun på hva som skjer med Michael og gjengen. Og følger man brødrene tenker man absolutt ikke på hva C-Note's neste påfunn er. Alle digger dessuten T-Bag, men man kan ikke dra han inn i hovedhistorien, fordi han har ingenting med konspirasjonen å gjøre. Og da sitter vi kun igjen med Mahone og Kellerman som kan avsløre hele greia. Men med tanke på at disse ikke er good-guys, så vil det bli et antiklimaks så lenge brødrene ligger i graven.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
og hvor hadde spenningen vært uten brødrene?

Omtrent der spenninga er no. Spenninga fordeler seg i større eller mindre grad ut over alle hovudpersonane.

 

Det kan være greit å gå mot strømmen, men ikke hvis det innebærer å skyte deg selv i foten!

Som eg skreiv i innlegget, "forutsatt at det er gjort på ein fornuftig måte". Klarer dei dette er det ikkje nødvednig å finne fram eit skytevåpen og bruke dette på ein uheldig måte.

 

hvordan kan Lincoln bli fri nå når han derre karn tok selvmord? blir spennende.

7795151[/snapback]

Dei kan avsløre konspirasjonen for eksempel. Eller dei kan gå over til den originale planenen, rømme til utlandet.

 

Ved å drepe brødrene ville man gjort to store feil. A: Man ødelegger selve premissene for serien og B: man dreper av to av de aller mest populære karakterene.

A: Presissene for serien forsvann då sesong 1 var over. Då var det slutt på Prison Break for min del. B: Dei har gjort dette før (Abruzzi), og for å vere heilt ærleg begynner eg å miste interessen i desse karakterane. Dei begynner å bli litt for kjedelege.

 

 

De kan godt drepe av brødrene, men da må de gjøre det i siste episode. For uten de to, har ikke serien den samme drivkraften.

No var heller ikkje ønsket mitt at dei skal drepe brødrene for så å fortsette med 14 sesongar og 3 spinoff seriar. Naturlegnok må dette skje mot slutten (som bør kome snart viss dei ikkje klarer å finne på noko litt spennande).

 

For la oss innrømme det, når man ser C-Note's scener tenker man kun på hva som skjer med Michael og gjengen. Og følger man brødrene tenker man absolutt ikke på hva C-Note's neste påfunn er.

Ikkje eg. C-note er ikkje den mest spennande karakteren, noko som kan beskrivast som ein svakheit i serien (lite engasjerande karakterar spelar ei for stor rolle). Men det er andre karakterar som framleis held ei viss interesse.

 

Og da sitter vi kun igjen med Mahone og Kellerman som kan avsløre hele greia. Men med tanke på at disse ikke er good-guys, så vil det bli et antiklimaks så lenge brødrene ligger i graven.

Du gløymer Sara, som har nøkkelen til å avsløre heile konspirasjonen, og organisasjonen til faren til brødrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...