Gå til innhold

Prison Break season 2 _med_ spoilers!


Hvor bra var sesong 2?  

235 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2?

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      5
    • Terningkast 2 - Dårlig
      2
    • Terningkast 3 - Middels
      12
    • Terningkast 4 - God
      63
    • Terningkast 5 - Genial
      106
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      47


Anbefalte innlegg

Da var episode 7 svelget unna og. I motsetning til mange her må jeg vel bare ærlig innrømme at jeg så ikke den slutten der komme. Det eneste jeg husker fra promoen var at en av dem kom til å bøte med livet og at jeg i min kommentar til denne i forrige post var at guvernør Tancredi var et mulig offer. Da han hang som et slips (no pun intended) gikk jeg ut ifra at det var han.

 

Godt mulig at det var det som gjorde episoden bra for meg. Mahone mister kontrollen, noe som er veldig synd på en måte ettersom han virka som en oppegående og dyktig agent, men samtidig litt kult. Spesielt siden alle andre i offentligheten (i serien vel og merke) er skruppelløse og korrupte, hvorfor skulle han være et unntak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å lure på om dette kan få konsekvenser for vår venn Mahone. Tweener besøker i det ene øyeblikk kjæresten å sier hvor mye han savner henner og vil skrive brev med henne. Samtidig med at det ser ut som om han har akseptert sin skjebne.

Så får han tak i en gunner på en eller annen merkerlig måte og skyter seg selv.

 

Noe som skurrer?

Lenke til kommentar

Ser at mange er overrasket over at Mahone skjøt Tweener. Hvorfor skulle det være så merkelig? Vi så jo at Tweener lurte Mahone trill rundt da han heller dro til "dama si", i stedet for til stedet der de andre rømlingene er. Mahone kunne da ikke lenger stole på Tweener, samtidig som han ikke hadde noe bruk for ham. Politiet har jo også vist seg å være særs triggerhappy, så akkurat at Tweener ble skutt der, har jeg ikke vanskelig for å finne logisk. Det skal dog sies at Tweener var en kul fyr, og nå som serieskaperne innskrenker på antallet karakterer (guvernør Tancredi er jo også død) , så er det kanskje vanskeligere å lage en like god serie, eller...?

 

Synes for øvrig at denne episoden (som alle de tidligere episodene i sesongen) har vært helt glimrende. Frykter at spenningen avtar etter hvert, siden de nå liksom er ute, og det faktum at politiet er i nærheten hele tiden. Blir kanskje litt oppbrukt akkurat denne flukten, men igjen så blir vi jo mer kjent med spesielt Mahone og kanskje snart Lincoln junior. Er veldig spent på hva som skjer med lege-Tancredi; hun fant jo morfin og dopstash rundt omkring hele leiligheten samtidig som en mann tydeligvis var i nærheten. Er det muligens Kellerman som prøver å fake hennes selvmord?

Lenke til kommentar
Ser at mange er overrasket over at Mahone skjøt Tweener. Hvorfor skulle det være så merkelig? Vi så jo at Tweener lurte Mahone trill rundt da han heller dro til "dama si", i stedet for til stedet der de andre rømlingene er. Mahone kunne da ikke lenger stole på Tweener, samtidig som han ikke hadde noe bruk for ham. Politiet har jo også vist seg å være særs triggerhappy, så akkurat at Tweener ble skutt der, har jeg ikke vanskelig for å finne logisk. Det skal dog sies at Tweener var en kul fyr, og nå som serieskaperne innskrenker på antallet karakterer (guvernør Tancredi er jo også død) , så er det kanskje vanskeligere å lage en like god serie, eller...?

 

Synes for øvrig at denne episoden (som alle de tidligere episodene i sesongen) har vært helt glimrende. Frykter at spenningen avtar etter hvert, siden de nå liksom er ute, og det faktum at politiet er i nærheten hele tiden. Blir kanskje litt oppbrukt akkurat denne flukten, men igjen så blir vi jo mer kjent med spesielt Mahone og kanskje snart Lincoln junior. Er veldig spent på hva som skjer med lege-Tancredi; hun fant jo morfin og dopstash rundt omkring hele leiligheten samtidig som en mann tydeligvis var i nærheten. Er det muligens Kellerman som prøver å fake hennes selvmord?

6993382[/snapback]

 

Tviler på at det er Kellerman, heller den china agenten som jobber for presidenten

Endret av egil88
Lenke til kommentar
Mahone brukte vel ikke hansker da han la pistolen i hendene på Tweener? Da vil det være enkelt å se at det er hans fingeravtrykk som er på pistolen.

6993586[/snapback]

 

jepp! og bilen ble jo skadet av skuddene..

 

edit: og han ble jo skutt flere ganger? det er vel passe vanskelig om man skal ta selvmord.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Mahone brukte vel ikke hansker da han la pistolen i hendene på Tweener? Da vil det være enkelt å se at det er hans fingeravtrykk som er på pistolen.

6993586[/snapback]

 

jepp! og bilen ble jo skadet av skuddene..

6993602[/snapback]

Punkt 1 Mahone prøvde ikke å få det til å se ut som om Tweener tok selvmord.

Punkt 2 Det var en annen pistol Mahone la i hendene til Tweener, troooor jeg

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar

Det eneste mordet medfører er å gjøre Mahone til en sinnsyk galning, da det ikke er noe logikk i å drepe Tweener. Det blir litt teit, likte bedre om man hadde et geni som kun er ute etter å ta de fangede (noe i stil med Tommy Lee Jones sin karakter i "Jaget").

 

Men men, han er tydeligvis en smart psykopatisk galning som det for lengst har klikket for. Så da får vi gå med den retningen. Selv om det føles som en billig gimmick fra serieskaperne for å gi en slags overaskelse a la 24. Men selv sitter jeg med litt plagiatfølelse.

 

Men jeg håper fortsatt Mahone får nyss om den store konspirasjonen og blir involvert på en eller annen måte.

 

Ellers, en spoiler for kommende episoder;

 

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det kommer en ny fyr inn, fra "internal affairs" som "plager" Mahone. Er noe som ikke stemmer med at en kar i håndjern stikker av fra bilen og blir skutt, noe han vil bli presset på av agenten. Ekskonen til Mahone blir også involvert på et eller annet vis.
Lenke til kommentar

Meget overraskende slutt, så ikke den der komme i det hele tatt. Og nå som jeg skikkelig begynte å like Tweener, faen også. De kula folka faller som fluer. Er ganske tydelig at her kommer ingen tilbake til Fox River. :p

Blir spennende å se hva Sucre har i tankene, men jeg tror Scofield klarer å snakke han ut av det.

Syns også det er litt skummelt at brødrene skiller lag. Linc må da vel skjønne at det er en felle. :dontgetit:

 

Og så har vi Haywire da, og de stadig mer merkelige påfunnene hans. Lurer på hvilken betydning han vil ha for hovedstoryen etterhvert. Noe vil det nok være siden de har han med i flere og flere scener.

 

Angående pause i tre uker så føles det umiddelbart som en kraftig nedtur, spesielt etter en så spennende avslutning. Men trøster meg med at LOST er tilbake denne uka også, så da hjelper jo det litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...