Gå til innhold

Prison Break season 2 _med_ spoilers!


Hvor bra var sesong 2?  

235 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2?

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      5
    • Terningkast 2 - Dårlig
      2
    • Terningkast 3 - Middels
      12
    • Terningkast 4 - God
      63
    • Terningkast 5 - Genial
      106
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      47


Anbefalte innlegg

Skulle nok klart å fått penger ut av dem igjen! Men hva har du gjort med avataren din 3raz3r?? kjendte deg plutselig ikke igjen! :p

8322682[/snapback]

Hehe. Skulle ordne no greier med den, men så ble alt fucka. Så måtte anskaffe meg en ny, midlertidig avatar.

8322701[/snapback]

 

godt! Få tilbake den du hadde så jeg ser dine spor :!: men nok offtopic nå! hehe..

Endret av Andal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om pengene holder seg f eks en måned under saltvann?

8322190[/snapback]

Kan hende de går i oppløsning, men jeg vet ikke. I så fall sitter de jo sammen, og når de blir våte så klistres de jo ekstra godt sammen. Kan jo bli vanskelig å skille dem fra hverandre uten å ødelegge pengene da.

8322234[/snapback]

 

Så du ikke når de spiste kylling helt i begynnelsen av sesong 2. sitat av john abrutsi: "yammi"

Lenke til kommentar

Har hengt litt etter i denne tråden, så da har jeg endelig lest alt. Satt å så #22 igår og må si jeg stiller meg svært positiv til s03. Med "Sona" har de klart å skape litt ny nysgjerrighet! Håper bare at det ikke blir noe tilsvarende plan som da de brøt ut av Fox River. :)

 

Er ganske så sikker på at det ikke var han som ble skutt i bilen, men lurer på hva slags rolle han for i sesong 3, skal han til Sona og redde Michael??

8303031[/snapback]

 

Det er jo det ingen vet. To muligheter til hva som kan skje:

 

i) Kellerman "bestilte" de folka til å komme å henrette fengselsvaktene og kommer da også på "rømmen".

 

ii) Bakmennene til The Company er pissed på Kellerman. Han blir henrettet og saken er ute av verden.

 

Utifra tonen og måten Kellerman sa "What took you so long?" så tror jeg dessverre han skjønte at han noe kom til å skje da det var motortrøbbel. Han kan jo, tross alt, skremmende mye om The Company og FBI. Selvfølgelig håper vi (dvs, jeg) på at han ikke ble skutt. Tenk om han kommer fri og drar nedover mot Sona. :D

Jeg likte ikke Kellerman noe spesielt i den første sesongen, men er det en karakter som virkelig har fått et løft i s02 er det han. :)

 

lol, er jo helt klart at han er død da, jeg er 99.9 % sikker på at han ble skutt i bilen..

8303094[/snapback]

 

Hvordan kan du si det?

 

Oscar Shales ble vel drept og begravd av Mahone?

8313693[/snapback]

 

Det er jo dette som er så sinnsykt spennende. Det eneste vi vet er at vi "har fått vite" at det er Shales som ligger begravd der. Aldri noe bevis på det. Da Mahone gravde opp i hagen der (var vel i starten av s02?) så vi kun en hånd som stakk ut. Dette kan vel være hvem som helst sin hånd?

 

Serien gikk fra terningkast 5 til 2 kun pga. siste episode er nå min mening, fikk veldig "ex-files"-preg over seg.

 

Med andre ord baserer du karakteren din på serien på én episode? Djeez.

 

, stemmer det at Bellick lå på gulvet i Sona?

 

Har du lest noe som helst i denne tråden før du poster? :)

Lenke til kommentar

Dimiles:

Flott innlegg!

Punkt i og ii) er jeg enig i det har du helt rett i... Kan godt hende Kellerman lever, siden de folka som skjøt ham så ikke ut som agenter for The Company... Angående Shales har vi bare fått vite det du sa, og ikke mer, kan godt være at han lever...

 

Rakkerunge:

Siste episode ga oss den tvisten og avslutningen der vi vet ingenting om hva som skjer videre, er jo noe av det beste med Prison Break. Det er jo det som gjør serien så spennende som den er...

 

Og for siste gang:

 

Michael walks slowly into the dark corridors of the prison. Inmates of all walks of life litter the hallways. Sona is a prison that has long been lawless. Michael moves forward, looking over the inmates loitering along the filthy walls. These are Panama’s worst criminals, with no guards to maintain the order. Michael looks down to see a familiar face. Bellick lays shaking on the prison floor, near naked and beaten within an inch of his life. Bellick looks up to Michael, his face scarred. A massive inmate standing over him glares at Michael.

 

Sånn, ikke mer Bellick-spørsmål...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Har du lest noe som helst i denne tråden før du poster? :)

8324558[/snapback]

 

Nei, hadde jeg hatt gidd til det hadde jeg ikke vært registrert her i det hele tatt.

 

Dessuten, serien har gått i den samme fella som så mange har gjort før. Serien har vært veldig spennende, men når de finner på mer og mer totalt usannsynlige ting kun for å ha grunnlag for å lage en sesong til, så gidder ikke jeg å følge med lenger. Det blir for dumt, rett og slett.

 

Edit:

 

Og når det gjelder det å basere kvaliteten på en serie basert på kun 1 episode. Sesongavslutningen er ikke bare 1 episode, der er selveste episoden. Det er der alle tråder skal samles, være oppklarende samt lokke seeren til å følge med i neste episode. Prison break får av meg strykkarakter på 2 av 3.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Dessuten, serien har gått i den samme fella som så mange har gjort før. Serien har vært veldig spennende, men når de finner på mer og mer totalt usannsynlige ting kun for å ha grunnlag for å lage en sesong til, så gidder ikke jeg å følge med lenger. Det blir for dumt, rett og slett.

8324708[/snapback]

Du prøver med andre ord å si at PB ikke er spennende lengre? Etter hva jeg har fått med meg har alt som er blitt produsert vært planlagt mer eller mindre fra før serien gikk på skjermen. Med andre ord endrer de ikke på handlingen enda for å melke dette maks. Kanskje vil de gjøre det, noe som vil være synd, men jeg mener ikke de har begynt å gjøre det enda. Du mener vel ikke at dette med Sona bare er noe useriøst tull? Jeg finner det iallfall ganske spennende. Sa du kanskje det samme etter sesong én?

Og når det gjelder det å basere kvaliteten på en serie basert på kun 1 episode. Sesongavslutningen er ikke bare 1 episode, der er selveste episoden. Det er der alle tråder skal samles, være oppklarende samt lokke seeren til å følge med i neste episode. Prison break får av meg strykkarakter på 2 av 3.

8324708[/snapback]

Nei. Alle tråder skal ikke samles og oppklares i sesongavslutningen. Det er greit at vi får vite litt eller at det skjer en god del ting som fører til store endringer, men alt må jo ikke løses i sesongavslutningen, da ville det ikke vært noe poeng med en sesong to, noe det etter min mening er!

 

Ble litt rotete, men jeg håper du skjønte sånn omtrent hva min mening er ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Så netopp siste episode av s02. Jeg fikk seriøst frysninger oppover ryggen når jeg så Bellick. Stakkars mann. Du kunne tydelig se at kjeven var helt knekt. Håper bare ikke Michael mister såpa i dusjen nå... Men håper bare at s03 ikke blir likt s01, fks at linc blir emo og går inn for og redde michael. Det blir for dumt. Men det skjer nok ikke heller. Og for Kellerman sin skyld, jeg håper han overlevde.

 

Edit:

Scofield, Mahone, T-Bag og Bellick kan jo bli en kul gjeng inne i fengselet da!

8304464[/snapback]

OHHHHH, yessssssss.... Dette kommer til å bli så evig bra.

 

Edit2:

Jeg vil forresten stille et spørsmål som omhandler generalen. På slutten av episode så ser du at han tar på seg en slags maske som tyder på at de går inn i en form for operasjons-sal eller lignende, iallefall et sterilt omeråde. Det jeg lurer på, er hva for noe moro han har inn der.

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Det kan det være at mr.general vil ha noe med Michael's spesielle evner som det ble nevnt i sesong 1, så ut som om generalen var på et forskningsted, der de eksperimenterte med dyr(?), man kan se at noe flakser/rører på seg inne i et bur bak om døren de står utfor, i det han sier at han vil at micheal skal rømme.

 

Så i alle fall at Bellick var ganske fucka i slutten der han lå på gulvet, tipper han har hatt en "hard" natt

Syntes nesten litt synd på mahone når han måtte "ditche" kona si

Lenke til kommentar
Det kan det være at mr.general vil ha noe med Michael's spesielle evner som det ble nevnt i sesong 1, så ut som om generalen var på et forskningsted, der de eksperimenterte med dyr(?), man kan se at noe flakser/rører på seg inne i et bur bak om døren de står utfor, i det han sier at han vil at micheal skal rømme.

 

Så i alle fall at Bellick var ganske fucka i slutten der han lå på gulvet, tipper han har hatt en "hard" natt

Syntes nesten litt synd på mahone når han måtte "ditche" kona si

8332808[/snapback]

Interessant teori, virkelig! Da er det heller ikke så rart at dei ikke avsluttet i sesong to, og at dei vil at Scofield skal rømme. Dessuten forklarer det litt av hvert med at akkurat Sona ble valgt.

 

Brad Bellick ... Hmm. Burde ikke føle noe særlig medlidenhet med ham, men jeg unner ingen det han har gjennomgått for å si det slik. Dog er det mer synd på Mahone. Han har jo ikke gjort dette av fri vilje, men har blitt tvunget til å gjøre dette med svært sterke pressmidler. Var trist når en så hvor mye han ville få orden på livet sitt og slutte med ugjerningene sine og så brast drømmen på den måten der. Sona og familieliv er ganske store kontraster ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...