bleidd Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jaha. Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, muligens reklame for kanalen selv. Kanskje ca 1993-96 eller noe sånt. Dette er det lille jeg husker: Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg. Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner (eller kanskje latin?) Kan iallfall ikke huske teksten. Hele greia varte kanskje 30 sekunder. Noen som kan huske så langt tilbake? Mulig å få tak i videoklippet eller musikken noe sted? Hehe, har plaget meg lenge dette her... edit: typo [ Denne Melding var redigert av: bdd på 2002-10-24 15:09 ] Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Bummmmp, roomle, dunk dunk dunk, klask. Det kaller jeg solid bumping. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja, jeg husker den. Det er en liten selvpromosnutt for MTV, ja. Kontakt dem og spør. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Weee, det er ikke bare noe fantasien min har funnet på (spilt meg en del puss opp gjennom årene) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hehe, huff, du må ha hatt det vondt i alle disse årene 8) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Ja *snufs* Har kostet en liten formue i psykologer og blå piller... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ja *snufs*Har kostet en liten formue i psykologer og blå piller... Blå piller, er du sikker de ikke er grønne da. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 De grønne er bare for pyser. Du må ha de blå for å oppnå skikkelig effekt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 De grønne er bare for pyser.Du må ha de blå for å oppnå skikkelig effekt. Jaja ikke de som eg fikk av legen, effekten var bra den. Følte meg som en steingammel mann med leddgikt, men de var grønne og noe dritt uansett Lenke til kommentar
PoL-E Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 They have pills for that now??!!... :o Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Ei jeg har så den en gang for lenge siden =) ps. skal ikke du snart gi opp å leite??? Jaha. Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, muligens reklame for kanalen selv. Kanskje ca 1993-96 eller noe sånt.Dette er det lille jeg husker: Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg. Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner (eller kanskje latin?) Kan iallfall ikke huske teksten. Hele greia varte kanskje 30 sekunder. Noen som kan huske så langt tilbake? Mulig å få tak i videoklippet eller musikken noe sted? Hehe, har plaget meg lenge dette her... edit: typo <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bdd på 2002-10-24 15:09 ]</font> Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jaha. Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, muligens reklame for kanalen selv. Kanskje ca 1993-96 eller noe sånt.Dette er det lille jeg husker: Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg. Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner (eller kanskje latin?) Kan iallfall ikke huske teksten. Hele greia varte kanskje 30 sekunder. Noen som kan huske så langt tilbake? Mulig å få tak i videoklippet eller musikken noe sted? Hehe, har plaget meg lenge dette her... edit: typo <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bdd på 2002-10-24 15:09 ]</font> " Principles of lust " eller en annen sang med Enigma ville jeg tippe , er nok " Principles of lust " ...det er en kvinne som puster tungt eller noe saant ikke sant i sangen ( jaja vet hva dere tenker ) . Er jo ikke 100% sikker men jeg fikk bare et " flash " naar jeg leste posten din . Sjekk ut sangen iallefall , er kanskje i forskjellige versjoner , eller fra en Enigma " medly " eller noe saant . Cd`en er her : http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=music Haaper det hjelper iallefall Sangen er satt sammen av to andre enigma laater som heter Sadness og Find love , saa klippet du hoerte er nok fra en av dem . Uansett ikke vanskelig aa finne naar du har navnet . Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Ok, jeg løp og kjøpte cd'n hos min lokale dc++ butikk, men det var nok ikke noen av disse Enigma-greiene Har forresten også spurt (for lenge siden) på imdb.com, de trodde også det var Enigma, men stemte ikke der heller. Og så har jeg kontaktet MTV Europe, men har aldri fått noe svar (et par mnd siden). Det er vel selve synginga som er tingen her... Det er ikke chanting eller snakking, men ei dame som liksom synger "aaaaaa" (med en melodi) i _veldig_ høy pitch (Enigma er ikke nært engang). Hele greia gir en sterk følelse av middelalderen. Det er ikke et utdrag fra en vanlig sang på flere minutter, den har både en begynnelse og en slutt i denne reklamen jeg tenker på. Virkelig ingen som var MTV-slaver på 90-tallet, da de faktisk spilte en del bra musikk der..? Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hm.... vet ikke jeg da...men jeg husker reklamen du henviser til . Jeg mener ogsaa at jeg husker hvilken sang det var naar jeg saa den . Er jo ikke helt friskt i minnet naa saa lenge etterpaa , men den reklamen var jo veldig stilfull da 8) Hadde jeg sett den igjen saa kanskje jeg hadde tenkt paa noe , men jeg husker ikke sangen spesifikt saa det er vanskelig Paa en annen side dersom melodien har baade en begynnelse og en slutt i selve reklamen som ikke er saa lang saa kan det jo veare at det er noe som kun er laget for den reklamen . Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Hmm, når jeg tenker over det; kan det ha vært snakking i forgrunnen i tillegg til syngingen, en dame som forteller om noe..? Noenlunde i samme tonefall som når Arwen snakker alvisk, en rolig og vakker stemme. Ganske usikker på dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå