Gå til innhold

Også på jakt etter låt (eller lydsnutt)

bleidd

Anbefalte innlegg

Jaha. Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, muligens reklame for kanalen selv. Kanskje ca 1993-96 eller noe sånt.

Dette er det lille jeg husker:

Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg.

Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner (eller kanskje latin?) Kan iallfall ikke huske teksten.

Hele greia varte kanskje 30 sekunder.

Noen som kan huske så langt tilbake?

Mulig å få tak i videoklippet eller musikken noe sted?

Hehe, har plaget meg lenge dette her...

edit: typo

[ Denne Melding var redigert av: bdd på 2002-10-24 15:09 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ei jeg har så den en gang for lenge siden =)

ps. skal ikke du snart gi opp å leite???

Jaha. Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, muligens reklame for kanalen selv. Kanskje ca 1993-96 eller noe sånt.

Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg.

Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner (eller kanskje latin?) Kan iallfall ikke huske teksten.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bdd på 2002-10-24 15:09 ]</font>

Lenke til kommentar

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bdd på 2002-10-24 15:09 ]</font>

" Principles of lust " eller en annen sang med Enigma ville jeg tippe , er nok " Principles of lust " ...det er en kvinne som puster tungt eller noe saant ikke sant i sangen ( jaja vet hva dere tenker ) .

Er jo ikke 100% sikker men jeg fikk bare et " flash " naar jeg leste posten din .

Sjekk ut sangen iallefall , er kanskje i forskjellige versjoner , eller fra en Enigma " medly " eller noe saant .

Cd`en er her :

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=music

Haaper det hjelper iallefall :woot:

Sangen er satt sammen av to andre enigma laater som heter

Sadness og Find love , saa klippet du hoerte er nok fra en av dem .

Uansett ikke vanskelig aa finne naar du har navnet .

Lenke til kommentar

Ok, jeg løp og kjøpte cd'n hos min lokale dc++ butikk, men det var nok ikke noen av disse Enigma-greiene :cry:

Har forresten også spurt (for lenge siden) på imdb.com, de trodde også det var Enigma, men stemte ikke der heller.

Og så har jeg kontaktet MTV Europe, men har aldri fått noe svar (et par mnd siden).

Det er vel selve synginga som er tingen her... Det er ikke chanting eller snakking, men ei dame som liksom synger "aaaaaa" (med en melodi) i _veldig_ høy pitch (Enigma er ikke nært engang). Hele greia gir en sterk følelse av middelalderen.

Det er ikke et utdrag fra en vanlig sang på flere minutter, den har både en begynnelse og en slutt i denne reklamen jeg tenker på.

Virkelig ingen som var MTV-slaver på 90-tallet, da de faktisk spilte en del bra musikk der..?

Lenke til kommentar

Hm.... :( vet ikke jeg da...men jeg husker reklamen du henviser

til .

Jeg mener ogsaa at jeg husker hvilken sang det var naar jeg saa den .

Er jo ikke helt friskt i minnet naa saa lenge etterpaa , men den reklamen

var jo veldig stilfull da 8)

Hadde jeg sett den igjen saa kanskje jeg hadde tenkt paa noe , men jeg husker ikke sangen spesifikt saa det er vanskelig :(

Paa en annen side dersom melodien har baade en begynnelse og en slutt

i selve reklamen som ikke er saa lang saa kan det jo veare at det er noe

som kun er laget for den reklamen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...