Erik B. Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hei, hvordan kan jeg skrive PHP koder i wordpress? F.eks jeg har en side hvor jeg vil skrive <?php include("blabla.php"); ?> Takk for svar. Lenke til kommentar
Hoho Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ville prøvd http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=p...dpress+tutorial først. Er mye å hente på google om du ikke allerede har prøvd Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ville prøvd http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=p...dpress+tutorial først. Er mye å hente på google om du ikke allerede har prøvd 6718970[/snapback] Eller du kan bruke en plugin for wordpress, eksempelvis denne: http://bluesome.net/post/2005/08/18/50/ Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har prøvd den exec.php greien. Har husket å aktivere den og alt. Men får den ikke til å virke? Skal være å skrive inn følgende for å bruke php i wordpress: <phpcode>...PHP kode her... </phpcode> Men ser ikke ut til å funke for meg Lenke til kommentar
gather Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Jeg har prøvd den exec.php greien.Har husket å aktivere den og alt. Men får den ikke til å virke? Skal være å skrive inn følgende for å bruke php i wordpress: <phpcode>...PHP kode her... </phpcode> Men ser ikke ut til å funke for meg 6719077[/snapback] Du har vel gjerne en knapp som heter code som setter inn en tagg som du kan sette PHPkoden i. Såvidt jeg husker fra tidligere. Endret 22. august 2006 av gather Lenke til kommentar
Sognemorr Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det går vel an å buke PHP hvis du skrur av rik tekst editoren, det gjør du nederst på "users" siden. Lenke til kommentar
gather Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Det går vel an å buke PHP hvis du skrur av rik tekst editoren, det gjør du nederst på "users" siden. 6722489[/snapback] Du har jo også et valgt for HTMLvisning i riktekst editoren, hvorvidt den fungerer bra til dette bruket aner jeg ingenting om:P Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Har prøvd exec.php-pluginen før med begrenset hell. Det funket å f.eks bare legge inn en enkel echo-linje og skrive ut noe fra databasen, men hvis du tenker å ha noe skjema/submit-opplegg er det bare å gi opp. Måtte ty til en iframe for å få kontaktskjemaet mitt til å funke i "page" i WP. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har prøvd den exec.php greien.Har husket å aktivere den og alt. Men får den ikke til å virke? Skal være å skrive inn følgende for å bruke php i wordpress: <phpcode>...PHP kode her... </phpcode> Men ser ikke ut til å funke for meg 6719077[/snapback] Jeg får det til å funke, men jeg skriver ikke noe annet enn helt vanlig php. Hvis jeg skal skrive php-kode, slik at det vises som kode bruker jeg en annen plugin, og der skriver jeg koden min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå