Gå til innhold

Lucky Number Slevin

TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt grei film. Men med tanke på "21 blocks", "Hostage" og denne har det vært mange middelmådige filmer fra Bruce-kanten i det siste. Håper "Live Free or Die Hard" snur den trenden.

Å se den 5 ganger? Jeg hadde ikke gjort det mot betaling. :dontgetit:

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Lucky Number S7evin er unektelig lik Yojimbo, som tidligere er blitt remade som A Fistful of Dollars, Last Man Standing og El Mariachi. Yojimbo er igjen basert på Red Harvest, en bok av Dashiell Hammett.

7989817[/snapback]

Den leken der kan gjøres med en haug av filmer. ;)

Lenke til kommentar
Lucky Number S7evin er unektelig lik Yojimbo, som tidligere er blitt remade som A Fistful of Dollars, Last Man Standing og El Mariachi. Yojimbo er igjen basert på Red Harvest, en bok av Dashiell Hammett.

7989817[/snapback]

7990203[/snapback]

Antageligvis. Forsvant poenget mitt ut vinduet nå? ^^

Poenget mitt var aldri at den var dårlig fordi den var en remake, det var han som spurte. Det jeg skrev, at den var "tidenes tåpeligste remake av Yojimbo.", var mest for å påpeke hvor tåpelig filmen er, ikke at den er en remake av Yojimbo. Noe den er.

Lenke til kommentar

7989817[/snapback]

7990203[/snapback]

Antageligvis. Forsvant poenget mitt ut vinduet nå? ^^

Poenget mitt var aldri at den var dårlig fordi den var en remake, det var han som spurte. Det jeg skrev, at den var "tidenes tåpeligste remake av Yojimbo.", var mest for å påpeke hvor tåpelig filmen er, ikke at den er en remake av Yojimbo. Noe den er.

7990205[/snapback]

Jeg kan ikke si at jeg noen gang tenkte på verken Kurosawa eller Leone da jeg så Slevin. Selvsagt, den har jo sine likheter (en ukjent person kommer til et sted hvor to rivaliserende gjenger kriger, og denne personen utnytter sine sjanser), men jeg synes ikke man kan sammenligne dem likevel. Som Dotten sier, så kan man sammenligne nært alle filmer om man bare går dypt nok inn i filmens detaljer. Inspirasjon kan det alltids hende at de tok fra Kurosawa's Yojimbo, men jeg kan ikke akkurat si at Slevin kan kalles noen "remake" (selv om at det står på Wikipedia), slik som Leone's Fistful of Dollars er mer av. Nå kunne jo også Red Harvest like så godt vært basert på virkeligheten da.

Hemi, låta heter "Kansas City Shuffle", og den er skrevet og sunget av regissørens gode venn, J. Ralph.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hr. Jenssen: Du har helt rett i det du sier, noe jeg påpeker i innlegget mitt. Poenget var ikke at den var dårlig fordi den var en remake eller at det hadde noe med at den var en remake, jeg kalte den bare en tåpelig remake i stedet for "en tåpelig drittfilm" for å slenge inn en liten faktasnutt som flere tydeligvis ikke visste om. Nå vet de det også, i tillegg til at de får høre om hvor kjip filmen er slik at de slipper å bli utsatt for den.

Lenke til kommentar
Helt grei film. Men med tanke på "21 blocks", "Hostage" og denne har det vært mange middelmådige filmer fra Bruce-kanten i det siste. Håper "Live Free or Die Hard" snur den trenden.

Å se den 5 ganger? Jeg hadde ikke gjort det mot betaling. :dontgetit:

7988665[/snapback]

Kremt, 16 Blocks!

--

Filmen i seg selv var grei nok, fort sett og fort glemt. Plottet var vel egentlig ikke den store "Aha-opplevelsen", noe måtte jo ligger under, det tror jeg de fleste skjønte veldig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...