mo1900 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Når jeg forstørrer skriften i firefox så følger ikke rammene med og følgelig blir teksten for stor i forhold til rammen på siden. Veldig irriterende siden man ikke alltid får utnytet skjermstørelsen til fulle. Noen som skjønner hva jeg mener og som evt vet om det er mulig å gjøre noe med det? Endret 22. august 2006 av framo Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Du har oppgitt alle høyde/bredde verdier i prosent? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Endrer du skiftstørrelsen i px/em uten å endre div-bredden som er rundt vil du jo nødvendigvis få dette problemet.. Selv pleier jeg å angi bredde/høyde/skriftstørrelse i em, for å gjøre det oversiktlig for meg selv. Prosent kan og brukes som PHPdude nevner.. Eller misforstor jeg deg helt, og det du egentlig lurer på er hvorfor kun teksten blir større når man bruker zoom-funskjon i FireFox? I såfall er det utviklernes problem... Lenke til kommentar
mo1900 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Endrer du skiftstørrelsen i px/em uten å endre div-bredden som er rundt vil du jo nødvendigvis få dette problemet.. Selv pleier jeg å angi bredde/høyde/skriftstørrelse i em, for å gjøre det oversiktlig for meg selv. Prosent kan og brukes som PHPdude nevner.. Eller misforstor jeg deg helt, og det du egentlig lurer på er hvorfor kun teksten blir større når man bruker zoom-funskjon i FireFox? I såfall er det utviklernes problem... 6721832[/snapback] Er vel helst når jeg bruker zoom-funksjonen. Hva er px/em og div-bredde? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Er vel helst når jeg bruker zoom-funksjonen.Hva er px/em og div-bredde? 6722566[/snapback] px/em og <div>-elementer bør være kjente begreper for de som programmerer ei hjemmeside... De er relatert til CSS som bestemmer utseende på den aktuelle siden. Men da du lurer på zoom-funksjon til FF, ville det nok vært lurere å poste en forsepørsel under Programvare>Programvare, istedenfor Programmering Svaret på ditt spørsmål må være at de som står bak FF ikke ønsker/får til en ordentlig zoom-funskjon (til forskjell fra Opera ) Lenke til kommentar
mo1900 Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Er vel helst når jeg bruker zoom-funksjonen.Hva er px/em og div-bredde? 6722566[/snapback] px/em og <div>-elementer bør være kjente begreper for de som programmerer ei hjemmeside... De er relatert til CSS som bestemmer utseende på den aktuelle siden. Men da du lurer på zoom-funksjon til FF, ville det nok vært lurere å poste en forsepørsel under Programvare>Programvare, istedenfor Programmering Svaret på ditt spørsmål må være at de som står bak FF ikke ønsker/får til en ordentlig zoom-funskjon (til forskjell fra Opera ) 6723713[/snapback] Du har helt rett, innlegget skulle vært postet under Programvare... beklager, beklager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå