Gå til innhold

Den store krefttråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg tilbake igjen... Har vært litt for sofaliggende de siste dagene til å holde meg oppdatert her, men nå kommer det svar.

 

Redline: Nettopp. Det er testikkelkreft som har spredd seg til lungene. Det vil si at det fortsatt er testikkelkreft. Nå skal det også sies at det har spredt seg minimalt, bare en liten flekk på den ene lungen.

 

kusina: Svarer litt sent, men... Jeg er hjemme og oppegående igjen nå. Cellegiften virket litt kraftigere på meg denne gangen. Tror det har med å gjøre at jeg var syk uka før jeg begynte på den igjen og gikk på antibiotika. Fikk vært på skolen og spillt i dag.

 

negne_rd: Takker for ønsket. Frisk blir jeg nok!

HCG, eller mer nøyaktig βhCG, står, i følge wikipedia, for beta Human chorionic gonadotropin. Dette er faktisk et hormon som brukes for å teste graviditet. Embryoet produserer dette hormonet så snart det har blitt unnfanget. I tillegg produserer også testikkelkreftceller dette hormonet, og det kan derfor brukes til å gi en idikasjon på om en har testikkelkreftceller i kroppen.

I tillegg blir jeg også testet for AFP, eller Alpha-fetoprotein, som også er et stoff som skilles ut av foster og testikkelkreftceller.

 

 

Av andre nyheter så har jeg nå fått en sprøyte som koster 12000 kr som skal styrke imunforsvaret mitt slik at jeg slipper å havne på isolat etter denne kuren. Med den prisen har jeg tro på at den funker ;) (Jeg betalte bare en egenandel på 500).

Når man snakker om dyre medikamenter, så skal jeg få en ny kvalmestillende pille ved neste kur. Den koster 270 kr pr. pille, faktisk. Ingen tvil om at kreftbehandling er dyrt!

 

Snakkes.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Knall at du deler dette med oss uvitende. Har et lite spørsmål som du (eller noen andre) kansje kan svare meg på.

 

Jeg har benyttet snus i 1 år (har nå sluttet) og for et halvt år siden har jeg oppdaget at jeg har fått en liten klump på tannkjøttet. Kan dette være tegn til kreft? Eller er det bare jeg som over-reagerer? Hvor mye koster det å få sjekket?

 

Lykke til Haldaug!

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Fusste gang eg prøvde å logga meg inn her, så skjedde det ingenting. men nå fekk eg det te! hurra! Det må ver fordi eg har blitt webansvarlig på sygehuset her i stavanger...hm. Teknisk geni der, altså.

 

Eg drive jo selvfølgelig med litt forskning nå som eg ska bygga opp websidene for et heilt sygehus, og sånn eg har forstått situasjonen der oppe på haukeland så e det fornavn baklengs som e den store trenden denne høsten..? Bare sånn at eg får med meg moten, liksom. Må ver på nett med gangtraverene, det e jo altså heilt vesentlig for min arbeidsoppgave :yes:

 

Ellers håbe eg at det går så fint som det bare kan!

 

hilsen lille nile her

som åpenbart en snile er

.. :whistle:

Lenke til kommentar

Yois111: Nå er ikke jeg lege, men en klump på tannkjøttet kan sikkert være så mangt. Snus virker jo ganske irriterende. Det er uansett ikke noe vanskelig å få det sjekka. Når fikk diagnosen min gikk jeg til fastlegen min som sendte meg videre til ultralydundersøkelse på sykehuset og ga meg en egenandel på 200 kr. Undersøkelsen på sykehuset kostet vel også 200 kr, men fra da av er du enten frisk eller innlagt og slipper å betale mer.

 

hepps: Takker for ønskene. Baklengs fornavn er nok ikke en Haukelandsmote, men en slektsgreie.

 

 

Jeg kan bekrefte at sprøyta jeg fikk funker som jernet. Jeg har tatt blodprøver på Haukeland de siste dagene, og alle verdiene holder normale nivåer. De hvite blodlegemene har til og med steget.

Det har sin pris også, for nå har jeg skelettsmerter som følge av at benmargen min jobber hardt med å produsere blodlegemer. Det kjennes i ryggen, men lindres fint av Paracet.

Endret av Haldaug
Lenke til kommentar

Ja, heeei!

 

Bra å høre at dyre medisiner virker! Skjønner ikke hvorfor du tar paracet, når du sikkert kan få noe dyrere på sjukehuset. Du kan jo se det sånn at du får igjen skatten du kommer til å betale i mange år framover. Med din inntekt ligger du vel i minus allerede?

 

Nuvel. Har du høstferie snart? Skal du gjøre noe moro?

I prøve livet som arbeidsledig i dag. Kjedelige greier. Har foreløpig brukt dagen til å lære meg å stryke.

 

Når skal du tilbake til sjukehuset igjen?

 

Klem, kusina

Lenke til kommentar
Ja, det skulle ikke være noe problem. Jeg fikk pinex forte og lignende nærmest kastet etter meg på sykehuset da jeg lå der.

6934571[/snapback]

Du fikk det når du lå der, ja, men mine ryggsmerter oppstod hjemme. Kan sikkert be om å få med meg noe pinex etter neste kur...

 

kusina: Høstferien skal brukes på Haukeland, men det er bare fint, for da går jeg ikke glipp av noe undervisning.

Ligger nok ganske kraftig i minus, ja :D. Min sykdom er det nok alle dere andre som får betale for.

Lenke til kommentar

 

HCG, eller mer nøyaktig βhCG, står, i følge wikipedia, for beta Human chorionic gonadotropin. Dette er faktisk et hormon som brukes for å teste graviditet. Embryoet produserer dette hormonet så snart det har blitt unnfanget. I tillegg produserer også testikkelkreftceller dette hormonet, og det kan derfor brukes til å gi en idikasjon på om en har testikkelkreftceller i kroppen.

 

Av andre nyheter så har jeg nå fått en sprøyte som koster 12000 kr som skal styrke imunforsvaret mitt slik at jeg slipper å havne på isolat etter denne kuren. Med den prisen har jeg tro på at den funker ;) (Jeg betalte bare en egenandel på 500).

 

6896774[/snapback]

 

Så du har altså tatt en svært avansert og dyr angresprøyte som blant annet fjerner uønsket graviditet hos menn? Det er godt å vite at skattepengene går til noe nyttig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...