Wintel Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har en Tohatsu 25HK 4-takts 2005-modell som er under innkjøring nå (gått 8-10 timer). I går mistet jeg motordekselet - kan det være reklamasjonsgrunnlag? Motoren gikk på tomgang en halvtimes tid, og deretter kjørte jeg 5 minutter på bortimot full fart. Plutselig slår motordekselet meg i ryggen og blir tatt av vinden og blåst på havet! Fikk snudd båten og kjørt tilbake, men rakk ikke frem før dekselet var sunket. Vet 100% sikkert at dekselet var korrekt montert (krok fremme og handtak bak). Dette ble dobbelt-sjekket en time før jeg mistet det... I følge forhandleren er det ikke mulig at låsen vibrerer seg opp (noe jeg mener det må ha gjort), og nytt deksel koster flere tusen... Noen som har opplevd tilsvarende, eller hørt om noen som har mistet motordeksler i fart på påhengsmotorer? Har googlet litt uten å finne tilsvarende hendelser Wintel Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Ny deksel på yamaha motor koster vell en ca 6000, så det er dyrt ja... Jeg har fått endel spm om motorer som mangler dette, men ingenting mer om hvordan det forsvant. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 sjekk draftet og se om det er dykkedybde der du mistet lokket. hvis OK dybde kan du jo høre med lokal dykkeklubb om noen gidder å hjelpe deg med å søke. shxt happens..... Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Si til forhandleren at du går til forbrukerrådet hvis ikke du får nytt lokk/erstatning. Hvis de ikke går på trusselen så skjekker du opp garanti og slikt med forbrukerrådet og hvis du har rett så klager du til de! de frolka er kjempehyggelig og hjelpsomme Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vil ikke tro at du får igjen det på garantien..... har hørt det har skjedd på neo eldre motorer men ikke på noen nye så jeg vil tro du ikke har fått festet det ordntlig på...... men sjekk på finn og se om det er noen som selger et brukt ett..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå