Lidskjalv Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Bør ikke kristne tolke alvorlig og uhelbredlig sykdom som en innkalling fra guden sin, og hardnakket motarbeide all form for medisinsk hjelp? Er ikke i slike tilfeller all form for medisinering en direkte motarbeiding av en "ordre" og dermed en form for gudsbespotting? Endret 22. august 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det finnes/fantes jo folk som mente slikt. De fleste av dagens kristne har nok et mer moderne syn på sakene. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Eh...? Sykdom er ikke noe tegn fra Gud, men heller noe som kommer fra hans motstander - nemlig satan. Men om man skulle dø, kommer man jo hjem til Herren... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ok, en brannfakkel her....Bør ikke kristne tolke alvorlig og uhelbredlig sykdom som en innkalling fra guden sin, og hardnakket motarbeide all form for medisinsk hjelp? Er ikke i slike tilfeller all form for medisinering en direkte motarbeiding av en "ordre" og dermed en form for gudsbespotting? 6718296[/snapback] Jehovas Vitner? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Eh...? Sykdom er ikke noe tegn fra Gud, men heller noe som kommer fra hans motstander - nemlig satan. Men om man skulle dø, kommer man jo hjem til Herren... 6718343[/snapback] Så Satan sjøl vinner hver gang? Endret 22. august 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Eh...? Sykdom er ikke noe tegn fra Gud, men heller noe som kommer fra hans motstander - nemlig satan. Men om man skulle dø, kommer man jo hjem til Herren... 6718343[/snapback] har du hørt om Job? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Om jeg er? Eller om dette er Jehovaistisk oppfatning? Nei, jeg er ikke Jehova. Heller ikke kristen. Men spørsmålet er åpent allikevel. Ta nylig avgåtte Lilletun, burde ikke han ha droppet kreftbehandlingen og heller akseptert at "himmelen" snart skulle være hans nye tilstand? Jeg mener, hvorfor klore seg fast på grusomme jorden når deres bilde av det hinsidige er så fantastisk? Endret 22. august 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jehovas Vitner pleier å nekte blodoverføring og dette kan jo i en del tilfeller føre til at personen dør. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Ok, en brannfakkel her....Bør ikke kristne tolke alvorlig og uhelbredlig sykdom som en innkalling fra guden sin, og hardnakket motarbeide all form for medisinsk hjelp? Er ikke i slike tilfeller all form for medisinering en direkte motarbeiding av en "ordre" og dermed en form for gudsbespotting? 6718296[/snapback] Kristne kan vel like gjerne tolke det som en utfordring fra Gud, og ved å overvinne sykdommen lære noe fundamentalt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 SBS, såvidt jeg vet har legene i Norge autoritet til å pisse på beslutningene til pårørende(evt den syke). Noe som forsåvidt er bra. Nord for Mexico derimot... Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Som sagt tidligere ville vel ikke sykdom eksistert uten satan. Det er han som påtvinger oss det. Gud har sikkert ingenting i mot at vi bruker naturlige hjelpemidler for å motvirke sykdommene. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 SBS, såvidt jeg vet har legene i Norge autoritet til å pisse på beslutningene til pårørende(evt den syke). Noe som forsåvidt er bra. Nord for Mexico derimot... 6722383[/snapback] Hvis det er slik i Norge, så er jo det flott. Lenke til kommentar
EO Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) SBS, såvidt jeg vet har legene i Norge autoritet til å pisse på beslutningene til pårørende(evt den syke). Noe som forsåvidt er bra. Nord for Mexico derimot... 6722383[/snapback] Jeg trur ikke det er sån, men skal høre med ei som jobber på sykehus så har vel peil vil jeg tru. Pårørende sin beslutning kan dem vell pisse på men hvir personen selv sier nei trur jeg dem ikke kan gjøre det. Endret 22. august 2006 av EO Lenke til kommentar
Knast Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 noen som har hørt vitsen om kapteinen som avslo å bli reddet når skipet han førte sank, fordi at han var sikker på at Gud skulle redde han? Noen vil ha han med i livbåten og han blir flere ganger forsøkt reddet, men avslår. Slutter med at han dør og kommer til himmelen og spør Gud om hvorfor han ikke reddet ham. Gud svarer at han sendte en båt osv osv, men han var så sta.. Og "Du skal ikke sette Herren din Gud på prøve". Legen er jo på en måte som hjelpemannskapet i vitsen.. Har ikke hørt at sykdom er djevelens verk før, men tviler hvertfall på at det er Guds vilje. Derimot at noen blir reddet tror jeg er Guds vilje.. klarer ikke finne hele vitsen for øyeblikket.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Her er en variant av den: A man heard that his neighborhood was flooding due to a heavy rain storm. He got down on his knees and prayed to God: “Dear God, save me from the coming flood!” The waters began to rise and a truck came by and the driver said, “Get in and I’ll drive you to higher ground.” The man said no, God would save him. The waters continued to rise. A woman in a boat rowed by. She called, “Jump into the boat and I will row you to safety.” The man said no, God would save him. The floodwaters continued to rise. The man was perched on the roof of his house. A helicopter flew by and let down a rope for the man to grab onto. “I will fly you to safety,” yelled the pilot. “No.” the man said, “I am waiting for God to save me.” The man drowned. He got to the heaven hopping mad. “What are you doing here?” God asked. The man said, “God! I am mad at you! I asked you to save me from the flood and you did not!” God smiled and said, “I sent you a truck, a boat and helicopter? How much more saving did you need?” Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå