Gå til innhold

Kristne med "innkalling"

Anbefalte innlegg

Bør ikke kristne tolke alvorlig og uhelbredlig sykdom som en innkalling fra guden sin, og hardnakket motarbeide all form for medisinsk hjelp? Er ikke i slike tilfeller all form for medisinering en direkte motarbeiding av en "ordre" og dermed en form for gudsbespotting?

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, en brannfakkel her....Bør ikke kristne tolke alvorlig og uhelbredlig sykdom som en innkalling fra guden sin, og hardnakket motarbeide all form for medisinsk hjelp? Er ikke i slike tilfeller all form for medisinering en direkte motarbeiding av en "ordre" og dermed en form for gudsbespotting?

6718296[/snapback]

Jehovas Vitner?

Lenke til kommentar

Om jeg er? Eller om dette er Jehovaistisk oppfatning? Nei, jeg er ikke Jehova. Heller ikke kristen. Men spørsmålet er åpent allikevel. Ta nylig avgåtte Lilletun, burde ikke han ha droppet kreftbehandlingen og heller akseptert at "himmelen" snart skulle være hans nye tilstand? Jeg mener, hvorfor klore seg fast på grusomme jorden når deres bilde av det hinsidige er så fantastisk?

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ok, en brannfakkel her....Bør ikke kristne tolke alvorlig og uhelbredlig sykdom som en innkalling fra guden sin, og hardnakket motarbeide all form for medisinsk hjelp? Er ikke i slike tilfeller all form for medisinering en direkte motarbeiding av en "ordre" og dermed en form for gudsbespotting?

6718296[/snapback]

Kristne kan vel like gjerne tolke det som en utfordring fra Gud, og ved å overvinne sykdommen lære noe fundamentalt.

Lenke til kommentar
SBS, såvidt jeg vet har legene i Norge autoritet til å pisse på beslutningene til pårørende(evt den syke). Noe som forsåvidt er bra. Nord for Mexico derimot...

6722383[/snapback]

Jeg trur ikke det er sån, men skal høre med ei som jobber på sykehus så har vel peil vil jeg tru. Pårørende sin beslutning kan dem vell pisse på men hvir personen selv sier nei trur jeg dem ikke kan gjøre det.

Endret av EO
Lenke til kommentar

noen som har hørt vitsen om kapteinen som avslo å bli reddet når skipet han førte sank, fordi at han var sikker på at Gud skulle redde han? Noen vil ha han med i livbåten og han blir flere ganger forsøkt reddet, men avslår. Slutter med at han dør og kommer til himmelen og spør Gud om hvorfor han ikke reddet ham. Gud svarer at han sendte en båt osv osv, men han var så sta..

Og "Du skal ikke sette Herren din Gud på prøve". Legen er jo på en måte som hjelpemannskapet i vitsen.. Har ikke hørt at sykdom er djevelens verk før, men tviler hvertfall på at det er Guds vilje. Derimot at noen blir reddet tror jeg er Guds vilje..

klarer ikke finne hele vitsen for øyeblikket..

Lenke til kommentar

Her er en variant av den:

A man heard that his neighborhood was flooding due to a heavy rain storm. He got down on his knees and prayed to God: “Dear God, save me from the coming flood!” The waters began to rise and a truck came by and the driver said, “Get in and I’ll drive you to higher ground.” The man said no, God would save him.

The waters continued to rise. A woman in a boat rowed by. She called, “Jump into the boat and I will row you to safety.” The man said no, God would save him.

The floodwaters continued to rise. The man was perched on the roof of his house. A helicopter flew by and let down a rope for the man to grab onto. “I will fly you to safety,” yelled the pilot. “No.” the man said, “I am waiting for God to save me.”

The man drowned. He got to the heaven hopping mad. “What are you doing here?” God asked. The man said, “God! I am mad at you! I asked you to save me from the flood and you did not!” God smiled and said, “I sent you a truck, a boat and helicopter? How much more saving did you need?”

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...