Notatblokk Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg fant en druknende øyenstikker jeg bare måtte ta bilde av. Den lå og krafset for få den ene vingen over vann, men klarte det ikke. Etter hvert forsvant den under flytebrygga og døde antakeligvis der. Jeg vet at vannet er kornete og stygt, men hva syns dere ellers? Om selve øyestikkeren og motivet. Kan nevnes at det er tatt med et 75-300mm objektiv, altså ikke det optimale å ta slike bilder med Motivet kom litt brått på meg, og jeg har egentlig bare fiklet litt med manuelle innstillinger for å se om jeg klarte å ta bilde av den. Er det noe jeg kan stille inn annerledes for å f.eks få vannet bedre? Konsentrerte meg om øyenstikkeren jeg, siden jeg er ganske ny med dette her. Lenke til kommentar
DjN9o Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ohh herlig bilde! Mystisk og deilig! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Dette var da et riktig så pent bilde av en, for meg hvertfall, uvanlig situasjon. Interessant å se bølgerippelene som bevegelsene lager. Når det i tillegg er skarpt og meget bra komponert er det bare å si gratulerer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Synest det var veldig flott eg, du fekk med den flotte effekten i vatnet, skulle nesten tru biletet var redigert. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Takk for positive tilbakemeldinger! Jeg ble litt fornøyd med at man kan se den vingen som er under vannet. Så det ikke før jeg satt og klippet osv Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Kjempemessig bilde! Bølgene som øyenstikkerens vinger lager skaper spennende og myke linjer i bildet, og komposisjonen er meget bra. Godt fanget! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Dette er et jævla stili bilde! Litt mystisk, synes jeg Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Litt mye bildestøy, og litt uheldig komposisjon, ikke senter og ikke noe annet egentlig. Ikke er det helt skarpt heller. Likte fargene og motivet, mangler bare litt. Endret 21. august 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 TheDarkListener: Jeg vil ikke ha motivene mine midt i bildet. Jeg har beskjært det slik med vilje. Takk for ellers kritikk! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) TheDarkListener: Jeg vil ikke ha motivene mine midt i bildet. Jeg har beskjært det slik med vilje.Takk for ellers kritikk! 6718982[/snapback] Poenget mitt var at det ikke var midt i bildet, men heller ikke noe annet. Ble liksom midt i mellom alt mulig. Endret 21. august 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Lekte med bildet ditt litt, Neat Image for å redusere støyen, og nytt utsnitt. Lenke til kommentar
Tatti Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Flotte farger og motiv. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Hva gjør man egentlig for å redusere bildestøy? Hvilke funksjoner i photoshop kan man bruke til det? Endret 22. august 2006 av killertomato Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hva gjør man egentlig for å redusere bildestøy? Hvilke funksjoner i photoshop kan man bruke til det? 6721880[/snapback] http://www.neatimage.com/ Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Fulgu: Det ble jo kjempemessig! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Lekte med bildet ditt litt, Neat Image for å redusere støyen, og nytt utsnitt. 6719578[/snapback] Sånn! Det var dette jeg mente Juliess. Endret 22. august 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå