Gå til innhold

Hva slags forhold har du til ALKOHOL?!?

/me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, til han som kommenterte om å tvine ned øl: Liker du det ikke, ikke drikk det. Det får være måte på hva du skal tvinge deg selv til for å bli en del av flokken.

Så svar på de opprinnelige spørsmålene.

1. Ja

2. Relativt sjelden, var mye mer før. Sjelden full.

3. Whisky, Cognac, Vodka, halvtørr hvitvin og øl. Kvalitets Vodka smaker som fløyel, i mangel av et bedre ord.

4. Alt med måte. For noen år siden holdt det på å gå virkelig galt da jeg gjorde veldig dumme ting i fylla. Lærte meg at om man ikke har det bra, burde man for alt i verden ligge langt unna alkohol. Kom meg opp igjen av dalføret og kuttet ned på mengden. Det var de gangene jeg var så full at jeg ikke visste hva jeg hadde gjort den natten, og våknet et eller annet sted blodig og fæl. Ikke noe moro.

Bare man passer på mengden, og selvfølgelig kan tillate seg å skeie ut iblant, burde det gå bra. Noen mennesker har tendenser til å bli alkoholikere, jeg er ikke en av dem (takk Gud for det).

En passe mengde alkohol så du blir litt brisen kan gjøre underverker for stemningen på en fest eller ute på by´n. De som sier at man ikke trenger å drikke for å ha det moro på fest har ikke helt forstått hvordan det der fungerer IMHO:

Jeg var avholds til jeg ble 21 eller rundt der. Så smakte jeg alkohol for første gang og eh.. tok igjen det tapte.. :grin: Var som regel dritings 3 ganger i uken en periode, drakk åpenlyst og gav en F i at folk så meg. Så var det en Danmarkstur med noen kompiser av en kompis, en av dem hadde med seg de to ungene sine, og han var selv alkoholiker. Den turen satte en jævlig støkk i meg. Tror det var omtrent da jeg begynt å trappe ned, i tillegg til det jeg har nevnt tidligere.

Kort og greit: Pass på deg selv, ikke overdriv. Det er ikke moro å bli så full at du er fra sans og samling. De gangene jeg drakk så mye, gjorde jeg det for å glemme mine problemer og ikke noe annet. Det er en virkelig dårlig løsning, tro meg.

Det er altså et tve-egget sverd. Om du finner balansen, er det ikke noe som helst galt å drikke i ny og ne. For mye er ikke bra, dog. For lite har ingen alvorlige konsekvenser. Men midten er best :smile:

Lenke til kommentar

Fikk litt liten tid til å skrive på det forrige svaret mitt, siden jeg måtte løpe som om jeg hadde Jesus sjøl i hælene (ok, jeg kan ikke være like morsom hver gang) for å rekke jobben. Så her er det jeg glemte å si:

Til alle dere kristne der ute, la oss folde hendene og be denne bønnen her.

Det var egentlig alt jeg ikke rakk å si tidligere. Kall meg et troll hvis dere vil, men jeg kunne bare ikke dy meg. :wink:

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
  • 2 uker senere...

1. Ytterst sjelden. Drikker kun strawberry daiquiri.

2. Nei. Eller, 1-2 ganger i året. Bli aldri brisen eller full. Jeg ønsker rett og slett ikke å bli brisen eller full.

3. Drikker kun strawberry daiquiri, men orker ikke alkoholsmaken. Og selvsagt har jeg et fullkomment liv uten alkohol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...