/me Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Halla, er ganske ny når det gjelder alkohol og festing og vil gjerne ha noen synspunkter fra dere data- og alkoholguruer--> 1. - Drikker dere alkohol? 2. - Hvis ja; hvorfor, hvor mye og hvor ofte? Brisen? Grøftefyll? - Hvis nei; hvorfor ikke? 3. - Hvis ja; hva drikker dere? Smuglersprit , sprit (blandet ut? i hva?), øl (hvilke merker?) eller kanskje ting som faktisk smaker godt? (Smirnoff Ice?) - Hvis nei; sitter du bare foran PC-en og drikker cola, eller har du faktisk et fullkomment liv uten alkohol? 4. - Her skal dere få lov til å filosofere litt om alkohol, festing o.l. Jeg vil bare ha andres synspunkter. Jeg har som sagt ikke mye erfaring med drikking, men har vært ute noen helger i det siste. Kom gjerne med artige historier, whatever.. PS. Dere trenger ikke quote hvert spørsmål. Bare si sin mening om det jeg har nevnt! :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Ja 2. Godt. Mye. Sjeldnere enn jeg skulle ønsket. Fra sjarmerende full til grøftefyll. 3. Polsprit eller/og øl. Selvlaget tyrker med 60%, vodka + tropisk nektar + 7up/fanta exotic, Budweiser, CB, EC Dahls, Tou. 4. Drekka, drekka, drekka! Øløløløølølølløøøløll. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 [*]ja [*] Fordi det er gøy med en tur på byen. oftere før, fra 1-3 ganger i uken, nå er det stort sett enten fredag/lørdag/, men kan godt ha en pause på et par uker.. alt fra brisen til sveiseblind (før), ligger på det javne på et nivå hvor ting går normalt for seg. [*]Drikker stort sett øl (fredrikstad pils) akkompagnert av enten rødvin (ymse slag), wiskey (the famous Grouse ?) eller cocgnac.. (dette er faktisk vanvittig godt) [*] Når ølet går inn går vettet ut! beware! Edit: Skriveleif. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-10-24 14:54 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Ja 10. Fordi det er godt og det skaper stemmning. Drikker varierende mengder fra bare en pils/litt vin en varm sommerdag til stadiet før pumping 11. Drikker alt mulig, men går nok mest i CB øl og sprit. Og jeg drikker det som faktisk smaker godt, dvs øl, sprit, vin osv - alt som sagt. Drikker veldig lite rusbrus. 100. Virkeligheten er en illusjon skapt av en mangel på alkohol (mitt russemotto) btw så er det ALT for dyrt å drikke i Norge! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Ja 2. Trenger litt promille for å tø opp. Blir vel nesten hver lørdag. Har blitt flinkere med årene å drikke kontrollert, så det er svært sjelden jeg blir møkkfull. Behagelig full derimot.. 3. Hvis jeg skal drikke sprit, liker jeg godt å blande Smirnoff med San Francisco Mix, ananasjuice og appelsinjuice. Alt blandevann går alltids ned, men jeg liker best søte drinker fremfor sure. Tyrkisk pepper drikker jeg ikke. Av øl drikker jeg helst Carlsberg, Tuborg eller Tou. Liker egentlig best å drikke øl.. Smirnoff Ice er pinglegreier, og i tillegg smaker det pyton. Smuglersprit rører jeg aldri, heller ikke hjemmebrent. Ikke fordi det er ulovelig, men fordi det ofte smaker som lut! 4. Når du begynner å drikke sluttene av folks tomme ølbokser, er det på tide å gi seg :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: 1. - Drikker dere alkohol? Ja, av og til... Quote: 2. - Hvis ja; hvorfor, hvor mye og hvor ofte? Brisen? Grøftefyll?- Hvis nei; hvorfor ikke? Jeg drikker meg god og full et par ganger i halvåret. Quote: 3. - Hvis ja; hva drikker dere? Smuglersprit , sprit (blandet ut? i hva?), øl (hvilke merker?) eller kanskje ting som faktisk smaker godt? (Smirnoff Ice?)- Hvis nei; sitter du bare foran PC-en og drikker cola, eller har du faktisk et fullkomment liv uten alkohol? Øl, Hansa sine brune. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Er også litt nybegynner.. Har aldri vært sånn skikkelig full. Klarer ikke drikke øl, det smaker vondt, spør du meg. Folk sier man blir vant til det, så jeg får vel tvinge det ned :smile: Men ellers er det eple og pære cider, men man blir jo aldri full på det ... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 15:12, skrev Robkvi:Men ellers er det eple og pære cider, men man blir jo aldri full på det ... Da har du ikke drukket nok av det :wink: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Men ellers er det eple og pære cider, men man blir jo aldri full på det ... Da har du ikke drukket nok av det :wink: Hmm.. skal prøve litt mer da.. Det er jo 2.5% i disse, og i vanlig øl er det 2.25% ? Da skulle det jo egentlig være det samme vel? En annen ting er at jeg føler det er for 'jentete' og bare drikke cider.. Eller er det bare jeg som tenker det slik ? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det er samme alkoholprosent i cider og øl, nemlig 4,5%. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 15:19, skrev Robkvi:Hmm.. skal prøve litt mer da.. Det er jo 2.5% i disse, og i vanlig øl er det 2.25% ? Da skulle det jo egentlig være det samme vel? Øhh, nei. Pils er ~ 4,5% og rusbrus varierer fra 4,25% til 6% eller.no Men du må gå på polet og kjøpe rusbrus der, ikke kjøp skvipet de har på butikken. Quote: En annen ting er at jeg føler det er for 'jentete' og bare drikke cider.. Eller er det bare jeg som tenker det slik ? Neh, jeg gjør ikke det iallefall. Men jeg drikker sjelden cider. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 som en av forumets skap-bønder og som er fullblods nord-trønder må jeg bare si: karsk. Hva mer trenger man? (ved mangel kompanseres med øl, cider og whiskey) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. - Nei (har gjordt det tidligere) 2. - En kombinasjon av : Fyllesyke, forbilde, behov..... og at fulle folk sier og gjør mye dumt Alkohol har jo en relativt høy morro-faktor da, men det går veldig fort den andre veien også.... 3. - Fullkomment liv > Bortimot :smile: Coca Cola er fint... 4. tja...hvor skal jeg begynne ? Har vært på mange (og morsomme) fester......har ikke tid til å "filosofere" over dette nå...må vente til jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 15:25, skrev zuperMensch:Det er samme alkoholprosent i cider og øl, nemlig 4,5%. Og når ble det slik at mann bare fikk tak i øl med 4.5% ? Aldri..... Cider'n man får kjøpt i butikken har vel som regel en alkoholmengde på 2-2.5%, men få's sterkere. Øl i butikken er fra 0 - 4.75% tror jeg. Sterkere må du på polet for å få..... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. - Drikker dere alkohol? Nei 2. - Hvis ja; hvorfor, hvor mye og hvor ofte? Brisen? Grøftefyll? - Hvis nei; hvorfor ikke? Er avholdsmenneske. Drikker ikke, røyker ikke 3. - Hvis ja; hva drikker dere? Smuglersprit , sprit (blandet ut? i hva?), øl (hvilke merker?) eller kanskje ting som faktisk smaker godt? (Smirnoff Ice?) - Hvis nei; sitter du bare foran PC-en og drikker cola, eller har du faktisk et fullkomment liv uten alkohol? Hehe. Jeg har det faktisk ikke så verst. Drikker mest vann og farris [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-24 15:45 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Off Topic : ...nærmer meg 1000 innlegg...nå blir det snart jubileumsfest (boller og brus selvfølgelig ) [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-10-24 16:04 ] 1 Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Jep, men jeg er bare nybegynner.. 2. Jeg drikker fordi jeg kan slå meg mer løs. *tenker tilbake på en fest der jeg drakk julebrus.. det tok aldri av* Har bare vært ute noen få lørdager.. sist helg kom det vel inn 9 øl før vi stakk inn på et utested. Der svidde jeg av noen lapper, og **** så dyrt det er på utesteder da! Brisen? Ehh.. i hvert fall ikke grøftefyll. En smule ustø på beina, men har kontrollen hvis jeg vil. 3. Foreløpig..; sprit fra polet, blandet ut med battery, CB/Ringenes øl *host*, Cider, en rød sak og andre dyre alkoholholdige drikker.., Smirnoff Ice, noe vond vin.. ja, det er vel alt jeg har fått testet ut så langt.. Hehe. :smile: 4. Jeg har lenge vært avholdsmann. Nå går jeg derimot siste året på videregående og har lenge lurt på hvordan det er å drikke osv. Naboen går jo stadig og skryter av alle gangene han har tryna i asfalten og alle damene han har klint med.. Vel, så smakte jeg litt en lørdag, drakk mere neste og var veldig fornøyd. Hadde det ikke vært for alkoholen, så hadde jeg nok vært hjemme foran PC-en. Ellers må jeg innrømme at det er lenge siden jeg har danset på diskotek.. LOL. Ellers er planen å roe drikkinga litt foreløpig. Det går fort en del lapper på en lørdag! Ellers har jeg ikke til hensikt å drive med seriøs fyll. Har ingen ønsker om å våkne opp utenfor huset mitt uten å huske noenting. Når du må spør andre folk hva du gjorde sist kveld, da synes jeg det har blitt litt for mye. Vi får se, jeg anser meg selv som en rimelig jordnær og fornuftig person, men man vet jo aldri hva alkohol og russefeiring kan medføre. Vil til slutt legge til at jeg ikke røyker. Har ikke tenkt å begynne med det heller! Alkohol er ikke helseskadelig, er det vel? Nå snakker jeg selvsagt ikke om å drikke seg full hver kveld, men sånn et par helger av og til.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Ja. 2. Men veldig lite mengder. 3. For det meste øl og rødvin. 4. Veldig lite festing her i gården, Ble bare mindre og mindre med alderen. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Nja 2. Egentlig lite. 3. Sprit 4. Liker cola bedre rett og slett. Selv om jeg bare er 18 burde jeg kansje drikke mer, men gjør det rett og slett ikke for jeg ikke gidder. Kan kanskje ta meg et lite glass utblandet 96%, men jeg drikker ikke mye. Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 1. Shure... 2. Jeg drikker med måte...tror jeg da. Pøver å holde det slik at jeg husker alt som skjedde dagen etter :wink: JEg begynte faktisk å drikke dette året, så jeg har vel egentlig ikke så spess "bred" erfaring. 3. Det kommer helt ann på. Broderen spanderer av og til litt sprit på meg, men det går som oftest i pol-sprit og Cider. Cider og ei flaske smirrnov er faktisk meget godt. 4. Tja...hva skal man si? Jeg mener at man trenger drikking. Å komme seg bort fra verdagen av og til og ikke bare sitte hjemme og sløve. Drikk med måte og begynn ikke så tidlig å drikke. Sjangsen da er større for å bli avhengig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå