Nala Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hei! Får noen BIOS error meldinger med et nytt brukt hovedkort, hva må jeg gjøre? Kan jeg installere operativsystemet først? Det er et MSI K8T Neo2 kort. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Skal du ha inn en bios-oppdatering eller få systemet opp å gå i en førstegangs installasjon? Ta først ut strømkabelen og flytt cmos-jumper fra pin 1-2-->2-3-->1-2 (se manual). Start opp, åpne BIOS, sett riktig tid/ dato, se om du finner harddisken der inne og sett riktig boot sequence/ oppstarts rekkefølge. Mulig det står i menyen 'Advanced BIOS Features'. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hei! Får noen BIOS error meldinger med et nytt brukt hovedkort, hva må jeg gjøre? Kan jeg installere operativsystemet først? Det er et MSI K8T Neo2 kort. 6717892[/snapback] Hvilke meldinger får du? BIOS-settingene kan være tilpasset forrige bruker og ikke din maskin. Gå inn i BIOS og tilpass settingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå