Gå til innhold

Bibelen på SMS...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal denne reformen tas opp i statskirken da?

Nei, i de gode gamle dager forsto man at slikt skulle være på latin. Selv en hardbarket ateist må jo innrømme at en katolsk seremoni er stilfull. Prester som dilter rundt i kirka i olabukser og forkynner at Gud "rulr" blir liksom ikke det samme.

Quote:

Pater noster, qui es in coelis: sanctificetur nomen tuum: adveniat regnum tuum: fiat voluntas tua sicut in coelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie: et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem. Sed libera nos a malo. Amen.

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

LeD skrev (2002-10-24 23:40):

Pater noster, qui es in coelis: sanctificetur nomen tuum: adveniat regnum tuum: fiat voluntas tua sicut in coelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie: et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem. Sed libera nos a malo. Amen.

LeD

Går ut ifra at du ikke har ctrl-c/ctrl-v her..?? Tatt rett fra hodet, tipper jeg..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 08:52, skrev Jimmy Pop:

Går ut ifra at du ikke har ctrl-c/ctrl-v her..?? Tatt rett fra hodet, tipper jeg..

Dessverre. :smile: Men de norske versjonene av bønner og trosbekjennelser sitter fortsatt. (Jeg er jammen glad for at jeg fikk oppleve en offentlig skole hvor jeg ble tvunget til å pugge salmevers.)

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

LeD skrev (2002-10-25 10:41):

Men de norske versjonene av bønner og trosbekjennelser sitter fortsatt. (Jeg er jammen glad for at jeg fikk oppleve en offentlig skole hvor jeg ble tvunget til å pugge salmevers.)

LeD

Me too.. Det er en ting jeg har hatt bruk for. Flaks vi ikke lærte om utviklingslæren i stedet. Eller fysikk eller kjemi. Nei, lenge leve skole, stat og kirke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...