kimla Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg lurer på om det går ann for meg å ha vanlig stipend når jeg har fagbrev? Gikk GK Salg og Service, VK1 IKT-Driftsfag så 2 år med lærling, har nå tatt fagbrevet begynte så på Allmenn påbygging. Rådgiveren på skolen sa at jeg ikke kunne få vanlig stipend fordi jeg ikke har skolerett, men har av erfaringer lyst til å sjekke dette ut selv. Jeg fikk da søknadsblankett B som skal brukes for lån i min situasjon. På forsiden der står det: Tar du vanlig videregående opplæring, er du lærling med rett til vanlig videregående opplærg, eller tar du kurs for å få generell studiekompetanse direkte etter avsluttet videregående opplæring, skal du bruke søknadsblankett A. Er du usikker på hvilken binlankett du skal bruke, kan du spørre på skolen din. Jeg vet ikke helt om jeg faller under denne kategorien, står liksom ikke noe klart svar på lanekassen.no (som jeg har sett hvertfall). Noen som har noe erfaring med dette? Takker for alle svar Lenke til kommentar
kimla Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 ingen som har noe erfaring? Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 At du har fagbrev har vel egentlig ingenting og si. Men det er rett som rådgiveren din sier, du har ikke rett på skoleplass lengre. Dem forsvann når du var ferdig med lærlingtiden din. Så du har ihvertfall valgt rett skjema. Det jeg tror du kan gjøre er og søke om stipend på et skjema B. Tror du kan få Lån, og at noe blir omgjort til stipend. Prøv å ring lånekassen og snakk med dem(noe som er lettere sagt enn gjort) Eller send ein mail til dem, der du forklarer det du lurer på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå