Gå til innhold

brukbar til spill?

Khom

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny bærbar som kommer i morgen.

Det virker som det er mange her som har peiling på data, og jeg lurte på om den er funksjonell som spillPC(og generelt sett)?:

Prosessor:

Intel® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Microsoft® Operativsystem

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

Skjermoppløsning

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®

Minne

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Harddisk

80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

Optiske enheter

24x CDRW/8x DVD Combo Drive with Software

Hovedbatteri

Primært 9-celle 80 WHr batteri

Grafikkort

256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16 [inkludert i prisen]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du allerede kjøpt er det vel bare å prøve selv? Ellers kan du jo leke litt med å finne ut hva den scorer i 3DMark, og dessuten fintune skjermkortet litt i Notebook Hardware Control...

6718713[/snapback]

Og du synes det er rimelig å leke med Notebook Hardware Control med flunka ny pc?

Lenke til kommentar

Nå kan du vel egentlig bare justere volt samt vifter og lyden på spesiell hd`er med det programmet.. Eller, jo, du kan faktisk bruke det til å justere klokkefrekvensene på skjermkortet med og.. Men, du burde jo gått for et 7900GS/GTX om du har planer om å spille noe heftige greier, med planer om litt oppløsning, etter hva jeg har skjønt...

Så: Funksjonell, ja, spill: I mindre grad enn du tror :)

Lenke til kommentar
Har du allerede kjøpt er det vel bare å prøve selv? Ellers kan du jo leke litt med å finne ut hva den scorer i 3DMark, og dessuten fintune skjermkortet litt i Notebook Hardware Control...

6718713[/snapback]

Og du synes det er rimelig å leke med Notebook Hardware Control med flunka ny pc?

6718770[/snapback]

jepp, ser ingen baktanker med det. Undervolting av prosessor kan du kanskje være litt forsiktig med, men NHC er ikke i stand til å overklokke skjermkortet til døde.

Lenke til kommentar
jepp, ser ingen baktanker med det. Undervolting av prosessor kan du kanskje være litt forsiktig med, men NHC er ikke i stand til å overklokke skjermkortet til døde.

Ja vell... men han burde ikke satse på å overklokke likevell. Sa er det bedre å kjøpe en laptop med et bedre skjermkort.

Lenke til kommentar

Til begge dere siste: les første innlegg så ser dere at han allerede HAR kjøpt maskinen. Så da er det ikke snakk om hva han bør velge eller satse på. Jeg tipset om at han kan leke litt med litt klokkefrekvenser for å få litt mer ut av kortet han allerede HAR kjøpt.

Lenke til kommentar
Til begge dere siste: les første innlegg så ser dere at han allerede HAR kjøpt maskinen. Så da er det ikke snakk om hva han bør velge eller satse på. Jeg tipset om at han kan leke litt med litt klokkefrekvenser for å få litt mer ut av kortet han allerede HAR kjøpt.

6725518[/snapback]

Kort fortalt: om den skal brukes særlig til spill ville jeg benyttet angreretten og fått en ny med 7900GS-skjermkort istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...