Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tror partisjonstabellen har problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt Windows og Linux på forskjellige partisjoner på denne disken min. Nå skulle jeg fjerne Linuxpartisjonen og gjøre den om til NTFS.

Jeg gjorde som jeg alltid hadde gjort før da jeg skulle fjerne den.

Gikk i diskbehandling. Valgte slett volum. Dette var noe som gikk smertefritt for seg(FØR). Nå når jeg gjorde det fikk jeg feilmelding, og ble bedt om å kjøre diskbehandling igjen.

Jeg gjorde så det, da var den plutselig slettet, men nå ser jeg at jeg har 2003 gb ledig plass på disken. Jeg TROR partisjonstabellen har blitt rotet til.

(sist dette skjedde prøvde jeg å lage partisjon utav det... gikk fint helt til neste reboot hvor hele disken krasja og ingenting kunne bootes mere, da bar det seg innpå reperasjon). Jeg vil helst slippe det denne gangen, så lurte på om noen hadde noe trix som kunne hjlpe :)

Takk for svar på forhånd

(Disk: HITACHI_DK23FA-80).. og det er snakk om en laptop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil helst få rettet opp, og bruke windowsen normalt som vanlig. Jeg skulle bare fjerne Linux partisjonen(noe som har skjedd), og bruke den plassen som en ny NTFS partisjon.

Men etter den partisjonen ble fjernet, begynte disken å surre litt på tallene og jeg ser i diskbehandling at jeg har 2003 GB ledig.. det er tross alt en 70 GB harddisk i en laptop.

Det er 3 parttisjoner fra før av. De vil jeg helst beholde... den som jeg slettet var på 8 gb.. den viser 8 gb free. og det kom en til som viser 2003 gb free, sist jeg opprettet en partisjon på de ledige plassene jeg slettet, mens det var surr med tallene, tok disken kveld.

Jeg vil beholde de 3 partisjonene som de er, og fjerne/fixe feilen med at den viser noen tusen ledig med plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...