Gå til innhold

HW-Lan 06: Offisiell deltagerliste NM i overklokking

stoolman

Anbefalte innlegg

Her er listen over de som skal være med å kjempe om tittelen Norgesmester i overklokking 2006.

Det er sendt Pm til alle på listen, men det gjenstår fortsatt å se hvor mange som melder sin ankomst.

Deltagerne:

Nosto

Aspstein

Npvk_x

oysfaerg

Det Dvergiske Kaffebord

JimRamse

Fosco

Forman

LenniZ

MoPo

Alcoholiday

gmailrocks

Økonom

Endre

jon-t

Lordsmygen

Craven

Tbend

OldMan

ManagHead

Gratulerer til de heldige deltagerne! Dette er vel fortjent!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøss.

Skulle visst ha kjøpt meg en X6800 ES, SLI eller CF og en beholder LN2 så hadde jeg også fått vært med.

Mist 5 av de kommer nok neppe uansett.

Kjipt at man må være rik for å i det hele tatt kunne vinne noe for tiden.

6719492[/snapback]

Vel, det er ikke sant.

Ser forresten at du har skrevet navnet mitt feil.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Jøss.

Skulle visst ha kjøpt meg en X6800 ES, SLI eller CF og en beholder LN2 så hadde jeg også fått vært med.

Mist 5 av de kommer nok neppe uansett.

Kjipt at man må være rik for å i det hele tatt kunne vinne noe for tiden.

6719492[/snapback]

Vel, det er ikke sant.

Ser forresten at du har skrevet navnet mitt feil.

6719514[/snapback]

Er du sikker? :D

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Jøss Zerblat, du er jaggu bitter...

Er en 3800+ X2 dyr synes du? 1400 kroner koster den og gir meg like mye/mer ytelse enn en FX-62, 3GHz på luft.

6719507[/snapback]

Du skal være jævlig heldig med stepping for å slå en fx-62! :p En fx-62 burde i hvert fall klare 3ghz på enkel luft, og med en x2 3800+ må du opp i 3100-3200mhz for å få samme ytelse(på grunn av L2 cache). (jeg vet at du har/hadde en utrolig stepping...)

Men jeg lurer på hvordan utvelgingen har foregått... :hmm:

Lenke til kommentar
Er en 3800+ X2 dyr synes du? 1400 kroner koster den og gir meg like mye/mer ytelse enn en FX-62, 3GHz på luft.

6719507[/snapback]

Hahaha, ikke sant.

Men du kommer ikke langt uten hovedkort, gfx, kjøling, kraftig nok PSU mm. La oss si 6000,-, det er to måneders husleie. Ikke mye for deg kanskje. Og de aller fleste på den listen har en del dyrere hardware,d et vet du veldig godt. :)

Lenke til kommentar

6719507[/snapback]

Hahaha, ikke sant.

Men du kommer ikke langt uten hovedkort, gfx, kjøling, kraftig nok PSU mm. La oss si 6000,-, det er to måneders husleie. Ikke mye for deg kanskje. Og de aller fleste på den listen har en del dyrere hardware,d et vet du veldig godt. :)

6719841[/snapback]

Men, du trenger langt fra slikt utstyr for å overklokke!

Lenke til kommentar

6719507[/snapback]

Hahaha, ikke sant.

6719841[/snapback]

Det er heilt klart ikkje den som har den heftigste hardwaren som har fått invitasjon, bare se på meg, eg sitter med ein 3000+ av middels bra stepping og eit lussent 7800GT kort som på defoult vmem ikkje klarer 1160 på minnet engang!

Det hjelper heller ikkje med ein kjip NorthQ strømforsyning som bare leverer lusene 15a på 12v :!:

By the way gleder meg sinsykt til dette og føler meg litt liten her mellom alle disse store navna, får bare legge meg i hardtrening no :p

Er det avklart hvilken platform vi får å arbeide med ? Og ein ting til, får me lov til å tweak'e grafikkort bios foreksempel ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Hmm, ble litt overrasket over invitasjonen. Jeg har jo bare drevet på med et par S-754 Sempron64 og et 6800LE... Kan i hvertfall ikke si man må være rik for å kunne delta :)

Vurderte å dra dit siden jeg ikke fikk kommet på TG, men nå er jeg ganske sikker, kan ikke si nei til gratis HW-lan og tre dager ekstra ferie der jeg kan sitte og tenke på de som sitter på skolen og har norsk :)

Skal bli moro dette, tror kanskje ikke jeg har allverdens sjans mot de værste 1337ene her, men det blir spennende.

Lenke til kommentar

Det blir en Core 2 Duo plattform.

Her er det som det ligger an til å bli nå:

Hovedkort: MSI 975X PowerUp edition

CPU: Core 2 Duo E6700

Minne: Corsair 6400C3

Skjermkort: 7950GX2

Harddisk: Raptor

Strømforsyning: Silverstone 850W

Kjøler: Noctua NH U12 med en kraftig vifte på

Lenke til kommentar
Det blir en Core 2 Duo plattform.

Her er det som det ligger an til å bli nå:

Hovedkort: MSI 975X PowerUp edition

CPU: Core 2 Duo E6700

Minne: Corsair 6400C3

Skjermkort: 7950GX2

Harddisk: Raptor

Strømforsyning: Silverstone 850W

Kjøler: Noctua NH U12 med en kraftig vifte på

6720290[/snapback]

MSI kortet kan jo bli en utfordring :hmm:

Lenke til kommentar

Xtremesystems er jo en ressurs.. også VR-zone og litt nærmere, techsweden.org samt nordichardware.

Det er ikke vanskelig å finne info og instillinger til disse kortene.

Vi oppfordrer folk til å søke informasjon, både i forkant og under konkurransen..

Informasjonssøk er en viktig del av overklokking på et høyt nivå.. det er ikke alltid nødvendig å finne opp hjulet to ganger...

MSI kortet går for å være et av de raskeste 975X kortene på markedet, og det klokker minst like godt som Asus kortet.. så jeg tror ikke det er noe å være bekymret for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...