Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg har lyst på 2 seter cab.

EvilDick

Anbefalte innlegg

Hvem har den kuleste 2 seter cab.'en ?

Den må være rundt 2000mod. og helst koste under 250.000,-

Ønskeliste i rekkefølge: (Tror det blir 1, eller 2)

1. Mercedes SLK 230 Kompressor

2. Lotus Elise

3. Audi TT

Opel Speedster

Honda S2000

BMW Z3

Toyota MR2

Noen som har noen andre forslag? + eller -

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lotus Elise = pur kjøreglede uten spesielt tanke på komfort eller praktiske innretninger.

Toyta MR2 = morsom å kjøre men fortsatt praktisk og pålitelig.

BMW Z3 = mye av det samme som MR2.

Mercedes SLK 230 = Satser mer på luksus og komfort enn kjøreglede dog den er moro å kjøre men kanskje ikke så rå som de 3 andre.

Lenke til kommentar

Opel Speedster er cool. Teknisk sett er det en Lotus Elise, men i motsetning til Elisen kan man få service på Opelen overalt (der det er en Opel-forhandler). Det er litt bedre plass i Opelen og selv om den er bittelitt tyngre, så går den like godt, også på bane. En annen fordel med Opelen er at det trekker mindre i sittebrønnen enn på Elise når man kjører åpent.

Dessuten ser jo Opel Speedster ganske cool ut.

opel_speedster_turbo_3b.jpg

En annen bil fra denne perioden er Renault Sport Spider. Med samme motor som i Clio V6 er det en morsom bil. Men man skal nok være litt sær for å kunne leve med den, for Renaulten ble ikke levert med tak. Regner det så blir du våt. Punktum. Men tøff er den.

spider.jpg

Lenke til kommentar
Hvem har den kuleste 2 seter cab.'en ?

Den må være rundt 2000mod. og helst koste under 250.000,-

Ønskeliste i rekkefølge:

1. Lotus Elise

2. Opel Speedster

3. Mercedes SLK 230

4. Honda S2000

5. BMW Z3

6. Toyota MR2

Noen som har noen andre forslag? + eller -

Kjøpte selv en 2 seter cab i sommer. Testa litt forskjellig, bl.a MG-F, som er ganske tøff. Men manuel soft-top var ikke noe for meg. MX-5 (2004-modell) var altfor trang. Sikkert fin hvis man er pingle :D , men for litt mer korpulente mennesker holder det ikke. Litt det samme med Honda S2000, selv om den er en tanke romsligere enn MX5. Testa også en MR2, i ca 10 min. Det holdt for min del.

Men Lotus Elise er et glimrende valg....ihvertfall hvis du vil ha en lekebil. Utrolig morsom å kjøre. Hadde jeg hatt råd til å ha 2 biler, så hadde jeg seriøst vurdert den. Elise'en er vel ikke akkurat noen vinterbil. Z4 var også ønskelig, men da med 6 sylindre, og da ble det fort dyrt med forsikring.

Så valget mitt falt på en 2001-modell SLK 200 kompressor, svart, med rødt/svart interiør. Knallbil å kjøre. Stiv nok til at den trives på svingete landeveier, og komfort i massevis. Den sluker mye bensin om sommern, når man kjører "toppløst", men det er det verdt :D

Mitt tips.....prøv alle de du har listet opp, pluss kanskje et par til; MG-F, MX5, og velg den du liker best.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...