RBW Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Abit satser friskt på Intels Core 2 Duo prosessorer. Med AW9D-serien ønsker de seg tilbake på tronen. Les mer Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har sykt lyst på det kortet... Abit lager konge kort... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Alt for lite info om det enda.... må vente til noen av de store hardware sidene får tak i et eksempel og tester det, eller evt. en av de drevne guruene på xtremesystems, så får vi se hva FBS den takler, og hvilke inntillingsmuligheter vi har i BIOS. Men jeg like ihvertfall fargedesignet da. Endelig et hovedkort som ikke ser ut som det ble designet av homepatruljen -Stigma Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvilket chipset er dette? Synes artikkelen er ganske slurvete... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvilket chipset er dette? Synes artikkelen er ganske slurvete... 6717060[/snapback] AW9D-serien offisiellTo 975X-kort fra Abit Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ser man det... Jeg må bare ha koplet ut overskriften rett og sett Lenke til kommentar
jaco Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Kortet ser ok ut, men var ikke helt fornøyd med fargene på minneslottene hehe. Kresen når det gjelder farger osv. Selv om fargene ikke spiller en dritt rolle. men, håper det kommer noen tester Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Internt hos Abit skal man ha klart å oppnå en FSB på 470 MHz. Dette var jo ganske så pene resultater. Pris, kvalitet og andre ting gjenstår å se Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Nå som det har kommet en del hovedkort mangler vi bare at de spennende modellene kommer på lager... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Tja er vel ikke nye hovedkort med 975X chipset vi venter på, men kort med ATI sitt RD600 chipset. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Både pent og fristende hovedkort helt jeg såg at det bare var en (1) PCI slot. Da ble det plutselig uinteresant. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Jeg opplevde akkurat det samme, perpyro. Kortet så bra ut på alle områder, men så hadde det selvfølgelig bare en PCI-port. Jeg liker ikke denne trenden med at PCI-portene blir færre og færre. Endret 21. august 2006 av miCro Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Internt hos Abit skal man ha klart å oppnå en FSB på 470 MHz. Dette var jo ganske så pene resultater. Pris, kvalitet og andre ting gjenstår å se 6717593[/snapback] Jeg har litt blandet erfaring med Abit og kvalitet, tror aldri jeg har hatt ett Abit kort hvor _absolutt_ alle funksjonene har vært brukandes eller at jeg har slitt med drivere til minst en integrert enhet. Det siste Abit HK'et jeg hadde var for AMD, det var mildt sagt håpløst, etter det har jeg holdt meg unna Abit. Har hatt flere Asus HK etter det og aldri hatt samme type problemer. En ting skal Abit ha; alle Abit kortene jeg har hatt har vært utrolig gode OC kort. Husker blant annet slot 1 kortet jeg hadde, mens alle andre måtte bruke teiptrikset for å overklokke, så kunne jeg rive bort teipene da jeg kjøpte Abit kortet og klokke CPUen enda mer Endret 21. august 2006 av kindings Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg opplevde akkurat det samme, perpyro. Kortet så bra ut på alle områder, men så hadde det selvfølgelig bare en PCI-port. Jeg liker ikke denne trenden med at PCI-portene blir færre og færre. 6718513[/snapback] PCI-E 1x skal jo ta over for PCI på sikt, så det er ikke særlig rart at det blir mindre og mindre av PCI. På samme måte som at AGP-skjermkortene blir færre og færre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg vil si at Abit tok en nosedive når de begynte med de nye nGuru biosene sine. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg opplevde akkurat det samme, perpyro. Kortet så bra ut på alle områder, men så hadde det selvfølgelig bare en PCI-port. Jeg liker ikke denne trenden med at PCI-portene blir færre og færre. 6718513[/snapback] PCI-E 1x skal jo ta over for PCI på sikt, så det er ikke særlig rart at det blir mindre og mindre av PCI. På samme måte som at AGP-skjermkortene blir færre og færre. 6718952[/snapback] Joa, men isåfall ligger de vel litt langt foran utviklingen. Det er fortsatt mange som er fornøyd med sitt gamle lydkort, tv-kort eller trådløse nettverkskort. Derfor er det jo litt surt å ikke kunne bruke disse når man oppgraderer pcen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Kanskje det lanseres intern PCI-E PCI kontrollerkort med mange PCI spor for spesielt intereserte slik det finnes PCI paralell/seriell kontroller. Endret 21. august 2006 av perpyro Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har litt blandet erfaring med Abit og kvalitet, tror aldri jeg har hatt ett Abit kort hvor _absolutt_ alle funksjonene har vært brukandes eller at jeg har slitt med drivere til minst en integrert enhet. Det siste Abit HK'et jeg hadde var for AMD, det var mildt sagt håpløst, etter det har jeg holdt meg unna Abit. Har hatt flere Asus HK etter det og aldri hatt samme type problemer. En ting skal Abit ha; alle Abit kortene jeg har hatt har vært utrolig gode OC kort. Husker blant annet slot 1 kortet jeg hadde, mens alle andre måtte bruke teiptrikset for å overklokke, så kunne jeg rive bort teipene da jeg kjøpte Abit kortet og klokke CPUen enda mer 6718547[/snapback] Jeg vet at Abit har hat problemer noen hovedkort for noen år siden, men de nyeste har blitt enormt mye bedre. Tror ikke du vil angre hvis du kjøper et nytt Abit kort i dag. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har litt blandet erfaring med Abit og kvalitet, tror aldri jeg har hatt ett Abit kort hvor _absolutt_ alle funksjonene har vært brukandes eller at jeg har slitt med drivere til minst en integrert enhet. Det siste Abit HK'et jeg hadde var for AMD, det var mildt sagt håpløst, etter det har jeg holdt meg unna Abit. Har hatt flere Asus HK etter det og aldri hatt samme type problemer. En ting skal Abit ha; alle Abit kortene jeg har hatt har vært utrolig gode OC kort. Husker blant annet slot 1 kortet jeg hadde, mens alle andre måtte bruke teiptrikset for å overklokke, så kunne jeg rive bort teipene da jeg kjøpte Abit kortet og klokke CPUen enda mer 6718547[/snapback] Jeg vet at Abit har hat problemer noen hovedkort for noen år siden, men de nyeste har blitt enormt mye bedre. Tror ikke du vil angre hvis du kjøper et nytt Abit kort i dag. 6719559[/snapback] Ganske enig der. Sitter nå med ett Abit AW8-Max, fungerer kjempe bra Jeg liker heller ikke at det blir mindre PCI slotter, men det får man bare leve med. Tenker jeg skal ha ett slikt ett Liker fargene kjempe godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå