Gå til innhold

Swing the Wiimote to control Link's sword

Straffa

Anbefalte innlegg

Mens sony annonserte i dag den nye pink gay-playstation så har nintendo kommet med dette her i dag:

August 21, 2006 - Nintendo has made some major changes to the control scheme for the Wii version of Zelda: Twilight Princess. Speaking to Japan's monthly Nintendo Dream publication, producer Shigeru Miyamoto revealed that the game will now allow players to swing the controller for sword slashes.

At E3, players used the B button to swing Link's sword, with Nintendo explaining at the time that players would likely get tired having to actually swing the controller. "Upon actually playing it, it's more interesting this way," said Miyamoto to Nintendo Dream about the new control scheme.

Going along with this change, Nintendo has made modifications to the game's bow and arrow controls. In the E3 version, players aimed with the Wiimote, then actually shot out arrows using the D-pad. With the B button now free, Nintendo has moved the action to the B button. Miyamoto felt that that shooting the arrow with the D-pad was too difficult, and the B button allows for quicker and easier shooting.

It's unclear if the game will require the new control scheme or if players will be able to chose between different methods of control.

Nintendo Dream closed off by asking Miyamoto to name the version of Zelda he personally prefers. The master game maker said that he'd play the Wii version, but added that both versions will be fun.

"I can't talk about it yet, but this Zelda has a lot to it," said Miyamoto. "What you played at E3 was just the tip of the nail." Regarding Nintendo's statement at E3 that Twilight Princess would be the best Zelda in history, he said, "Yes. It's coming along quite nicely."

With Twilight Princess due out at launch, GameCube and Wii owners will get to fully explore the potentially greatest Zelda game ever in just a few months

Link

Herlig! :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miyamoto Interview concerning remakes of games using Wii controls

Nindori: 10 years of Famicom and Super Famicom. 10 years of N64 and GC. And now another ten years is starting with Wii?

Miyamoto: Yes, we're starting from here.

N: Looking at the titles you've announced so far, it already seems like you'll be releasing games at a faster pace than the N64 and GC.

M: That's because the machine is based on GC. Dev tools are of course being upgraded, but GC code will basically run as is. Because of that, I'm also thinking I can remake some of my GC games for Wii, making use of the Wiimote.

N: So you think games will experience a rebirth thanks to the Wiimote...

M: Yes. Of course you can wander into a second hand shop and buy a lot of these games still, so I don't think we can release these Wiimakes at full price. Since a lot of the development cost has already been accounted for, we'll be able to release these at a much more affordable price. And if others also take advantage of this and release Wiimakes, there's a high possibility of a lot of software from third parties also.

N: So, there's a possibility of Nintendo doing this?

M: Yes, I strongly believe there is. For this reason, the next Zelda will be released for both Wii and GC simultaneously. It's quite an interesting experiment.

N: Ah, I see.

M: Also, when we were working on it, some of the staff were saying "Since the Wii has more power than the GC, let's polish the graphics up a bit too", but Zelda's fans aren't expecting polish, they're expecting a fun and exciting game, so I said it is better if we make it fun both on Wii and GC. And recently it's been established that "Wii is not a machine that tries to deliver next-gen graphics". Of course, since there are still games that demand high quality graphics, there will be separate paths of development depending on the software.

Lenke til kommentar
Dette hørtes kjempegøy ut, vi får se...

6719154[/snapback]

Star Wars blir det ultimate fektespillet på Wii, så det må komme!

Heftig... :dribble:

Men Zelda blir nok bedre enn SW i sin fulle helhet.

Og godt at "The Father of Gaming" Mr. Miyamoto innser at man må svinge Wii-mote for å svinge sverdet.

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på! Å kunne detaljestyre sverdet til Link! Tenk bare hvor man kan slakte ned ekle monstre med "the Master Sword"! Spillet vil bi så mye deiligere med denne funksjonen. og jeg tror ikke det blir så slitsomt som mange blant annet på gamespot.copm skal ha det til. Dette er et adventure spill hvor det er langt mellom hver fiende. Utforskingen er halve poenget her!

Lenke til kommentar
Kanskje jeg må kjøpe GC versionen til lillebroren min så han holder seg unna Wiien min  :p

Hvor finner jeg den juksesluken forresten? Har spillt gjennom spillet nesten 2 ganger (den forbaska lillebroren min greide å slette saven min  :cry: ) uten å finne den.

6720299[/snapback]

Du finner den et sted rundt vanndammen. Jeg lurer på om ikke den ligger der det går en elv ut av "veggen" i damområdet og ut i vannet. Er en liten elv der med noen steiner og planter. Mener å huske det var der ejg fant den. Men vertfall finner du sluken der inne. Eneste problemet er at oppsynsmannen til fiskedammen ikke godtar fisk fisket med juksesluk til rekord-akvariumet.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg må kjøpe GC versionen til lillebroren min så han holder seg unna Wiien min  :p

Hvor finner jeg den juksesluken forresten? Har spillt gjennom spillet nesten 2 ganger (den forbaska lillebroren min greide å slette saven min  :cry: ) uten å finne den.

6720299[/snapback]

Du finner den et sted rundt vanndammen. Jeg lurer på om ikke den ligger der det går en elv ut av "veggen" i damområdet og ut i vannet. Er en liten elv der med noen steiner og planter. Mener å huske det var der ejg fant den. Men vertfall finner du sluken der inne. Eneste problemet er at oppsynsmannen til fiskedammen ikke godtar fisk fisket med juksesluk til rekord-akvariumet.

6720349[/snapback]

Du kan også gå rundt i gresset som er rundt veggen på den plassen. Det er en mulighet for at den ligger der og. Da kan du prøve å fange Hyrule Loach! :thumbup:

Dessuten, er dette en superduper fantastisk heftig nyhet. Elsk. Men Link er da venstrehendt, da må jeg bruke venstrehånden for sverdet :cry: (jadda, sytesyte. Lefties blir nok ganske provosert av kommentaren min)

Lenke til kommentar

Var i Singapore for et års tid siden. Der var jeg inne i en spillehall hvor de hadde et drittøft ninja arcade spill. Man stod foran automaten med et kort ninjasverd i hånda. Ved å svinge det fram og tilbake eller over hodet gjorde katakteren på skjermen det samme. Det var en "veltebøyle" rundt der man stod foran konsollen slik at folk rundt ikke skulle komme til skade.

Blei skikkelig iverig da jeg spilte og veide rundt meg med sverdet. Det var dritgøy og arma fikk skikkelig kjørt seg.

Det var også en fotpedal man kunne trykke på for å charge forover. Spillet var i stil med House Of The Dead serien men med sverd i stedet for pistol.

Kan hende Wii kontrolleren blir litt puslete å holde i, i forhold til skjeftet på et sverd. På den andre siden så kan det jo hende det kommer 3. parts tilleggsutstyr til Wii som et skikkelig Ninjasverd!

Lenke til kommentar

Jeg husker hvor mye morro jeg hadde med fiskestangen til Dreamcast så jeg ser fram imot Wii kontrollen med spenning. Er litt skeptisk til å stå å vifte med den i lange perioder, men det er sikkert ikke noe problem. En ting er sikkert: jeg skal dra for gardinene når jeg skal spille Wii...

Lenke til kommentar
Jeg husker hvor mye morro jeg hadde med fiskestangen til Dreamcast så jeg ser fram imot Wii kontrollen med spenning. Er litt skeptisk til å stå å vifte med den i lange perioder, men det er sikkert ikke noe problem. En ting er sikkert: jeg skal dra for gardinene når jeg skal spille Wii...

6727018[/snapback]

Du trenger ikke veive hendene i store bevegelser. Kontrollen merke små bevegelser, så du kan sitte i sofaen som med en vanlig kontroller. Det er opp til deg hvordan du vil spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...