Gå til innhold

Amatør-redigering. Trenger hjelp...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal redigere en film for første gang i mitt liv...

 

Sitter med 1 stk kamera, og 2 DV-filmer.

Begge disse filmene er av et bryllup.

 

Målet mitt er dermed å sette sammen disse på beste måte (Håper på å f.eks. kunne ha to kameravinkler av samme filming osv.)

 

Hvilket program skal jeg bruke?

 

Har tittet på Windows Movie Maker. Der blir begge videoene (Begge ligger på harddisken nå) splittet opp i mange små-klipp. Dette syntes jeg var meget kjekkt, og det ble da kjempelett og sette sammen. Dessverre finnes det nesten ingen effekter eller andre muligheter i dette programmet...

 

Har også tittet på Ulead Videostudo 5. Dette ser ut som passer meg litt bedre, med mulighet for diverse effekter. Men jeg sliter med å dele opp de (kjempe) store videofilene i mindre, slik at det blir mulig og sette de samme/legge på noe effekter...

 

Jeg har også tittet på Adobe Premiere. Det virker som om dette programmet kanskje blir litt "overkill" til mitt prosjekt...

 

Noen som ar noen meninger/tips til hvordan jeg skal gjøre dette ?

 

Alle svar mottas med stooor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Pinnacle som lager det, ikke sant?

Skal ta en titt.

 

Ja, jeg trenger ikke noe kompliserte greier. Bare jeg kan på en måte få redigert disse to filmene til en (og få valgt den beste vinkelen/beste opptaket), og samtidig få lagt til litt tekst og noen enkle effekter...

 

Det beste hadde vært om jeg kunne ha sett de to filmene i hvert sitt vindu og dratt klippene ned til et tredje/tidslinjen...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-24 13:59, skrev Guybrush:

Det er Pinnacle som lager det, ikke sant?

Skal ta en titt.


Ja, jeg trenger ikke noe kompliserte greier. Bare jeg kan på en måte få redigert disse to filmene til en (og få valgt den beste vinkelen/beste opptaket), og samtidig få lagt til litt tekst og noen enkle effekter...


Det beste hadde vært om jeg kunne ha sett de to filmene i hvert sitt vindu og dratt klippene ned til et tredje/tidslinjen...



 

Ja, det er Pinnacle.

 

Om du skal kjøre flere sources på en gang burde du kanskje gå for litt mer avansert siden det ikke alltid er så mye du kan få gjort med "billigpakkene" Skal du virkelig i framtiden holde på med DV redigering er det smart å sette seg inn i Avid Xpress, 3d studio max, maya, lightwave, Adobe Photoshop, Premiere og After Effects. Det er kanskje litt over ditt nivå :razz: men etter mange år med dv redigering har jeg funnet ut jeg ikke kunne leve uten noen av de overnevnte programmene. (og ja - det er veldig dyrt med de programmene, men en må invistrere for en ivhugga hobby)

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...