Giddion Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Hei jeg tenkte det var på tide noe laget noen programmerings guider om noe annen en PHP så jeg har starta på en guide og den er ca 50-70% ferdig. så jeg bare lurte på om noen har noen tilbakemeldinger på det jeg har gjort hittil. Og ja jeg vet html layouten og koden er helt rar så se bort fra det. Se også bort fra skrivefeil. Takker for alle svar. EDIT: trykk leif Nytt utlegg. Mus_og_tastatur_klasse_for_win32_v0.5.htm Endret 24. august 2006 av Giddion Lenke til kommentar
einaros Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvordan er CSingleton definert? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har vurdert å fjerne Singelton siden den egentlig bare bidrar til å komplisere ting, men her er den Singelton.h #pragma once template <typename T> class Singelton { public: static T* GetObj(void) { return m_pObj; }; static void SetObj(T* pObj) { m_pObj = pObj; }; static T* m_pObj; }; template <class T> T* Singelton<T>::m_pObj; Lenke til kommentar
einaros Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Forsåvidt greit at klassa er singleton, men da bør du ta høyde for konsekvensen. Siden samme data er tilgjengelig for flere tråder, må du gjøre nødvendig tilgangslåsing under viktige operasjoner, gjennom f.eks. å deklarere m_pObj som volatile. Jeg leste bare til halvveis i klassedefinisjonen, men et par småting du kan vurdere er i hvertfall hva som bør deklareres const, hva som ikke bør det, og om du skal tilby noen form for exception safety Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har kikket gjennom koden og som einaros sa så var noen conster/ikke conster som vurderes på nytt, det skal bli rettet til neste utlegg. Jeg har i utgangspunktet tenkt å fokusere på hvordan man kan lage en input klasse uten å fokusere for mye på "vanlige" feil og exception safety, men det er godt mulig det er feil vei å gå så jeg vil prøve å fokusere mer på det i neste utlegg. Når det gjelder Singeltonen så velger jeg å fjerne den siden den introduserer elementer som jeg ikke har planer om å forklare (se einaros sin post over) og er langt fra kritisk. Ja men det var bra, konstruktiv kritikk er det jeg er ute etter. Jeg håper å bli ferdig med neste utlegg til torsdagen som forhåpentligvis vil være komplett (fra min side) og hvis jeg får tid en enklel testapp med exe og source. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Da ble jeg litt forsinket og ikke helt ferdig ca 90-95% Jeg mangler den siste kikken (skrive feil, layout feil) Eksempel kode. Mer Unicode testing av koden Mer robust kode og behandling sjekking for/av feil. Jeg håper dere har noen gode tips å komme med. Jeg regner med å bli helt ferdig i løpet av helgen. Hvis noen har tid hadde det vært virkelig fint om noen hadde tid til å se over CInput::TextMode siden den har masse c-string manipulasjon og feil kan fort oppstå. EDIT: Dokumente ligger i første post Endret 24. august 2006 av Giddion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå