Instigator Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Står ip-addressen skrevet noe sted i klartekst i win2k? Sånn at man kan se ip adressen til maskinen uten å kjøre operativsystemet? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Koblet til hva? Har maskinen fått tildelt eller er satt opp med en statisk IP, er det ikke noe problem (men jeg vet ikke om den ligger i klartekst i en fil). IPen finner du i registeret. Lang regnøkkel Dynamisk tildelt IP, derimot, er nok litt verre. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Da ser du ip-en for den maskinen du har startet os'et fra... Men jeg trenger å vite ip-en til et os som ikke er bootet opp. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Ehhh... Dersom OS'et ikke er bootet opp, har den ingen IP addresse. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Med mindre det er en statisk tildelt IP. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 16:40, skrev LarsC:Med mindre det er en statisk tildelt IP. Sett fra nettverket, er den IP'en ikke opptatt. Dersom du forsøker å pinge den, vil du ikke få svar. Dette er for meg det samme som om PC'en ikke eksisterer på nettet eller ikke har en IP, selv om PC'en har tildelt en IP når OSet eller TCP/IP protokollen er lasta. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 En pc som ikke er på er jo ikke koblet på netverket (fysisk ja, men i realiteten nei), og hvis en pce ikke er på netverket så har den ingen IP Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Greit at ip'en ikke er assigned, men når man setter statisk ip, blir det selvfølgelig lagret et sted, men kan man se det, f.eks. i en fil, selv om os'et ikke er bootet opp? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 18:56, skrev Instigator:Greit at ip'en ikke er assigned, men når man setter statisk ip, blir det selvfølgelig lagret et sted, men kan man se det, f.eks. i en fil, selv om os'et ikke er bootet opp? (jeg gjetter) registry? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 18:56, skrev Instigator:Greit at ip'en ikke er assigned, men når man setter statisk ip, blir det selvfølgelig lagret et sted, men kan man se det, f.eks. i en fil, selv om os'et ikke er bootet opp? Hvordan skal du se en fil uten et OS? :???: Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 19:25, skrev sumptrollet: Quote: Den 2002-10-26 18:56, skrev Instigator: Greit at ip'en ikke er assigned, men når man setter statisk ip, blir det selvfølgelig lagret et sted, men kan man se det, f.eks. i en fil, selv om os'et ikke er bootet opp? (jeg gjetter) registry? Det trodde jeg og, at jeg kunne se registeret på det andre os'et, men det går ikke. Uansett fra hvor jeg kjører regedit, så ser jeg kun registeret fra os'et som er bootet opp... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Men, en IP som ligger i registeret er korrekt kun hvis den er statisk (hvis det er en dynamisk tildelt IP, kan du uansett ikke stole på at det er den rette IPen etter boot), og er den statisk trenger du kun å lete den opp en gang. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 alle nettverkskort har en fysisk adresse...hvis d hjelper med noe..noe a la 44-dsf-sfsf-5-x-sdss osv... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Helt klart at IP blir lagret i registry: Windowssystem32configsystem. Men dette er en binærfil, så det er ikke klartekst. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 lag en bat-fil som kjøres ved logon. innhold: ipconfig > c:ipadresse.txt Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Det er en mulighet... Men når os'et har krasjet, så er det ikke så lett å boote det opp:-) Til hårek: Hvordan får du sett registery til en maskin som ikke er bootet opp? Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hva skal du egentlig med IP addressen til et OS som ikke er bootet opp? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 22:58, skrev ueland85:alle nettverkskort har en fysisk adresse...hvis d hjelper med noe..noe a la 44-dsf-sfsf-5-x-sdss osv... Men det er MAC, ikke IP. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 15:36, skrev Instigator:Det er en mulighet... Men når os'et har krasjet, så er det ikke så lett å boote det opp:-)Til hårek: Hvordan får du sett registery til en maskin som ikke er bootet opp? Ehhh...hvis du vil laste inn registry til en steindau maskin, så må ihvertfall få tilgang til disken da (ta disk i en annen maskin). Eller boot til DOS, *nix eller noe sånt og kopiere filen over. Ellers så er jo network boot disk kjekke saker da...:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå