Gå til innhold

Uro - Hva syns du?

Plomma2

Anbefalte innlegg

Men akkurat kinoperioden synes jeg den kun burde gå på kino,

Her er jeg helt enig. Men i dette tilfellet var det distributøren og VG som dumma seg ut. Å slippe noe ut på nett til nøyaktig 500 stykker er jo toppen av dumhet - man må jo skjønne at minst én av disse vil kopiere den videre.

(se forøvrig mitt innlegg på forrige side om at det er umulig å kopibeskytte filmer)

særlig leit er det om det virkelig rammer norske filmer, tross alt er det mindre marked for norske filmer og de har ikke samme profit som hollywood-filmer. Om 10% av de som normalt ville sett en film på kino laster den ned så kan det i enkelte tilfeller være ødeleggende for norsk film på sikt.

6745229[/snapback]

Det er helt klart risikabelt å lage film, ingen tvil om det. Men noen forskjeller er det mellom oss og USA. Vi har heldigvis ikke skuespillere som krever honorar i hundremillioner-klassen. I tillegg er staten inne og støtter mye filmproduksjon - sånn sett har jeg faktisk betalt en del for filmene allerede før jeg går på kino via skatteseddelen.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utdragg fra dagbladets nettmøte:

Dels enig med deg...

Er enig med deg at det er skader filmindustrien at folk laster ned film ulovelig fra nettet. Måten å få bukt med dette på tror jeg ikke er å drive heksejakt på privatpersoner, men det er jo en helt annen diskusjon...

Når det gjelder musikk, er jeg helt uenig! Det er kun de store kommersielle aktørene, som satser på listepop med levetid på en måned, som taper penger på at folk laster ned. Mindre band og band med særpreg tjener penger på dette, da folk får øyene opp for skikkelig musikk og det store mangfoldet ved å laste ned forskjellig type musikk!

Innsendt av: Eirik B

Jeg kommer ikke til å forfølge de som har lastet ned filmen - bare så det er klart. men jeg kommer til å gå etter de som har den lagt ut tilgjengelig for andre.

asle

Bare å ta det med ro :)

Endret av zigg_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hadde han regissøren bare hatt et fnugg av peiling på hvor mye han kommer til å tape på dette, så hadde nok pipen hatt en annen lyd.

6727041[/snapback]

Oooog, det har du?

6745597[/snapback]

Enhver person med evnen til å fatte logikk vil skjønne at en film som Uro, som har fått så mye oppmerksomhet, vil tape enorme summer på å havne på nett før premieren. Dette gjelder spesielt hvis det er en middelmådig film for da vil den allerede ha dårlig omdømme før folk får anledning til å gjøre opp en mening selv.

Lenke til kommentar
Hadde han regissøren bare hatt et fnugg av peiling på hvor mye han kommer til å tape på dette, så hadde nok pipen hatt en annen lyd.

6727041[/snapback]

Oooog, det har du?

6745597[/snapback]

Enhver person med evnen til å fatte logikk vil skjønne at en film som Uro, som har fått så mye oppmerksomhet, vil tape enorme summer på å havne på nett før premieren. Dette gjelder spesielt hvis det er en middelmådig film for da vil den allerede ha dårlig omdømme før folk får anledning til å gjøre opp en mening selv.

6746054[/snapback]

Jeg tror ikke purunge forumhorer som oss selv har noe som helst grunnlag til å uttale oss skråsikkert. Jeg hadde ikke engang hørt om filmen før jeg ble dratt med på den igår på kino, ei heller at den var "ute på nett". Med mindre du har noe skikkelig å vifte med, og ikke utelukkende brautende uttalelser, stoler jeg heller på at piratvirksomhet ikke bare er svart/hvitt-tyveri og i seg selv litt mer dynamisk sammen med mediedekkinga av filmen og piratvirksomheten rundt filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tror ikke purunge forumhorer som oss selv har noe som helst grunnlag til å uttale oss skråsikkert. Jeg hadde ikke engang hørt om filmen før jeg ble dratt med på den igår på kino, ei heller at den var "ute på nett". Med mindre du har noe skikkelig å vifte med, og ikke utelukkende brautende uttalelser, stoler jeg heller på at piratvirksomhet ikke bare er svart/hvitt-tyveri og i seg selv litt mer dynamisk sammen med mediedekkinga av filmen og piratvirksomheten rundt filmen.

6746129[/snapback]

Det er jo slike "forumhorer" som oss som vet hva det går i. Vi er helt klart en del av målgruppen til filmen og garantert de verste i landet på nedlasting. Jeg kan si med sikkerhet at hvis jeg hadde lastet ned denne filmen, så hadde jeg aldri sett den på kino. Det gjelder forøvrig alle filmer, med kanskje 1 eller 2 unntak. Om jeg hadde kjøpt DVDen er en annen sak, men nå siktet jeg hovedsakling til kinoinntektene. Jeg har aldri sagt at det er tyveri, jeg bare stusset litt over den naive uttalelsen til produsenten (og din også forøvrig).

Lenke til kommentar
Det er jo slike "forumhorer" som oss som vet hva det går i. Vi er helt klart en del av målgruppen til filmen og garantert de verste i landet på nedlasting. Jeg kan si med sikkerhet at hvis jeg hadde lastet ned denne filmen, så hadde jeg aldri sett den på kino. Det gjelder forøvrig alle filmer, med kanskje 1 eller 2 unntak. Om jeg hadde kjøpt DVDen er en annen sak, men nå siktet jeg hovedsakling til kinoinntektene. Jeg har aldri sagt at det er tyveri, jeg bare stusset litt over den naive uttalelsen til produsenten (og din også forøvrig).

6746147[/snapback]

Den unge generasjonen er helt klart mest ivrig på ulovlig nedlasting, men det er også vi som går mest på kino, kjøper DVDer, musikk-CDer osv.

Faren min har riktignok aldri "piratkopiert" en film, men han går kanskje på kino én gang i året. Jeg kopierer en del, men har til tider gått på kino så ofte som én gang i uka (men det er en del variasjon her) :)

Lenke til kommentar

Filmen var kort sagt helt grei. Den ga meg ikke gåsehud, men kjedet meg ei heller.

Synes ingen av skuespillerene overbeviste, noe de egentlig burde gjort om de skulle levd opp til navnet men ingen skuffet heller. Likte best han skalla invanderen som var med i Izzat tror jeg, er usikker på hva han heter,

Storyen var ikke spesielt god, synes den ble litt dum da jeg har store problemer med å skjønne sammenhengen, hadde heller likt å få et innblikk i hvordan politiet i Uropatruljen jobbet og ikke at en ung politimann falt inn i det dårlige miljøet

Fra mitt ståsted holder dette akkuratt til en 4`er på terningen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-105476

Var ganske skuffa etter at jeg hadde sett Uro. En kompis sammenlikna den med Uno, en film jeg liker, så jeg hadde ganske store forhåpninger. Ganske meningsløs film vil jeg si ...

*Var visst nesten en superbump, men gjort er gjort ...

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Jeg synes den var en helt grei film som lignet på UNO, men handlingen var ikke så spennende og jeg syntes det ble litt mye av det som jeg har sett før, men det var veldig bra skuespill da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...